Gå til innhold

Betennelse i underarm

Marius83

Anbefalte innlegg

Hei!Jeg har trent styrke aktivt i 4 år. I den siste måneden har jeg gradvis fått smerter i begge underarmene, på undersiden (undersiden når håndflatene peker ned og klokka er øverst...) like ved beinet. Smerten er konsentrert ca. midt på armen langs beinet med utbredelse ca. 5 cm oppover og nedover fra underarmens midtpunkt. Det er under øvelser som biceps press og triceps press med stang at jeg merker smertene særlig godt. Det å gripe hardt rundt en manual er heller ikke godt. Under selve repitisjonene går det ofte greit, men etter jeg er ferdig blir det vondt. Jeg har gått over til mindre treningsdager og betraktlig lavere vekter med flere repitisjoner, (20-25reps) da jeg har hørt at dette virker restituerende. Har også fått tak i Orudis Gel som skal virke betennelsesdempende, men har merket liten effekt.Håper jeg kan få noen gode råd om hva jeg burde gjøre. Trening er en viktig ting for meg og synes det er fælt å ikke få trene normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

-Marius.

Smertene som du beskriver i begge underarmene som har kommet i forbindelse med styrketrening er ikke uvanlig. Mest sansynlig er det en overbelastning-betennelse i overgang muskel og sener. I verste fall kan det være begynnende tertthetsskade i beinvevet. Uansett må du kutte ut øvelser som fremprovoserer smerter. Det er heldigvismasse annet du kan gjøre av styrketrening. Etter 3-4 uker med hensyn til skaden vil du begynne å bli bra igjen. Når du starter med slik trening igjen, kan det være en ide med støttebandasjering av håndledd og underarmen. Dette kan forhindre at skaden oppstår pånytt. Lykke til.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...