Gå til innhold

En sokk som er borte....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjekk skoene. Eventuelt buksebeinet på dressen e.l.

Jeg har en hel kurv med ensomme sokker, kanskje den er kommet hit? :)

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tiliti

3

• laban

2

• mariaflyfly

2

• KaVa

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvor blir det av sokkene?

En gang i måneden foregår det sokkeparring hjemme hos meg. Hverdagens mysterium

er et faktum, vaskemaskiner spiser sokker! Jeg legger alltid sokkene sammen i skittentøykurven,

og passer alltid på at begge er med inn i samme vasken, like forbaska mangler det alltid en sokk

når de tas ut.

Hvor blir det av dem? I lofilteret ligger de ikke, heller ikke på gulvet under vaskemaskina,

ikke ligger de igjen i skittentøyet, ikke ligger de i putevarene.

Bestefaren min kunne fortelle meg rare ting, han trodde fullt og helt på "småkallan", det var i

Trøndelag dette her. Han hadde sett dem mange ganger. Noen ganger var de inne i huset og

lånte saker og ting, det kunne være en saks eller en vaskeklut. Da var det bare å sette seg ute

på trammen og vente, når du kom inn igjen var alt på plass. Kansje det er barnebarna til disse

småkallan som forsyner seg av mine sokker, noen hypermoderne gnomer med syk sans for humor?

Har du sett Spielbergs film; "Gremlins"? Sånne er det helt sikkert, de ville nok likt seg på vaskerommet

mitt langt inne i skogen. Alt er jo blitt hardere med årene og kriminaliteten har ikke akkurat minket.

Kanskje fordums tiders småfolk også har fått preg av vår moderne verden, ikke umulig...

Jeg har nå en hel Rema-pose full med "enklinger", og håper bare at en maken haug skal dukke opp

en eller annen gang, et eller annet sted. Så mange sokker kan bare ikke dunste bort og forsvinne av

seg selv, jeg nekter å tro det! Kan dere kjenne igjen problemet? Hver gang du tror at du har funnet et

riktig par, så er den røde stripa øverst på den ene og nederst på den andre, det er rett og slett til å bli

gal av. Jeg går snart til innkjøp av disse små hendige sokkeklypene i festlige farger som skal følge

sokkene hele veien fra foten, ned i kurven, inn i maskinen, opp på snora og inn i skapet igjen.

Nedrig spør du meg, men hva kan en stille opp med mot god gammeldags overtro og trollskap?

Nytter ikke dette ser jeg ingen annen utvei enn bare å bruke strømpebukser hele året, de består

heldigvis bare av en del, selv om de knyter blåknute på seg selv i vaskemaskinen.

Har du maken "enkling"-pose som meg så kunne vi kansje tatt en kveld og sett hvor mange par vi

kunne greie å matche? Jeg kjører norsk standard, hvite tennissokker med røde og blå striper

den ene eller den andre veien...

Skrevet

Hvor blir det av sokkene?

En gang i måneden foregår det sokkeparring hjemme hos meg. Hverdagens mysterium

er et faktum, vaskemaskiner spiser sokker! Jeg legger alltid sokkene sammen i skittentøykurven,

og passer alltid på at begge er med inn i samme vasken, like forbaska mangler det alltid en sokk

når de tas ut.

Hvor blir det av dem? I lofilteret ligger de ikke, heller ikke på gulvet under vaskemaskina,

ikke ligger de igjen i skittentøyet, ikke ligger de i putevarene.

Bestefaren min kunne fortelle meg rare ting, han trodde fullt og helt på "småkallan", det var i

Trøndelag dette her. Han hadde sett dem mange ganger. Noen ganger var de inne i huset og

lånte saker og ting, det kunne være en saks eller en vaskeklut. Da var det bare å sette seg ute

på trammen og vente, når du kom inn igjen var alt på plass. Kansje det er barnebarna til disse

småkallan som forsyner seg av mine sokker, noen hypermoderne gnomer med syk sans for humor?

Har du sett Spielbergs film; "Gremlins"? Sånne er det helt sikkert, de ville nok likt seg på vaskerommet

mitt langt inne i skogen. Alt er jo blitt hardere med årene og kriminaliteten har ikke akkurat minket.

Kanskje fordums tiders småfolk også har fått preg av vår moderne verden, ikke umulig...

Jeg har nå en hel Rema-pose full med "enklinger", og håper bare at en maken haug skal dukke opp

en eller annen gang, et eller annet sted. Så mange sokker kan bare ikke dunste bort og forsvinne av

seg selv, jeg nekter å tro det! Kan dere kjenne igjen problemet? Hver gang du tror at du har funnet et

riktig par, så er den røde stripa øverst på den ene og nederst på den andre, det er rett og slett til å bli

gal av. Jeg går snart til innkjøp av disse små hendige sokkeklypene i festlige farger som skal følge

sokkene hele veien fra foten, ned i kurven, inn i maskinen, opp på snora og inn i skapet igjen.

Nedrig spør du meg, men hva kan en stille opp med mot god gammeldags overtro og trollskap?

Nytter ikke dette ser jeg ingen annen utvei enn bare å bruke strømpebukser hele året, de består

heldigvis bare av en del, selv om de knyter blåknute på seg selv i vaskemaskinen.

Har du maken "enkling"-pose som meg så kunne vi kansje tatt en kveld og sett hvor mange par vi

kunne greie å matche? Jeg kjører norsk standard, hvite tennissokker med røde og blå striper

den ene eller den andre veien...

Jeg lagde meg også en slik pose for noen uker siden, men forbannelsen gjentok seg: Nå finner jeg ikke posen heller! (På tide å rydde? Jo, helt klart...)

