Gå til innhold

Yrkesrettet attføring med leddgikt?

Anbefalte innlegg

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Gjest ergoterapeuten

jeg ble omskolert 1991, og gikk 3 år på høgskole.. Utdannet med til ergoterapeut. Har jobbet nå i 10 år og kjenner at det blir litt for mye,,. kommer itl å trappe ned nå.. til 50%

Tror du skal snakke med en rådgiver ifht ditt valg. Jeg vet jo ikke hvilke plager du har, og ikke minst hvilke intersser du har.. Det du må tenke på at ditt fremtidige arbeid skal være noe som du selv liker..

Lykke til

• 3 uker senere...

Jeg har leddgikft og har tatt utdanning på YA. Jeg valgte treårig høyskoleutdanning. Prøvde først med univeristetsstudier men opplevde å få for lite oppfølging fra universitetet. Når man har spesielle behov kan det få stor betydning at lærere og andre ved skolen blir kjent med deg og kan ta aktivt delt i evt. tilrettelegging. Jeg utdannet med til ergoterapeut (litt vittig at din andre svarer også gjorde det..:) og nå har jeg jobbet i snart fem år. 100% stilling fungerer nesten helt greit for meg, men jeg har fått tilrettelagt litt det siste halvåret for å unngå deltidssykemeldinger som jeg har hatt mange av. Har fått fleksibel arbeiedstid slik at jeg kan jobbe når jeg er i best form, har hjemmekontor i tillegg til vanlig kontor, Bærbar PC og en skikkelig stol.

Synes du skal tenke gjennom dine behov for tilrettelegging og hvordan du enklest mulig vil kunne gjennomføre utdanningen. Det er godt mulig at du kan ta utdaniningen over noe lengre tid, få jobbe litt hjemmefra el. Kom tidlig i dialog med rådgiver eller lærer på skolen og være åpen om problemene dine. Som kroniker har du absolutt en styrke hvis du klarer å gjennomføre høyere utdanning. Lykke til !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...