Gå til innhold

hva gjør du når noen trenger barnevakt..

Anbefalte innlegg

Gjest ikke signatur
Skrevet

... og du egentlig ikke har tid? De skal hjelpe deg en dag, så man burde jo sagt ja. Men da måtte jeg hentet *** i barnehagen noen timer tidligere. Og jeg har vondt i hodet og er sliten... Hjelp! Sa det ikke passet, men har dårlig samvittighet. Bør jeg ha det? Hva hadde du gjort? Jeg spurte om hun ikke hadde noen andre, og sa at hun fikk ringe om det ble krise. Men da må jeg endre planer.. Barna ville i så fall kommet hit.

Skrevet

Har du ikke ork og overskudd skal du ikke påsta deg å passe unger og du skal ikke ha dårlig samvittighet for det heller! :o) Mener nå jeg.

Gjest ikke signatur
Skrevet

Har du ikke ork og overskudd skal du ikke påsta deg å passe unger og du skal ikke ha dårlig samvittighet for det heller! :o) Mener nå jeg.

Takk for svar:)

skorpionfisken
Skrevet

Hva jeg gjør. Litt avhengig av hvem det er og hvorfor de trenger barnevakt.

Om det er nær venn eller familie som trenger det fordi de må gjøre noe viktig (i mine øyne), så stiller jeg opp uansett, og tar omså fri for å stille opp. Gjelder det noe som ikke er så viktig i mine øyne sier jeg ja om jeg kan, da tar jeg ikke fri for å gå tidlig i barnehage, men sier at om de kan bringe barna til meg, og jeg likevel er hjemme så er det greit.

Gjelder det fjernere venner eller naboer, så må det stå om livet for at jeg skal stille opp på den måten.

Skrevet

Som hovedregel ville jeg sagt nei dersom jeg ikke hadde tid og overskudd. Det samme sier vi til folk vi spør om barnevakt - de trenger ikke ha en unnskyldning for å si nei.

Om det hadde vært noe veldig, veldig viktig og foreldrene ikke hadde noen flere å spørre, ville jeg kanskje strukket meg litt lenger.

Men ikke for en kinotur eller noe sånt.

Skrevet

Som hovedregel ville jeg sagt nei dersom jeg ikke hadde tid og overskudd. Det samme sier vi til folk vi spør om barnevakt - de trenger ikke ha en unnskyldning for å si nei.

Om det hadde vært noe veldig, veldig viktig og foreldrene ikke hadde noen flere å spørre, ville jeg kanskje strukket meg litt lenger.

Enig med malun.

Skrevet

Enig..

Skrevet

Hvis noen spør og jeg ikke har tid, gir svaret seg selv:

'Nei dessverre, jeg har ikke tid.'

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...