Gå til innhold

Hvor mange venninder?

Anbefalte innlegg

Gjest savnereivenninde
Skrevet

Hvor mange venner, venninder har dere?

Selv er jeg 30 år og synes det er vanskelig å få nye venninder i den alderen.

Jeg har jo barn og prøver å få kontakt med andre forleldre. Men føler liksom at alle har nok med sitt. Snill mann har jeg også, men savner vennindeprat og bytur.

Hadde jo noen venner før, men når jeg tar kontakt får jeg så liten respons tilbake. Man blir jo lei når det bare er den ene veien hele tiden.

Må kanskje begynne på noe for å treffe andre. Hvordan gjør dere det?

Skrevet

hvor bor du da?

Har 3-4 gode venniner, og noen som kanskje er i ferd med å bli det - men kun 2 av disse bor i Bergen, så har kapasitet for flere.

Er noe eldre enn deg, men fortsatt under 40, gift og med datter på snart 4 år.

Gjest baremei
Skrevet

Hei! Det er ikke hvor mange venner du har som teller, men "kvaliteten":) Selv har jeg opplevd at mange som jeg betraktet som veldig gode venner, har sviktet meg:( Men nå har jeg to kjempegode venninner, de er virkelig to engler, og jeg er så takknemlig for dem at jeg har ikke ord! Utenom det har jeg vel ca. 20 venner/venninner som jeg jevnlig har kontakt med.

Ikke gi opp-går du inn for det, dukker det nok opp en god venn skal du se. Hva med å melde seg på et kurs i noe som interesserer deg? (håndarbeid, kunst,foto,språk...)Der er sjansen stor for å finne noen du har noe felles med.Eller kanskje du rett og slett skulle lete på internett?? Er du kristen/søkende så har dessuten mange menigheter bibelgr. /husgrupper du kan melde deg på. Der er det lett å bli kjent ed folk(snakker av erfaring).Vær åpen, og ha tro på deg selv, og dine muligheter. Det er nok flere i samme situasjon som deg!Lykke til!

Skrevet

Jeg har 2 gode venninner, og tre-fire mer perifere venninner. Har 2-3 gode "guttevenner" også.

Meld deg inn i en forening, engasjer deg i noe! Da er det ikke så vanskelig å få venner når dere har samme interesseområde..

Skrevet

Jeg har en stor vennegjeng, men treffer ikke alle like ofte.

Noen venner er mest på sludre- og morostadiet, noen er gode diskusjonsvenner, noen har jeg fått fordi vi har de samme interessene, noen er venner av mannen min opprinnelig.

Og så er det noen som er skikkelig "allroudvenner", de nære, gode som har kjent meg lenge, kan brukes til alt og som jeg vet at jeg kan ringe når som helst. Vi kjenner også hverandres lite flatterende sider. Det er to jentevenner og en guttevenn. ;o)

Gjest savnereivenninde
Skrevet

hvor bor du da?

Har 3-4 gode venniner, og noen som kanskje er i ferd med å bli det - men kun 2 av disse bor i Bergen, så har kapasitet for flere.

Er noe eldre enn deg, men fortsatt under 40, gift og med datter på snart 4 år.

Jeg bor i Fredrikstad, så hvis det er noen andre i området som ønsker venner så si ifra:)

Lurte på å begynne i et kor, der treffer jeg vel mange hyggelige mennesker. Er ikke så flink til å synge da.

Jeg begynte å ri, men det var ganske ensomt. Prøve å begynne på et kurs på nyåret. Men ikke alltid like gøy å begynne alene:(

Gjest Har endel
Skrevet

Den perioden er har små og litt større barn og jobb har en jo knapt tid til annet enn akkurat nærmeste familie! Det sosiale består da av kollegaer, andre foreldre på møter i skole/idrett og besteforeldre/tanter.

Når en får ungdommer kan en farte litt mer. En får litt bedre tid. Jeg har fått noen nye gode venninner fra denne skole/idrettstiden, andre mammaer altså, som jeg har mer glede av nå enn mine gamle skolevenninner.

Så har jeg også blitt med i en forening siden jeg har blitt syk. Der har jeg fått mange likesinnede/venninner.

