Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bodde sammen med en fra Kina i fjord på et student hus!

Spurte ham jeg om han brukte å spise hund og katt! Ja klart det sa han, helt vanlig det sa han!

Hmmm... sa jeg da, åssen klarer du det? Vi spiser ikke de som er kjæledyra våre da, sa han... SO, sa jeg da! Et fett for meg, dere plager jo livet av dem dere spiser uansett! Ja vi er ikke mye snille mot dyra sa han tafatt da!

fuji1365380447

Jeg forstår ikke hvorfor vi skal demonisere kineresere som spiser hunder! Det er da ikke noe værre enn å spise annet kjøtt??

Kinesere driver oppdrett på hunder til mat - det er da det samme vi gjør i vesten med kuer, griser, kylling, sau osv. Jeg ser ikke forskjellen...

Og dessuten så smaker hund godt - jeg har nemlig spist det - i Kina.

Snakk om å være fordomsfull.

Jeg forstår ikke hvorfor vi skal demonisere kineresere som spiser hunder! Det er da ikke noe værre enn å spise annet kjøtt??

Kinesere driver oppdrett på hunder til mat - det er da det samme vi gjør i vesten med kuer, griser, kylling, sau osv. Jeg ser ikke forskjellen...

Problemet er vel ikke at de spiser hunder, men hvordan dyrene blir behandlet _før_ de blir spist...

Annonse

Den artikkelen omhandler vel like mye om HVORDAN hundene blir slaktet - det er jo totalt inhumant! Hadde det vært slike forhold for gris og ku her i Norge, hadde det også blitt satt fokus på (noe det tidligere har).

fei1365380229

Har dere sett hvordan vi behandler enkelte dyr her i landet eller i Europa.

Okser som blir stappet fulle med veksthormon og blir så feite at beina knekker under dem.

Jeg forsvarer ikke dyremishandling, men jeg tror vi bør se litt på oss selv også.

fuji1365380447

Den artikkelen omhandler vel like mye om HVORDAN hundene blir slaktet - det er jo totalt inhumant! Hadde det vært slike forhold for gris og ku her i Norge, hadde det også blitt satt fokus på (noe det tidligere har).

Jeg synte ikke akkurat at det er humant å fòre opp kyllinger så raskt på superfór at de øker sin kroppsvekt mye raskere enn hva bena deres kan tåle..

Norske kyllingbryst er produsert like usmakelig! Kyllingene ligger på brystbenet den siste måneden de lever fordi de er for tunge til å bære sin egen kroppsvekt.

Tvillingmamma

For meg er vel hund et kjæledyr. Kan ikke si at kuene/oksene på båsen er det samme :)

Men det jeg reagerer på er slaktemetodene som benyttes i det fjerne østen. OK, vi er kanskje ikke så greie her i vesten heller, men at de der nede flår dyrene levende gjør meg vondt.

Så også på tv for en stund siden om dyr som ble brukt til pels, hvordan de avlivet en schæferhund uten at pelsen ble ødelagt. De skar han rett og slett opp i buken og lot han blø i hjel med store smerter, det er fryktelig.

Så at de spiser hunder og katter, dem om det, men avlivingen er ille. Derfor vil ikke jeg legge igjen mine penger der nede...

Jeg synte ikke akkurat at det er humant å fòre opp kyllinger så raskt på superfór at de øker sin kroppsvekt mye raskere enn hva bena deres kan tåle..

Norske kyllingbryst er produsert like usmakelig! Kyllingene ligger på brystbenet den siste måneden de lever fordi de er for tunge til å bære sin egen kroppsvekt.

Ja, jeg vet. Og det bør også settes fokus på - noe det til en viss grad har vært tidligere. Men kanskje en fokusering av dette i Kina kan få oss til å se på oss selv også?

Annonse

fuji1365380447

For meg er vel hund et kjæledyr. Kan ikke si at kuene/oksene på båsen er det samme :)

Men det jeg reagerer på er slaktemetodene som benyttes i det fjerne østen. OK, vi er kanskje ikke så greie her i vesten heller, men at de der nede flår dyrene levende gjør meg vondt.

Så også på tv for en stund siden om dyr som ble brukt til pels, hvordan de avlivet en schæferhund uten at pelsen ble ødelagt. De skar han rett og slett opp i buken og lot han blø i hjel med store smerter, det er fryktelig.

Så at de spiser hunder og katter, dem om det, men avlivingen er ille. Derfor vil ikke jeg legge igjen mine penger der nede...

Tja, en hest er vel også et kjæledyr - likevel spiser de fleste av oss pølser med hestekjøtt i, uten at vi vet det...

I kina så har de to ord for hund - det ene betyr "kjæledyr" og peker på små søte pekingnesere eller pudler,- det andre ordet betyr bare hund i forsåelsen mat... Så de er ikke helt ufølsomme de heller...

Enig at man bør tilstrebe mest mulig smertefrie slaktemetoder..

fuji1365380447

Ja, jeg vet. Og det bør også settes fokus på - noe det til en viss grad har vært tidligere. Men kanskje en fokusering av dette i Kina kan få oss til å se på oss selv også?

Joda -det er jo fint hvis slike artikler bidrar til generelt mer humat dyrehold i Norge.

Men først å fremst bidrar slike artikler til å understreke hvor "barbariske" de andre er, og hvor klinisk og bra vi har det i Norge.

Eller kultur-rasisme...

Joda -det er jo fint hvis slike artikler bidrar til generelt mer humat dyrehold i Norge.

Men først å fremst bidrar slike artikler til å understreke hvor "barbariske" de andre er, og hvor klinisk og bra vi har det i Norge.

Eller kultur-rasisme...

Jo, ser poenget ditt, jeg gjør det.

Gjest baremei

Uææææ. Så noen bilder, men orket ikke mer. Grusomt. Synes så synd på dyra. Jeg er kjempeglad i hunder, men synes synd på alle som lider for at vi vil spise dem, jeg...Og griser er faktisk like intelligente som hunder. Har bare ikke like søtt utseende,stakkar.

Bodde sammen med en fra Kina i fjord på et student hus!

Spurte ham jeg om han brukte å spise hund og katt! Ja klart det sa han, helt vanlig det sa han!

Hmmm... sa jeg da, åssen klarer du det? Vi spiser ikke de som er kjæledyra våre da, sa han... SO, sa jeg da! Et fett for meg, dere plager jo livet av dem dere spiser uansett! Ja vi er ikke mye snille mot dyra sa han tafatt da!

Jeg for min del ser ingen forskjell i å spise katt og hund, som å spise gris, okser, lam, kylling etc.

De sistnevnte har det heller ikke bra. Ok, så var det kanskje mer ekstremt på de bildene fra Kina, enn forholdene her i Norge. Men lell...

Dyr er dyr. Jeg elsker dyr, og vil derfor ikke spise dem.

Forstår ikke hvordan noen kan spise hunder...

De er jo så snille..

Ei venninne av meg fikk mat servert i Korea en gang. De visste ikke hva det var, og bare spiste det. Etterpå fikk de vite at det var hund. Søstera hennes som elsker hunder ble så dårlig at hun kastet opp, med en gang hun fikk vite hva det var. Tror ikke hun spiste kjøtt mer under oppholdet i Korea...

Også bestemora til denne venninna mi, fikk servert noe litt uvanlig en gang: apehjerne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...