Gå til innhold

Nutrilett

Anbefalte innlegg

Gjest jennika
Skrevet

Hei! Jeg går andre dag på nutrilett-kuren. I går følte jeg meg helt bra, trente som vanlig og hadde ingen problem. Men i dag, helt siden jeg våknet har jeg vært så kvalm og svimmel. Har drukket masse vann og spist et eple(er for kvalm til å få ned nutrilett-pulver), men det har ikke hjulpet. Noen med erfaring? Vil dette gå over, eller må jeg avbryte kuren?

Skrevet

Slutt å ødelegge kroppen din. Letttjente penger (bare se på T5PC) og hurtigkurer fopr slanking er DØMT til å mislykkes.

Gjest forslag
Skrevet

Feil måte å slanke seg på, mener jeg. Spis sundt og vanlig, og tren litt. Altså: tenk fornuftig. Vanlig middag, men mindre saus. Ikke så mye brus. Snop en gang i uka.

Skrevet

Tror ikke nutrilett pulver er ment som noe man skal bruke hvis man trener.

Skrevet

Ikke alle kurer passer for alle. Nutrilett har bivirkninger som du beskriver, og det kan vare hele kuren eller være forbigående. Men, ikke bruk Nutrilett hvis du ikke skal ned virkelig mange kilo, ellers gjør du deg selv en bjørnetjeneste (du går opp i vekt igjen etterpå). Det er fordi forbrenningen settes ned, og når du da spiser mer kalorier enn du gjør på selve kuren, vil du altså gå opp i vekt fordi forbrenningen er lav. Så vær veldig forsiktig med Nutrilett! Men at man går ned på den er så og si garantert. Av pulverkurer er den faktisk den beste i verden, og den det er forsket mest på. Så jeg er ikke helt for svartmaling av pulverkurer, men det er kun for svært overvektige og så må man være veldig forsiktig. Et langsiktig vekttap med omlegging av livsstilen er eneste måten å gå ned på om man skal ned 10-15 kilo eller mindre.

Gjest jennika
Skrevet

Feil måte å slanke seg på, mener jeg. Spis sundt og vanlig, og tren litt. Altså: tenk fornuftig. Vanlig middag, men mindre saus. Ikke så mye brus. Snop en gang i uka.

Hei og takk for svar.Jeg spiser sunt(ikke brus, godteri etc.), og har tidl. slanket meg vha sunt kosthold og mosjon. Men de siste 3 kg jeg vil ha av til jul sitter bom fast! Det er derfor jeg nå tyr til nutrilett, selv om jeg vet det ikke er helt bra med pulver kur...Men hvis ikke dette snart blir bedre, får jeg slutte, eller i hvert fall spise et par vanlige måltider i tillegg til pulvret(står på pakken at det går an).

Gjest ikke ødelegg helse på pulverkur
Skrevet

Pulverkurer er veldig fint hvis du f.eks. ønsker å få tarmslyng eller annen elendighet.

Selv måtte jeg fjerne hele galleblæren etter en pulverkur.

Gjest Men kvalm ble jeg ikke...
Skrevet

Jeg gikk på Nutrilett for å ta av 5-6 kg. Kg rant av, men før jeg visst ord av det, så var de på igjen. Så jeg er helt enig med de andre her, kutt ut. Jeg har også prøvd å erstatte ett måltid med Nutrilett, men da tok jeg ikke av i det hele tatt.

Gjest jennika
Skrevet

Ikke alle kurer passer for alle. Nutrilett har bivirkninger som du beskriver, og det kan vare hele kuren eller være forbigående. Men, ikke bruk Nutrilett hvis du ikke skal ned virkelig mange kilo, ellers gjør du deg selv en bjørnetjeneste (du går opp i vekt igjen etterpå). Det er fordi forbrenningen settes ned, og når du da spiser mer kalorier enn du gjør på selve kuren, vil du altså gå opp i vekt fordi forbrenningen er lav. Så vær veldig forsiktig med Nutrilett! Men at man går ned på den er så og si garantert. Av pulverkurer er den faktisk den beste i verden, og den det er forsket mest på. Så jeg er ikke helt for svartmaling av pulverkurer, men det er kun for svært overvektige og så må man være veldig forsiktig. Et langsiktig vekttap med omlegging av livsstilen er eneste måten å gå ned på om man skal ned 10-15 kilo eller mindre.