Så det går seg til etterhvert som en blir eldre.

Gjest østfolding her også :o)
Skrevet

Jeg bor i Fredrikstad, så hvis det er noen andre i området som ønsker venner så si ifra:)

Lurte på å begynne i et kor, der treffer jeg vel mange hyggelige mennesker. Er ikke så flink til å synge da.

Jeg begynte å ri, men det var ganske ensomt. Prøve å begynne på et kurs på nyåret. Men ikke alltid like gøy å begynne alene:(

Jeg har en del barndomsvenninner jeg har god kontakt med, men det blir en gang i året vi møtes, ellers blir det mailing......jeg har nemlig flyttet fra hjembyen....

Savner det nære venninneforholdet veldig, veldig, veldig.

Prøver å finne på litt av og til med andre mammaer i veslas barnehage, eller andre med samme hobby som meg, men det er vanskelig å komme i dybden og få gode venninneforhold.

Som småbarnsmor opplever jeg at jeg er kjempesliten etter arbeidstid og det å etablere nye vennskap krever gjerne at man pleier vennskapene jevnlig. da sklir det litt ut...

Men, jeg bor i Særp jeg da....lyst til å mailes og se om vi har noen felles interesser??

Gjest Skjønner deg godt
Skrevet

Jeg kan fortelle deg at da jeg var yngre og gikk på skolen hadde jeg flere venninner...

Etter at jeg har passert 20år, har jeg dessverre ingen venninner her i nærmiljøet. De fleste venninnene mine jeg hadde har enten flyttet, blitt opptatt med kjæreste osv.....

Det jeg kan råde deg til er å begynne på for eks. kveldskurs og drive med noe på fritiden..

Eller bli med i en eller annen organisasjon som du er interessert i...

Hvis du har barn og jobber, så kanskje du kan spørre en av kollegaene dine på jobben om dem har lyst til å finne på noe...

Venner skaffer man seg enten via kurs, eller gjennom bekjente...

thuva1365380402
Skrevet

Synd du bor i Østfold da. Selv bor jeg i Vestfold og kunne ønske meg en skikkelig god venninne her. Det er ikke lett å få venninner når man flytter til et helt annet fylke. Alle har liksom nok med sitt, så jeg forstår deg der. Jeg kjenner veldig mange, men ingen som er veldig nær venninne.

Har du lyst til å maile, kan du sende meg en mail på [email protected]

Skrevet

Jeg har ei som jeg treffer ofte, og som mener at jeg er den travleste personen hun vet om. Jeg er jo "aldri" hjemme! Bortsett fra henne har jeg... skaviseee... sju stykker som jeg treffer når jeg har tid.

Og så har jeg en haug med kompiser som også klager over at jeg aldri har tid lenger.

Travelt å være student, gitt.

:-/

Gjest savnereivenninde
Skrevet

Jeg har ei som jeg treffer ofte, og som mener at jeg er den travleste personen hun vet om. Jeg er jo "aldri" hjemme! Bortsett fra henne har jeg... skaviseee... sju stykker som jeg treffer når jeg har tid.

Og så har jeg en haug med kompiser som også klager over at jeg aldri har tid lenger.

Travelt å være student, gitt.

:-/

Savner å være student ja. Treffer folk hele tiden.

Skrevet

Savner å være student ja. Treffer folk hele tiden.

Treffer folk hele tida, blir kjent med stadig flere, og jeg storkoser meg i grunn!

Er ikke blitt ordentlig kjent med så mange, men noen er det jo blitt. Og jeg har fått mange såkalte bekjente som det er gøy å feste sammen!

Og alt annet har jeg ikke tid til lenger... men jeg nyter det og!

Luna21365380663
Skrevet

Jeg er 21, og har en venninne. Synes ikke det er særlig gøy selv heller..

Skrevet

Er 23 og har to gode venninner som jeg treffer ca. en gang i uka.. Har en del gode koamerater som ejg pilser meg og sånn (ikke nå lenger, har spire i magen). Så har jeg fire andre venninner jeg ikke prater med/ser så ofte - men de kommer på vorspiel og sånn..

men i hovedsak 2 gode venninner, og tre gode kamerater jeg ikke treffer like ofte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...