Gå til innhold

Noe godt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha klubb, og har bestemt meg for å kassere planene jeg hadde om å rote i hop et koldtbord.

Noen som har noen forslag til noe godt å servere jentene? Pizza, pai og kyllingsalat er litt oppbrukt i denne kretsen...

:)

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

spaghetti med en rågod saus.....som ingen skjønner åssen du har klart å lage..?

sjekk ev. http://www.aperitif.no/

Skrevet

Må det være middagsmat? Har hatt bra hell med ostekveld før. Bakte loff og rundstykker selv, samt kjøpte inn en del kjeks etc. Litt forskjellige oster, både vanlige og noen mer "eksotiske". Frukt som tilbehør (druer/kiwi). Cider/vin/mozell som drikke.

Skrevet

Må det være middagsmat? Har hatt bra hell med ostekveld før. Bakte loff og rundstykker selv, samt kjøpte inn en del kjeks etc. Litt forskjellige oster, både vanlige og noen mer "eksotiske". Frukt som tilbehør (druer/kiwi). Cider/vin/mozell som drikke.

Åja!! Det tipset der skal jeg også bruke til jentene "mine":)Så koselig med slik "plukkemat" som man kan nyte leeenge. Og ost er godt-det samme er hjemmebakt:)Takk for at du satte meg på ideen!

Skrevet

Nok en gang presenterer jeg den fantastiske indiske kylliggryta, som alltid innebærer skrapte tallerkner og spørsmål om oppskrift.

Kyllinggryte

1 stekt/grillet kylling (eller tilsvarende i kyllingfilet)

1 stor purre

2 syrlige epler

1 rød paprika

olje til steking

3 dl matfløte

1 1/2 ss karripulver (gjerne av den indiske typen)

2 ss curry paste

1 ss mango chutney

1 ss sukker

1 glass indisk currysaus (Uncle Ben's, Pataks eller lignende)

Skjær purren i tynne ringer, eplene i terninger og paprikaen i strimler.

Varm oljen og fres karripulveret litt. Tilsett purre, parika og epler og fres det mykt og blankt.

Bland inn fløte, mango chutney, curry paste og curry saus. La alt putre i ca 10 minutter.

Rens kyllingen for skinn og bein og del kjøttet i biter. Alternativt del kylingfiletene i biter og stem dem.

Bland med sausen og la putre i ytterligere 15 minutter.

Serveres med ris og nan-brød / evt en grønn salat.

----

Denne er visstnok til ca 4 personer, men min erfaring er at den holder til omlag 6.

Den er vanvittig god!

Kilden min er for øvrig "Den bærbare kokeboka"

Skrevet

Har hatt det som en slags plan B - ost og kjeks - det er jo sabla enkelt og alltid like godt :)

Tviler på at det blir hjemmebakt attåt, men takk for tips!

Skrevet

spaghetti med en rågod saus.....som ingen skjønner åssen du har klart å lage..?

sjekk ev. http://www.aperitif.no/

Jeg er god på spagettisausen - vurderte å slenge i hop en enkel lasagne med kremet tomatsaus. Kanskje det, kanskje...

Takk for tips!

Skrevet

Nok en gang presenterer jeg den fantastiske indiske kylliggryta, som alltid innebærer skrapte tallerkner og spørsmål om oppskrift.

Kyllinggryte

1 stor purre

2 syrlige epler

1 rød paprika

olje til steking

3 dl matfløte

2 ss curry paste

1 ss mango chutney

1 ss sukker

Varm oljen og fres karripulveret litt. Tilsett purre, parika og epler og fres det mykt og blankt.

Bland inn fløte, mango chutney, curry paste og curry saus. La alt putre i ca 10 minutter.

Rens kyllingen for skinn og bein og del kjøttet i biter. Alternativt del kylingfiletene i biter og stem dem.

----

Denne er visstnok til ca 4 personer, men min erfaring er at den holder til omlag 6.

Den er vanvittig god!

