Gå til innhold

Tatovering

Gjest Tatooooooooooo

Anbefalte innlegg

Gjest Tatooooooooooo
Skrevet

Hei

Jeg har tenkt å tatovere meg på ryggen min. Jeg er brun i huden og har svart hår på ryggen. En del faktisk. Hva slags tatovring bør jeg velge for at det håret skal bli skjult?

Skrevet

Må vel bli mørke farger/svart for at ikke hårene skal synes så bra når du skal "vise" frem tattoen?

Gjest Tatooooooooooo
Skrevet

Må vel bli mørke farger/svart for at ikke hårene skal synes så bra når du skal "vise" frem tattoen?

Ja det tror jeg også

Gjest reynolds
Skrevet

Tatovering er ikke særlig trendy lenger. Snarere ganske harry.

Skrevet

Tatovering er ikke særlig trendy lenger. Snarere ganske harry.

hmmm... hva med om man driter i hva som er trendy da... bare fordi man nettopp ønsker seg en?

Er ikke alle som er like opptatt av hva som er trendy og som på død og liv må ha en fordi alle andre har det... ikke alle er slik skjønner du!

Gjest reynolds
Skrevet

hmmm... hva med om man driter i hva som er trendy da... bare fordi man nettopp ønsker seg en?

Er ikke alle som er like opptatt av hva som er trendy og som på død og liv må ha en fordi alle andre har det... ikke alle er slik skjønner du!

Rart tatoveringer ikke var mer fremtredende på f eks 80-tallet, hvis det er et fenomen som ikke styres av moter?

*gliser*

Skrevet

Rart tatoveringer ikke var mer fremtredende på f eks 80-tallet, hvis det er et fenomen som ikke styres av moter?

*gliser*

Det var ikke "vanlig" i norge før!

Det var rett å slett ikke enkelt å få tatt dem iogmed at de fleste måtte reise til Oslo *alle bor ikke der* og iogmed at det kun var "sjøfolk" som fikk det før, var de ikke akkurat vakre de tatoveringene som var da!

Nå finnes tatoveringsshapper over alt og det er lettere å få en fin tatovering og det er da viktig iogmed at den skal sitte på resten av livet!

Jeg tok min lenge før det ble populært bare pga at det var noe JEG ønsket meg!

Men så er ikke alle like opptatt å være like forfengelig og med på motene som det du er, og alle har ikke den samme oppfattingen om hva som er harry som det du har!

Det er masse som er populært idag som jeg syntes er harry, og som du sikkert syntes er sååå moderne!

Men sånn er det altså når man ikke er så oppatt av det matrielle!

Gjest reynolds
Skrevet

Det var ikke "vanlig" i norge før!

Det var rett å slett ikke enkelt å få tatt dem iogmed at de fleste måtte reise til Oslo *alle bor ikke der* og iogmed at det kun var "sjøfolk" som fikk det før, var de ikke akkurat vakre de tatoveringene som var da!

Nå finnes tatoveringsshapper over alt og det er lettere å få en fin tatovering og det er da viktig iogmed at den skal sitte på resten av livet!

Jeg tok min lenge før det ble populært bare pga at det var noe JEG ønsket meg!

Men så er ikke alle like opptatt å være like forfengelig og med på motene som det du er, og alle har ikke den samme oppfattingen om hva som er harry som det du har!

Det er masse som er populært idag som jeg syntes er harry, og som du sikkert syntes er sååå moderne!

Men sånn er det altså når man ikke er så oppatt av det matrielle!

Er tatovering noe "matrielt"?

Det at det har kommet så mange tatoverings-sjapper, er jo nettopp pga av at det er en mote, noe trendy.

Selv har jeg forøvrig aldri hatt, og kommer aldri til å ha, en tatovering.

Du kan forøvrig protestere til du dauer mot at tatoveringer er en mote.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Er tatovering noe "matrielt"?

Det at det har kommet så mange tatoverings-sjapper, er jo nettopp pga av at det er en mote, noe trendy.

Selv har jeg forøvrig aldri hatt, og kommer aldri til å ha, en tatovering.

Du kan forøvrig protestere til du dauer mot at tatoveringer er en mote.

Hvor er det Mistera har argumentert mot at tatoveringer er en mote?

Det er du som henger deg opp i hva som er inn eller ikke. Hun skrev jo at hun dreit i det.

Utrolig hvordan noen presterte å tolket ting.

Gjest reynolds
Skrevet

Hvor er det Mistera har argumentert mot at tatoveringer er en mote?

Det er du som henger deg opp i hva som er inn eller ikke. Hun skrev jo at hun dreit i det.

Utrolig hvordan noen presterte å tolket ting.

sitat:"Hvor er det Mistera har argumentert mot at tatoveringer er en mote?"

I to svar til meg. Hun strakk seg til at det var "vanlig", men ikke mote.

ShitDiddelyDo
Skrevet

"Det var ikke "vanlig" i norge før!"

Du leser med andre ord vannvittig mye mellom linjene.

Gjest ikke signatur
Skrevet

Får du på ryggen nede kan du ikke få epidural når du skal føde... Stort minus kanskje. Også om du må operere må de velge annen bedøvelse.

Skrevet

Får du på ryggen nede kan du ikke få epidural når du skal føde... Stort minus kanskje. Også om du må operere må de velge annen bedøvelse.

Hvis personan har _mye_ svart hår på ryggen, får vi jo anta at det er en gutt, som dermed ikke skal føde..

Men som du sier, epidural brukes jo til operasjoner i føtter, knær, hofter osv, så det er jo fortsatt en problemstilling.

men mest aktuell er den for kvinner.

Gjest Tatooooo
Skrevet

Jeg er gutt da....

Gjest ok, men..
Skrevet

Jeg er gutt da....

men det kan jo hende du også en gang skal opereres i f.eks. benet, og så kan du ikke få epiduralbedøvelse pga at tatoveringen er på ryggen..

Gjest ikke ok
Skrevet

men det kan jo hende du også en gang skal opereres i f.eks. benet, og så kan du ikke få epiduralbedøvelse pga at tatoveringen er på ryggen..

Smarte mennesker tar ikke epiduralbedøvelse men full narkose.

Skrevet

Lære å lese, så argumenere!

Skrevet

Og ja, jeg bør lære meg å skrive:)

Argumentere!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Og ja, jeg bør lære meg å skrive:)

Argumentere!

Du skriver i hvert fall langt bedre enn reynolds leser. :)

Gjest reynolds
Skrevet

Alltid like morsomt å registrere folk som angrer på sin tatovering, og overkompenserer med å forsvare den med nebb og klør.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...