Skrevet

I min vaskemaskin forsvant vaskeballen, må ha vært i våres.

Plutselig dukket den opp. Minstejenta skulle ta på vinterdressen, fikk ikke benet gjennom, mor sjekker.... _der_ ligger vaskeballen :))))

Skrevet

I min vaskemaskin forsvant vaskeballen, må ha vært i våres.

Plutselig dukket den opp. Minstejenta skulle ta på vinterdressen, fikk ikke benet gjennom, mor sjekker.... _der_ ligger vaskeballen :))))

Har jeg også opplevd!

Skrevet

Er det sånn med deg også, at om du leter etter noe, så finner du ikke det du leter etter nå, men det du lette etter før en gang?

Jepp - ganske så typisk :-)

Skrevet

:) Du får vrenge alle klærne, både de du hadde i tørketromlen og de du har hengt opp. Her i huset har sokker en tendens til å bli sittende fast inni treningsbukser. Særlig hvis jeg har hatt dem i tromlen slik at de er blitt litt statiske. (Kanskje du er slik som Monica i Friends som skulle ut og levere tilbake en lånevideo rett etter hun hadde tatt klær ut av trommelen, og hadde truser og strømper sittende fast på jakkeryggen:) ).

Den har ikke falt ned på gulvet og under vaskemaskinen el.l, idet du løftet klærne ut av vaskemaskinen og over i tromlen?

Du har ikke en hund som har stukket av med den?

Blir spennede og høre hvor du finner den, for det er jeg sikker på at du gjør :)

Skrevet

Jeg mangler snart seksti enkle sokker. kanskje jeg har en som matcher din?

Skrevet

:) Du får vrenge alle klærne, både de du hadde i tørketromlen og de du har hengt opp. Her i huset har sokker en tendens til å bli sittende fast inni treningsbukser. Særlig hvis jeg har hatt dem i tromlen slik at de er blitt litt statiske. (Kanskje du er slik som Monica i Friends som skulle ut og levere tilbake en lånevideo rett etter hun hadde tatt klær ut av trommelen, og hadde truser og strømper sittende fast på jakkeryggen:) ).

Den har ikke falt ned på gulvet og under vaskemaskinen el.l, idet du løftet klærne ut av vaskemaskinen og over i tromlen?

Du har ikke en hund som har stukket av med den?

Blir spennede og høre hvor du finner den, for det er jeg sikker på at du gjør :)

Tenkte også på det med å sjekke alle klærne, vrenge alt osv., men det gidder jeg ikke bruke tid på, den dukker nok opp.

Men: Det du skrev med under vaskemaskinen skal jeg sjekke nå med en gang, det var en veldig god idé, og det kan være veldig sannsynlig at den er der!

...et øyeblikk....

Nei, ja den var ikke der og ikke under badekaret heller.

Men du verden så mye annet rart det var under vaskemaskina, masse støv!!

Skrevet

Kjøp mange par med like sokker, så kan de finne seg ny partner når ektefellen faller fra!

Skrevet

Tenkte også på det med å sjekke alle klærne, vrenge alt osv., men det gidder jeg ikke bruke tid på, den dukker nok opp.

Men: Det du skrev med under vaskemaskinen skal jeg sjekke nå med en gang, det var en veldig god idé, og det kan være veldig sannsynlig at den er der!

...et øyeblikk....

Nei, ja den var ikke der og ikke under badekaret heller.

Men du verden så mye annet rart det var under vaskemaskina, masse støv!!

Hehe :)

Jeg kjenner veldig godt til at det har en tendens til å bli mange "kaniner" under vaskemaskinen ja:)

Du finner nokk sokken når den vil bli funnet :)

Skrevet

Hehe :)

Jeg kjenner veldig godt til at det har en tendens til å bli mange "kaniner" under vaskemaskinen ja:)

Du finner nokk sokken når den vil bli funnet :)

Ja, jeg får nok bare vente til det passer for sokken.

Skrevet

De forsvinner bare...banna bein ;)

Har hatt ditt sokkproblem i åresvis...

La den enslige i hylle på badet i håp om av kompisen ville dukke opp etterhvert...for ikke lenge siden kastet jeg alle...og da var de mange kan du tro!

Aner ikke hvor halvparten tar vegen, noen kan jo ha stukket seg inn her eller der men de fleste...

de blir nok spist av vaskemaskinen :)

Skrevet

Jeg har aldri hatt problemer med bortkomne sokker, føler meg flau over å si det, men dette er første gang jeg ikke finner igjen en sokk etter vask/tørk, vi er 2 voksne og 2 barn....

Det er en rød barnesokk med fotballmotiv, tviler på at du har en som matcher?!

Skrevet

Våre bortkomne sokker finner vi gjerne igjen inne i stretchlaknene eller inne i dynetrekkene.

Skrevet

Våre bortkomne sokker finner vi gjerne igjen inne i stretchlaknene eller inne i dynetrekkene.

Har ikke skiftet på sengene/vasket sengetøy siden sokken ble borte forrige tirsdag heller.

Skrevet

Du finner den vel igjen på barnefoten, du vet det er øynene man blir først blind på ;)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det er da olle moe å spørre om, Sokketrollet har vært på ferde. Skjer ofte her i heimen...

Skrevet

Du finner den vel igjen på barnefoten, du vet det er øynene man blir først blind på ;)

Ja hadde re bære vøri så enkelt!

Skrevet

Det er da olle moe å spørre om, Sokketrollet har vært på ferde. Skjer ofte her i heimen...

"Det er da olle moe å spørre om, Sokketrollet har vært på ferde. Skjer ofte her i heimen... "

Du mener "også noe", ikke sant, bare bommet på tastene?

Måtte bare spørre jeg, "olle moe" var litt morsomt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...