Gå til innhold

Er noe døve her dol- overgrep??


Gjest (Anonymous)

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

hei .. jeg er døve dame . Neste jeg se på doktoronline.no og var kjempe flott siden.. og jeg lure på noe døve . dol forbinnelser overgrep. selv misbrukt :incest og voldtatt barndommer .

jeg har det bra nå og nå jeg er fri nå...:)))

Det er ikke så lett forteller om dette vel døve er så små miljø... Nå jeg er tør!!!!

håper noe svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flott at du tør å fortelle, flott at du er fri!!

Du er nok veldig sterk og modig!

Jeg har ingen erfaringer med døve og overgrep, men jeg har sett programmer om det.

Jeg synes det er bra at det blir satt søkelys på dette, selv om veien er lang å gå for å forhindre at slikt skjer, så har kanskje flere blitt obs på at det faktisk skjer, og det synes jeg er bra!

Ønsker deg all mulig lykke, og håper du kommer tilbake hit, og kanskje deler erfaringer med oss..

Du er tøff! :)

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke døv.Men jeg vet at

"Emma-prosjektet" har samarbeidet med døveforbundet.

Du kan søke på www.noabuse.no

Der finner du omtale av "Emma-

prosjektet".

Det har jo vært opp at mange

døve er blitt misbrukt på døveskole.

Håper du finner noen som kan

hjelpe deg.Prøv Emma via mail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så flott at du skriver her inne! Håper du finner nyttig informasjon, både her og hos Landsforeningen for voldtatte på www.dixi.no

Jeg har vært flere ganger på døveskolen i Stavanger og holdt foredrag om voldtekt. Traff mange herlige ungdommer der! De var så positive og de kom med mange fine spørsmål og kommentarer. Jeg er ikke spesielt flink med tegnspråk (!) men hadde med meg en flink tolk heldigvis. Jeg har også sett EMMA-forestillingen her i Stavanger. Den var sterk! Bare så synd at alt for få møtte opp for å se på....

Tror nok at det fremdeles er et veldig tabubelagt tema med overgrep blant døve/hørselhemmede. Godt å høre at du har det fint nå! Ønsker deg lykke til videre!

Varm klem fra Grete :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (Anonymous)

Hei nanna, Scar Tissue ,Sirene Og Dixi.

Så var hyggelig tilbakemedling..

jeg føler inne meg som "smelte smør "og varme i hjerte av dere virkelig så godt...

Nei vel, ikke noe døve ..ENNÅ..men ikke haster for meg .

Ja ,jeg var med og sett Emma -Proksjektet. Og sett tv-puls programer overgrep døve...

Men ikke bare døveskolen . men skjedde også andre hjemme: nabo,slekting/ familien og besøkt venner overnatting.

okey...jeg kommer tilbake senere....

hei.. god helg !!!

* klem *

hilsen Havet blå.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei nanna, Scar Tissue ,Sirene Og Dixi.

Så var hyggelig tilbakemedling..

jeg føler inne meg som "smelte smør "og varme i hjerte av dere virkelig så godt...

Nei vel, ikke noe døve ..ENNÅ..men ikke haster for meg .

Ja ,jeg var med og sett Emma -Proksjektet. Og sett tv-puls programer overgrep døve...

Men ikke bare døveskolen . men skjedde også andre hjemme: nabo,slekting/ familien og besøkt venner overnatting.

okey...jeg kommer tilbake senere....

hei.. god helg !!!

* klem *

hilsen Havet blå.. :)

Kjære Havet Blå!

Ja, gjør det, kom snart tilbake!! Og ha en fin helg du også!

Du får en varm god klem av meg her ----> X

Grete :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...