Takk for svar! Ja, det er det jeg har hørt også, at man så og si garantert går ned på denne kuren. Det er derfor jeg prøver den, for jeg må bli kvitt de siste kiloene før jul. De sitter imidlertid bom fast! Men håper ikke jeg ødelegger forbrenningen, som du sier...:( Jeg tenker bare å holde på i en uke(hvirs jeg holder ut da..), tror du forbrenningen går ned bare på den tiden?

Gjest jennika
Skrevet

Pulverkurer er veldig fint hvis du f.eks. ønsker å få tarmslyng eller annen elendighet.

Selv måtte jeg fjerne hele galleblæren etter en pulverkur.

Oioi! Går det an da? Da burde dt jo stått en advarsel på pakken! Stakkar deg! Nei, nå ble jeg redd. Hjelp.

Skrevet

Takk for svar! Ja, det er det jeg har hørt også, at man så og si garantert går ned på denne kuren. Det er derfor jeg prøver den, for jeg må bli kvitt de siste kiloene før jul. De sitter imidlertid bom fast! Men håper ikke jeg ødelegger forbrenningen, som du sier...:( Jeg tenker bare å holde på i en uke(hvirs jeg holder ut da..), tror du forbrenningen går ned bare på den tiden?

Du går garantert ned, ja. Nesten like garantert er det at du legger på deg igjen det du mistet - pluss et par kilo til.

Statistikken er i hvert fsll ikke på din side i denne saken.

Men lykke til!

Gjest ikke ødelegg helse på pulverkur
Skrevet

Oioi! Går det an da? Da burde dt jo stått en advarsel på pakken! Stakkar deg! Nei, nå ble jeg redd. Hjelp.

Men kiloene rant av de, nesten like fort som de og noen til kom på igjen.

Jeg vil heller råde deg til å prøve å være mer fysisk aktiv samtidig som du spiser sunt og regelmessige små måltider. Gjerne 5 måltider per. dag.

Gjest ikke signatur
Skrevet

Hei og takk for svar.Jeg spiser sunt(ikke brus, godteri etc.), og har tidl. slanket meg vha sunt kosthold og mosjon. Men de siste 3 kg jeg vil ha av til jul sitter bom fast! Det er derfor jeg nå tyr til nutrilett, selv om jeg vet det ikke er helt bra med pulver kur...Men hvis ikke dette snart blir bedre, får jeg slutte, eller i hvert fall spise et par vanlige måltider i tillegg til pulvret(står på pakken at det går an).

Så får du f.eks. erstatte ett måltid pr. dag med nutrilett, men jeg mener det er best å bare spise sundt!

Skrevet

Ja, forbrenningen settes ned med en gang kroppen ikke får dekket energibehovet. Så det vil jo skje på alle slankekurer, i større eller mindre grad. Man kan minske problemet litt med å starte veldig forsiktig med mat etter kuren, spise sakte litt mer. Forbrenningen blir ikke ødelagt hos de fleste, men de tar tid å rette den opp igjen.

Men på den andre siden.. Er det verdt å gå ned 3 kilo? Å gå ned i vekt er ubehagelig uansett hvordan man vrir og vender på det.. 3 kilo er jo veldig lite, da. Og så er det noe som heter trivselsvekt, som betyr at man bør ha en vekt som gjør at man trives i den livsstilen man har. Det er kanskje ikke verdt å gå ned i vekt om det vil bety at man må tenke konstant på hva man putter i munnen og eventuelt ha dårlig samvittighet for hva man spiser. Mat er godt!

Jeg pleier å tenke sånn at OK, jeg veier antakelig 10, kanskje 15 kilo mer enn da jeg var 17 og jeg kunne ønske jeg var tynnere. MEN hvorfor skal jeg sammenlikne min kropp med noen som får betalt millioner for å se ut som de gjør (skuespillere, modeller osv.). For meg er det naturlig å ha mye former, og istedet for å kjempe mot det har jeg vent meg til å se på kroppen ut fra hvilken funksjon den har for meg. Å få barn, trene, være sammen med kjæresten min og ha et godt liv, det er det kroppen min er til for, ikke for å se maksimalt fin ut i en bestemt kjole :D

Oi det ble litt langt svar, sorry.. :)

Skrevet

Så får du f.eks. erstatte ett måltid pr. dag med nutrilett, men jeg mener det er best å bare spise sundt!

