dansen Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Jeg har nylig fått mulig diagnose ostenekrose i kne og legen min opplyser at det er uhelbredelig. Hva kan gjøres for at bodsirkulaskonen til kne kan forbedres eller forsinke utviklingen av nekrose?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 -dansen For å si noe mer mer eksakt om dette hadde det vært en fordel med en mer utfyllende rtg. beskrivelse. Men noen generelle kommentarer kan jeg komme med. All trening muskulaturen rundt leddet, dvs, lår og legg er nyttig. Jo sterkere du blir, jo mer blir selve leddet skånet i det daglige. Den beste treningen vil være uten at den er vektbelastende for kneet. Sykkel og svæmming er bra. Kanskje viktigst blir styrketrening med apparater på et treningsinstitutt. Om dette hjelper på selve ned "nedbrytende" prosess i leddet, er vanskelig å si. Men treningen kan gjøre at det blir lettere å leve med den. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.