Denne skal jeg prøve, om ikke til klubben, så i alle fall til meg selv :)

Takker!

Skrevet

Kyllinggryte

1 stor purre

2 syrlige epler

1 rød paprika

olje til steking

3 dl matfløte

2 ss curry paste

1 ss mango chutney

1 ss sukker

----

Den er vanvittig god!

ja da har jeg lagret "maluns fantasktiske kyllinggryte"!! :)

Kunne du si meg hvor mange kyllingfileeter som tilsvarer ei plukka hel kylling? Sånn ca?

Skrevet

Kunne du si meg hvor mange kyllingfileeter som tilsvarer ei plukka hel kylling? Sånn ca?

Når jeg bruker kyllingfileter, pleier jeg å sen det litt an i forhold til hvor mange personer som skal spise. Men ca 3 eller 4 fileter er stort sett fint.

Skrevet

Husk for øvrig at mengden curry bare er veiledende, og avhengig av hvor sterk curry du bruker.

Du må smake til selv - jeg pleier ofte å bruke en del mer enn i oppskriften.

Skrevet

Denne skal jeg prøve, om ikke til klubben, så i alle fall til meg selv :)

Takker!

Husk for øvrig at mengden curry bare er veiledende, og avhengig av hvor sterk curry du bruker.

Skrevet

tusen takk - denne skal jeg prøve når jeg samler noen forsøkskaniner neste gang - det tør jeg!

:))

Skrevet

Roastbeef, oster (druer, stangselleri og paprika er et must), reker eller laks, eggerøre, skinke, kald kyllingfileter delt i to på langs, okserull, remulade og rømme, grønt, loff og brød.

Dette synes jeg er godis på et koldtbord! ; ) kan kjøpe en del annet pålegg og, men roastbeef er et must! Bør ha noe fra okse, svin, fugl og fisk/skalldyr + masse grønt! ; )

Skrevet

Roastbeef, oster (druer, stangselleri og paprika er et must), reker eller laks, eggerøre, skinke, kald kyllingfileter delt i to på langs, okserull, remulade og rømme, grønt, loff og brød.

Dette synes jeg er godis på et koldtbord! ; ) kan kjøpe en del annet pålegg og, men roastbeef er et must! Bør ha noe fra okse, svin, fugl og fisk/skalldyr + masse grønt! ; )

Så først nå at du IKKE skal ha koldtbord... : ) hehe..

Da vil jeg anbefalle biff stronganoff, eller viltgryte eller lammegryte - kjempegodt! ; ) med rødvin så klart.. ost og kjeks er ikke mat synes jeg.. men koseplukk. Godt, men man blir ikke mett.

Eller fahitas med kjøttstrimler og kyllingstrimler, masse gode grønnsaker og sauser, så man kan lage sine egne.. Også fingermat som er hygglig å plundre med. : )

Skrevet

Så først nå at du IKKE skal ha koldtbord... : ) hehe..

Da vil jeg anbefalle biff stronganoff, eller viltgryte eller lammegryte - kjempegodt! ; ) med rødvin så klart.. ost og kjeks er ikke mat synes jeg.. men koseplukk. Godt, men man blir ikke mett.

Eller fahitas med kjøttstrimler og kyllingstrimler, masse gode grønnsaker og sauser, så man kan lage sine egne.. Også fingermat som er hygglig å plundre med. : )

Takk for tips. både de kolde og de varme ;)

Da jeg befant meg i det som så tidsriktig kalles en tidsklemme i går, måtte jeg krype til korset og lage pizza likevel. En med kjøttdeig og en med skinke, og selvsagt salat til - litt lite kreativt, men bænkers - alle liker jo pizza :)

Sist jeg hadde klubb, laget jeg forresten noe burritosgreier;

Jeg fyllte fajitaslefser med fyll bestående av kjøttdeig, hakkete tomater, løk, taco/fajitaskrydder etc. - strødde ost oppå og gratinerte i ovnen. Serverte med guacamole, salsa,

tortillarømmedip og salat - og det var skikkelig digg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...