Gå til innhold

IKke jul - hva med gave

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

16

• Mary Poppins

9

• favn

8

• serendipity

7

Mest aktive i denne tråden

Jeg hadde blitt svært skuffet om jeg ikke fikk gave fra foreldrene mine, selv om jeg hadde avlyst julen, men så er kanskje jeg veldig rar på det området der. Bryr meg ikke så mye om gaven koster 15 kr eller 1500 kr, bare det er en gave liksom.

Spørs jo hvilke typer ungene dine er..

Gi henne en kokebok.

Liker dere pinnekjøtt?

Man legger pinnekjøtt i en kjele med vann på lille julaften om kvelden. Dette for å vanne ut.

Om morgenen neste dag, heller hun ut vannet. Så fyller hun på med nytt vann. Ikke så mye. Skal ikke dekke alt kjøttet.

Så skal det stå og dampes sånn ca 3,5-4 timer, til kjøttet slipper fra beina. Serveres med poteter og kålarabistappe.

Så enkelt at selv jeg kan greie det.Er heller ingen kokk.

Du kan jo bare si til henne, at nå gjør hun sånn og slik, og deretter slik og sånn. Men broren må også hjelpe til synes jeg.

Det er litt synd for barna, at det skal være dårlig samvittighet som skal ødelegge for dem.

Jeg ville nok ikke ha sendt dem på byen julaften. Jeg ville ha prøvd å unngå det.

Da hadde jeg heller bestilt mat altså, hvis det er det det står på.

De kan heller dra på byen 2.juledag.

Vet du jeg synes du skal si til foreldrene dine at barna har lyst til å feire hjemmejul.

For oss har det alltid vært en selvfølge. Både forelderne mine og svigers, vet at det er slik vi vil ha det, og det er fullt ut akseptert.

Det var slik dem gjorde det også.Treffes heller i romjula.

Men nå er dem ikke så gamle enda, så de koser med å lage egen jul.

Bestefaren min kommer til foreldrene mine da.

Er foreldrene dine for skrøpelige til å lage jul?

Kan ikke de komme til dere julaften også da?

Foreldrene mine vil ikke komme hit til jul. I fjor så måtte jeg pese skikkelig for å få lov og komme dit og vi hadde det ikke koselig. Så ingen har lyst men alle vet at hvis vi ikke drar dit så får ikke bestefar ribbe og aquavit. Mora mi har glemt hvordan man lager ribbe og vil ikke vaske seg og pynte seg og bråker skikkelig. I fjor ende kvelden med at jeg grein og faren min grein og mora mi var sinna. Og det er ikke første gangen.

Jeg kan ikke tvinge dem. De er voksne og må få gjøre hva de vil. Jeg klarer meg jeg, har jeg lyst på julemat kan jeg kjøpe fjordland eller gå på pub hvor de har julemiddag.

Jeg hadde blitt svært skuffet om jeg ikke fikk gave fra foreldrene mine, selv om jeg hadde avlyst julen, men så er kanskje jeg veldig rar på det området der. Bryr meg ikke så mye om gaven koster 15 kr eller 1500 kr, bare det er en gave liksom.

Spørs jo hvilke typer ungene dine er..

Ja, det er det jeg ikke er sikker på om de blir. Men de er blakke som bare det, lever bare på studielån og har 3500 i husleie og kan ikke kjøpe gave og jeg tror at hvis jeg kjøper så får de dårlig samvittighet.

Så jeg tror kanskje 1000 kr i januar er en bedre ide.

Annonse

Å herregud er det så dyrt her?!? Var i statene i sommer og der solgte de Ipod for $100 (600kr). Du kan få kjøpt dem mye billigere enn 2000kr på internet.

Ja, det er det jeg ikke er sikker på om de blir. Men de er blakke som bare det, lever bare på studielån og har 3500 i husleie og kan ikke kjøpe gave og jeg tror at hvis jeg kjøper så får de dårlig samvittighet.

Så jeg tror kanskje 1000 kr i januar er en bedre ide.

Viss du ikke har pengene på julaften, kan du ikke lage et gavekort på pcn der du skriver at dem får 1000 kr 1 januar? Også kjøper du en liten marsipangris (eller noe annet bittelite) til 10 kr og pakker dette inn. Da får de en pakke på julaften som er bra utansett. Føles litt mere som en gave da, enn om de bare får 1000 kr i januar.

Viss du ikke har pengene på julaften, kan du ikke lage et gavekort på pcn der du skriver at dem får 1000 kr 1 januar? Også kjøper du en liten marsipangris (eller noe annet bittelite) til 10 kr og pakker dette inn. Da får de en pakke på julaften som er bra utansett. Føles litt mere som en gave da, enn om de bare får 1000 kr i januar.

Jeg har penger. Jeg har lagt tilside presangpenger til dem men jeg tror ikke de vil ha presang fordi ikke de kan gi presang tilbake. De vet at jeg ikke sitter noe bedre i det enn de gjør.

Foreldrene mine vil ikke komme hit til jul. I fjor så måtte jeg pese skikkelig for å få lov og komme dit og vi hadde det ikke koselig. Så ingen har lyst men alle vet at hvis vi ikke drar dit så får ikke bestefar ribbe og aquavit. Mora mi har glemt hvordan man lager ribbe og vil ikke vaske seg og pynte seg og bråker skikkelig. I fjor ende kvelden med at jeg grein og faren min grein og mora mi var sinna. Og det er ikke første gangen.

