Gå til innhold

Ankelproblemer

bubba

Anbefalte innlegg

Heisann. Legger inn dette primært for å høre lesernes reaksjoner/kommentarer samt forhåpninger om tips til leger/behandlingssenter jeg kan oppsøke.. Og om noen av "ekspertene" finner historien så interessant at de vil kommentere den, så gjerne det.. "Historien" er litt lang - vær tålmodig:)

Jeg er i en ganske fortvilet situasjon. Har spilt fotball på relativt høyt nivå siden jeg var 16. For ca 2 1/2 år siden opplevde jeg å få en kraftig "trøkk" i venstre ankel som kjentes ut som en overtråkk. Smertene var intense og uutholdelig i det det skjedde og ga seg utslag i smerter forran til venstre i ankelen (utsiden), og hver gang jeg "tråkka" opp skaden i kamp eller trening (noe som stort sett skjedde 2-5 ganger pr trening/kamp) var det samme smertene - intense og uutholdelige, men de ga seg stort sett etter 3-5min. I og med at de ga seg så raskt tenkte jeg det ikke var noe problem å fortsette...

Jeg teipet ankelen og spilte videre med denne skaden i et drøyt år før jeg innså at det måtte være noe seriøst galt og bestemte meg for å få det undersøkt. Røntgenbildene viste en fragmentasjon(?) i ankelen, dvs at det hadde vært/var en brist der... MR viste imidlertid ingen tydelige skader utover dette.. Legene på Rosenborgklinikken mente det kunne dreie seg om en dislokasjon av ankelleddet(?) - men de presiserte at dette bare var antagelser. De mente uansett et inngrep var uungåelig. Artioskopi for å fjerne evt betent vev/brusk som lå og klemte i det jeg beveget ankelen...

Jeg lot meg operere på et sykehus i Østlandsområdet nå i vår (av praktiske hensyn), men de gjorde slettes ikke jobben sin - noe som egentlig er en helt annen historie, men det endte med 1 mnd på krykker og diverse komplikasjoner på operasjonsstedet. Dette førte til at ankelen stivnet helt og er delvis uten følelse på hudoverflaten.. Nå, ca 6 mnd etter operasjoenen, har jeg fått igjen ca 90-95% av bevegelsen i ankelen og hudfølelsen begynner så smått å komme tilbake, men etterhvert som jeg har fått tilbake følelsen har jeg også merket meg at skadestedet er like vondt som før - til tross for opersjonen... Nå er jeg ganske fortvilet for å si det mildt - jeg får ikke spilt fotball samt at jeg har merkbare smerter i det daglige. Spesielt ved bevegelser der jeg treffer ankelens "ytterpunkter" - og jeg må presisere at det er bevegelsen frem og bak som er problemet. Sidelengs er ankelen helt topp og uttallige timer hos fysio og i opptrening har sørget for at den er sterkere enn noen gang - problemet er en intens smerte hver gang jeg treffer ytterpunktene, da spesielt ved bøying der jeg strekker fotbladet oppover mot kneet..

Dette er kortversjonen av historien... Om noen har opplevd noe av det samme eller har tips til GODE leger jeg kan oppsøker - svar gjerne på dette innlegget... Føler jeg har gjort det som kan gjøres i første omgang og trenger tips om hva jeg kan gjøre videre - dette begynner å bli slitsomt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

marus1365380733

har hatt noe lignende,det er en mann som kan hjelpe deg,men han annonserer ikke for da blir han nedrent!vet ikke helt hvordan jeg skal sette deg i kontakt med han,han er sykepleier,akupunktør og ikke minst bruker han en veldig spesiell lazer som det bare finnes to av i landet,den ene er i bodø og min reparatør holder til på hamar...si fra hvis du ikke finnet ut tel.nr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

har hatt noe lignende,det er en mann som kan hjelpe deg,men han annonserer ikke for da blir han nedrent!vet ikke helt hvordan jeg skal sette deg i kontakt med han,han er sykepleier,akupunktør og ikke minst bruker han en veldig spesiell lazer som det bare finnes to av i landet,den ene er i bodø og min reparatør holder til på hamar...si fra hvis du ikke finnet ut tel.nr!

Hei og tusen takk for tipset...

Lurte på om du kunne mailet et tlf-nr/en e-postadresse til [email protected]

På forhånd tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...