sodin Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 For ett år siden skjedde noe merkelig etter et måltid lutefisk. Ca. 30 min etter middag begynte en stadig økende magesmerte - faktisk har jeg aldri hatt så store smerter. Kaldsvette, svimmelhet og et par besvimelser før jeg kastet opp. Da hadde ambulansen kommet, så jeg ble jo med en tur, men smertene forsvant etter oppkastet. Det var da 4-5 timer etter måltidet som besto av lutefisk, poteter, kålrotstappe og stekt bacon samt litt akevitt og øl. KVelden før hadde vi vært på julebord, så mage/tarm var nok oppfylt.Siden den gang har jeg spist lutefisk flere ganger uten å merke noe, men for vel en måned siden var det der igjen. Da hadde jeg i perioden forut vært ute og reist, og hadde vel hatt dårlig med avføring.Klok av skade turte jeg ikke å vente til det skulle forverre seg, så jeg stakk fingeren i halsen og fikk opp en del, og da gikk det over.En uke etterpå forsøkte jeg igjen. Denne gangen spiste jeg bevisst mindre og hoppet over kålrotstappa. Jeg fikk også da litt smerter, men det gikk over etter hvert.Jeg liker ikke dette - spesielt nå mot jul...Hva kan det være ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baremei Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Jeg har dessverre ingen aning hva det kan være. Men om du stadig blir dårlig etter å ha spist lutefisk, bør du kanskje la den stå og heller velge annen (jule-)mat...?Det finnes jo så mye godt.Så lutefisken er vel ikke det vanskeligste å holde seg unna(klart-er du lutefiskelsker, er det jo litt kjipt, men...). Jeg har venner som er intolerante mot gluten, egg,melk....Det er mer problematisk i hverdagen, tør jeg påstå... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.