Jeg kan ikke tvinge dem. De er voksne og må få gjøre hva de vil. Jeg klarer meg jeg, har jeg lyst på julemat kan jeg kjøpe fjordland eller gå på pub hvor de har julemiddag.

Ja, da skjønner jeg godt horfor dere velger som dere gjør.

Stakkars ungene dine, har vel blitt helt skremt da?

Men da skal de ihverfall

ikke ha dårlig samvittighet heller.

Jeg ville nå likevel ha prøvd å gjøre det litt koselig bare for dere selv.

Spiller ingen rolle om det blir Fjorland.

Hva er nå vitsen med hjemmelaget mat, når man får like god mat ferdigkjøpt?

Det bør ihvertfall ikke være noen hindring?

Jeg kjøper julekjeks på boks jeg. Har aldri helt skjønt vitsen med å stå å bake "ørten" slag som ingen spiser.

Konfekt er mye bedre.

Gidder ikke lage meg unødig arbeid. Helt meningsløst. Men jul skal det bli.

Men ellers så må dere selvsagt gjøre det som passer dere. Men jeg ville forsikret meg om at det er ut på byen jul, barna dine virkelig ønsker, sånn innerst inne.

Og hva med deg? Synes du det er greit å sitte alene julaften, når barna er ute og fester?

Huff, jeg blir litt trist ved tanken. Men ikke alle er som meg. Jeg innser det.

Annonse

Hvilke nettbutikker? Vet du?

Jeg vet ikke om noen spesifikke nettsider desverre, men har en venn som kjøpte for rundt 1700kr fra USA. Du kan kanskje prøve å google det?

Ellers er det mange norsk butikker på nettet som selger dem til litt over 2000kr:

http://prisguide.hardware.no/vis_produkt.php?product_id=19815

Jeg har penger. Jeg har lagt tilside presangpenger til dem men jeg tror ikke de vil ha presang fordi ikke de kan gi presang tilbake. De vet at jeg ikke sitter noe bedre i det enn de gjør.

Det skal du ikke ta hensyn til.

Det kan bare være noe de sier.

Du er forelder og de er barna dine. Man skal ikke forvente like mye av sine studentbarn. Det er jeg helt sikker på at du forstår, men viktig at barna dine også forstår.Si at du synes det er viktigere for deg at de prioriterer studiene sine, og at det går bra med dem.

Eller bare si at det eneste du ønsker deg er snille barn, som min far pleide og si, eller kanskje en pose twist.

Ja, da skjønner jeg godt horfor dere velger som dere gjør.

Stakkars ungene dine, har vel blitt helt skremt da?

Men da skal de ihverfall

ikke ha dårlig samvittighet heller.

Jeg ville nå likevel ha prøvd å gjøre det litt koselig bare for dere selv.

Spiller ingen rolle om det blir Fjorland.

Hva er nå vitsen med hjemmelaget mat, når man får like god mat ferdigkjøpt?

Det bør ihvertfall ikke være noen hindring?

Jeg kjøper julekjeks på boks jeg. Har aldri helt skjønt vitsen med å stå å bake "ørten" slag som ingen spiser.

Konfekt er mye bedre.

Gidder ikke lage meg unødig arbeid. Helt meningsløst. Men jul skal det bli.

Men ellers så må dere selvsagt gjøre det som passer dere. Men jeg ville forsikret meg om at det er ut på byen jul, barna dine virkelig ønsker, sånn innerst inne.

Og hva med deg? Synes du det er greit å sitte alene julaften, når barna er ute og fester?

Huff, jeg blir litt trist ved tanken. Men ikke alle er som meg. Jeg innser det.

Jeg er allerede bedt to steder, meg er det ikke farlig med men jeg tror kanskje det er ok å være hjemme også.

Jeg ante ingenting om at de hadde bestemt det, jeg hadde egentlig planlagt fjordland og øl og aquavit her hjemme. Men hvis ungene får den følelsen av savn som jeg sjøl har etter å oppleve den julen vi hadde med foreldrene mine i gamle dager så forstår jeg veldig godt at de vil gjøre noe helt annet.

Det skal du ikke ta hensyn til.

Det kan bare være noe de sier.

Du er forelder og de er barna dine. Man skal ikke forvente like mye av sine studentbarn. Det er jeg helt sikker på at du forstår, men viktig at barna dine også forstår.Si at du synes det er viktigere for deg at de prioriterer studiene sine, og at det går bra med dem.

Eller bare si at det eneste du ønsker deg er snille barn, som min far pleide og si, eller kanskje en pose twist.

Jeg har nok havnet i en posisjon hvor jeg ikke er den store sterke lenger. Synd egentlig men nå er det jeg som er avhengig av dem på en måte.

He he. Jeg begynner å bli gammel. Og jeg har ikke hørt et pip om det fra ungene?

Men forklar da. Hva er det?

To mp3-spillere, dvs 'lommediscoer' som kan lagre og spille mengder av musikk fra nett + annet snacks for interesserte:

http://www.apple.com/no/ipod/

http://www.apple.com/no/ipodmini/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...