Gå til innhold

Hvordan sjekke opp en tyrkisk kurder?

Gjest smiler til de som gidder å svare

Anbefalte innlegg

Gjest smiler til de som gidder å svare
Skrevet

Jeg er så betatt av denne gutten, og trenger tips..

Han har ikke bodd så lenge her, og jentene i tyrkia er vel litt annerledes i oppførsel kanskje

Skrevet

Ikke ha sex med ham før dere gifter dere. Det er alvorlig ment, han forventer at du skal være jomfru til dere har giftet dere.

Gjest smiler til de....
Skrevet

Ikke ha sex med ham før dere gifter dere. Det er alvorlig ment, han forventer at du skal være jomfru til dere har giftet dere.

er det sånn for alle kurdere? gjelder det bare for jentene?

Skrevet

Man trenger jo ikke sjekke opp tyrkiske kurdere... De sjekker jo opp deg!

Skrevet

nei jeg tror ikke at det gjelder for alle kurdere. kjenner selv tyrkiske kurdere som er gift og samboende med norske jenter. Mange av disse er oppvokst svært liberalt.

så du bør nok finne litt ut av hans livssyn så du vet hva du har å gå til

uannsett lykke til :)

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

det er sannsynlig at etterhvert som han blir eldre, antar han mer av holdningene som han familie har. Dessuten kan han få sterkt press fra familien, som han til slutt gir etter på. Dvs. at han bør finne seg en kurdisk jente, og at jenta bør innrette seg etter hans ønsker.

Dersom du likevel skulle lykkes i å sjekke ham, bli kjærester osv., flytte sammen (dvs. gifte deg), få barn... Så risikierer du at hvis det er ei jente, vil familien (og mannen din) at jenta skal oppdras kurdisk. Hun kan bli ført vekk fra Norge. Du risikerer å aldri se henne mer.

Så hadde jeg vært deg, hadde jeg prøvd å glemme denne mannen, for samliv kan være vanskelig nok uansett. I dette tilfellet ber du om ikke så rent lite tilleggsproblemer av svært alvorlig art.

Jeg kjente en jente med samme opprinnelse, hun er forsvunnet sporløst fra Norge etter at hun fikk norsk kjæreste, for brødrene og andre i familien hennes skulle 'redde' henne. Hun skulle egentlig bodd hos svoger'n sin, men flyttet derfra, for han ville ha 'to koner'. Det turte hun ikke si til noen. Men fam. tålte ikke at hun fikk seg et sted å bo for seg selv i dette landet, og som sagt, norsk kjæreste.

Jeg tenker på henne og ønsker henne alt vel, der hun nå bor hos noen brødre i et annet utland, de som vil finne en kurdisk ektemann til henne. Og jeg håper at denne kurderen er snill og ikke skal bestemme alt over henne. Selv om han skulle være redd for hva hun måtte finne på, og derfor overvåke alt hun gjør.

Gjest Strasssten
Skrevet

Er du seriøs??

Du mener vel ikke alvorlig at du skal sjekke opp en slik en?

Hold deg for guds skyld langt unna denne fyren.

Ingen skikkelige norske jenter med normal IQ sjekker opp en tyrkisk kurder(eller en somalier for den saks skyld!).

Gjest smiler til de...........
Skrevet

Er du seriøs??

Ingen skikkelige norske jenter med normal IQ sjekker opp en tyrkisk kurder(eller en somalier for den saks skyld!).

jeg falt bare pladask for han, og sånne ting er ikke så lett å styre..

Gjest vil provosere du!
Skrevet

jeg falt bare pladask for han, og sånne ting er ikke så lett å styre..

trokke på deg, hehe.

Ingen smarte, norske jenter faller pladask for en sånn en.Da er du dum!

Gjest smiler til de...
Skrevet

trokke på deg, hehe.

Ingen smarte, norske jenter faller pladask for en sånn en.Da er du dum!

Det kunne jeg også sagt, før jeg traff han...

Finnes sikkert greie kurdere og..

Skrevet

Er du seriøs??

Hva i all verden er det for slags svar å gi?