Hva mener du med sunt? Disse pulverkurene inneholder jo alle næringsstoffene vi har behov for, mye mer enn normal norsk kosthold gir oss i løpet av en dag.

Gjest jennika
Skrevet

Men kiloene rant av de, nesten like fort som de og noen til kom på igjen.

Jeg vil heller råde deg til å prøve å være mer fysisk aktiv samtidig som du spiser sunt og regelmessige små måltider. Gjerne 5 måltider per. dag.

Jamen dette har jeg jo prøvd-med vellykket resultat. Jeg trener aerobic, går tur, sykler, spiser mye frukt og grønt. Men vekten har stanset.Og jeg er utolmodig.Vil bare de siste kiloene til livs nå.

Skrevet

Jamen dette har jeg jo prøvd-med vellykket resultat. Jeg trener aerobic, går tur, sykler, spiser mye frukt og grønt. Men vekten har stanset.Og jeg er utolmodig.Vil bare de siste kiloene til livs nå.

Under en "slankekur" som dette vil vekte stagnere, ofte i ukesvis. Men nettopp fordi det er livstilsendring så slipper du å få på kilione igjen fordi du jo fortsetter denne trenden.

Gjest jennika
Skrevet

Ja, forbrenningen settes ned med en gang kroppen ikke får dekket energibehovet. Så det vil jo skje på alle slankekurer, i større eller mindre grad. Man kan minske problemet litt med å starte veldig forsiktig med mat etter kuren, spise sakte litt mer. Forbrenningen blir ikke ødelagt hos de fleste, men de tar tid å rette den opp igjen.

Men på den andre siden.. Er det verdt å gå ned 3 kilo? Å gå ned i vekt er ubehagelig uansett hvordan man vrir og vender på det.. 3 kilo er jo veldig lite, da. Og så er det noe som heter trivselsvekt, som betyr at man bør ha en vekt som gjør at man trives i den livsstilen man har. Det er kanskje ikke verdt å gå ned i vekt om det vil bety at man må tenke konstant på hva man putter i munnen og eventuelt ha dårlig samvittighet for hva man spiser. Mat er godt!

Jeg pleier å tenke sånn at OK, jeg veier antakelig 10, kanskje 15 kilo mer enn da jeg var 17 og jeg kunne ønske jeg var tynnere. MEN hvorfor skal jeg sammenlikne min kropp med noen som får betalt millioner for å se ut som de gjør (skuespillere, modeller osv.). For meg er det naturlig å ha mye former, og istedet for å kjempe mot det har jeg vent meg til å se på kroppen ut fra hvilken funksjon den har for meg. Å få barn, trene, være sammen med kjæresten min og ha et godt liv, det er det kroppen min er til for, ikke for å se maksimalt fin ut i en bestemt kjole :D

Oi det ble litt langt svar, sorry.. :)

Takk for innholdsrikt svar! Synes det er kjempebra at du har en vekt du trives med og er fornøyd.Gratulerer! 3 kg er ikke så mye, nei-og høres sikkert ut som en filleting. Men jeg er liksom blitt så fiksert på målet mitt, at jeg skal veie et visst antall kilo. Det er ikke slik at jeg vil komme ned i den vekten jeg hadde da jeg var 17, bare den vekten jeg trives med. Og jeg vet at den vekten er tre kilo(ca. )lenger ned...

Skrevet

Bare kom på noe......

For mange år siden tok mannen min en Nutrilettkur. Gikk på denne hele uken. Helgen kom og vi skulle ha gjester. To glass rødvin, han skulle reise seg opp og gikk rett i bakken. Eneste gang han har måtte bli hjulpet i seng, store karen!!

Lykke til med Nutrilett!!

Gjest jennika
Skrevet

Hei igjen!Takk alle med velmenende råd og erfaringer. Ville bare si at uvelheten gikk over etter en stund, og nå har jeg t.o.m gått en rask tur. Det gikk fint. Så jeg prøver å fortsette litt til.Vet at dette ikke er den ideelle måten å gå ned i vekt på, men når ingenting annet hjelper er det verdt et forsøk...Nå er jeg jo også obs på at det er lett å fyke opp i vekt igjen etterpå, så får passe meg ekstra da, og trappe opp matinntaket forsiktig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...