Skrevet

Ligg langt unna. Du vil bare få problemer.

Skrevet

Det avhenger helt av hva du er ute etter.

Ønsker du deg en kortfattet affære så burde det vel neppe være så vanskelig.

Ønsker du deg et seriøst og langvarig forhold, så bør du nok tenke deg godt om - og aller først sette deg godt inn i den kulturen han kommer fra.

Skrevet

Ja

Gjest realistisk sett
Skrevet

Tips: hold deg unna. Dette byr på problemer.

På en annen side: det er artig at du skriver slike tulleinnlegg :)

Skrevet

Stiller meg litt tvilsom her. Gjelder sikkert for en god del, men vil også tro det er individuelt - kommer an på typen og hvordan han er, hvordan han er oppdradd og sånn.

Hva med å bare bli litt bedre kjent med ham, se om han er en sånn en du kan prate med sånne ting om, om det skulle bli noe mer mellom dere? Bare ha det i bakhodet midt i forelskelsen - å undersøke hvor han står i slike spm som seriøse forhold, brudd, barn, familie...?

Og shrug....sånt er jo risikosport slik som det fremstilles her, sikkert litt høyere risiko enn nordmenn men det finnes da også voldelige, barnestjelende, truende nordmenn og da liksom..

Skrevet

nei jeg tror ikke at det gjelder for alle kurdere. kjenner selv tyrkiske kurdere som er gift og samboende med norske jenter. Mange av disse er oppvokst svært liberalt.

så du bør nok finne litt ut av hans livssyn så du vet hva du har å gå til

uannsett lykke til :)

Siden dette er en som nettopp har komt til Norge, så er det svært lite realistisk at han er liberal!

Hadde selv en venninne som giftet seg inn i et tykisk ekteskap, tiden etter var jeg i avhør med politiet pga samme jenta, og da prøvde de å få MEG til å få henne til å bryte ut!

De hadde sett så alt for mye sa de, med Norske fine jenter som giftet seg til et helvete... de sa først de var liberale, men etter at ringen var på fingeren begynte helvete... hun bor nå på krisesenter med barna , i frykt for mannen som har all rett til å oppholde seg i norge pga at han har et barn med henne! Men han prøver fortsatt å få kontakt med henne, dette har vært grusomt for hele familien hennes, som nå lever på sjult adresse!

Har han nettopp komt til Norge så tviler jeg på at han er liberal!

Ta alle forhåndsregler...

Skrevet

Siden dette er en som nettopp har komt til Norge, så er det svært lite realistisk at han er liberal!

Hadde selv en venninne som giftet seg inn i et tykisk ekteskap, tiden etter var jeg i avhør med politiet pga samme jenta, og da prøvde de å få MEG til å få henne til å bryte ut!

De hadde sett så alt for mye sa de, med Norske fine jenter som giftet seg til et helvete... de sa først de var liberale, men etter at ringen var på fingeren begynte helvete... hun bor nå på krisesenter med barna , i frykt for mannen som har all rett til å oppholde seg i norge pga at han har et barn med henne! Men han prøver fortsatt å få kontakt med henne, dette har vært grusomt for hele familien hennes, som nå lever på sjult adresse!

Har han nettopp komt til Norge så tviler jeg på at han er liberal!

Ta alle forhåndsregler...

Det du skriver her er realitetene.

Det triste er alle de som på prinsippielt grunnlag hevder at slik behøver det nødvendigvis ikke å være for alle.

Prinsippielt er det heller ikke sikkert at en gjentagende overgriper og kvinneundertrykker fortsetter slik gjennom hele sitt liv.

Men ønsker man å ta sjansen på å involvere seg med en slik, så burde man også være klar over risikoen......og det burde være en selvfølge at det er riktig å advare vedkommende.

Men du risikerer helt sikkert at det er flere her på DOL som vil kritisere deg for hva du her skriver.

Men jeg gjør det ikke.

Gjest clampen
Skrevet

Kjenner du noen norske jenter som har innvolvert seg LENGE i en muslimsk mann uten at hun underveis har fått problemer med tilpasningen til deres syn på kvinnen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...