Gjest normanen Skrevet 2. desember 2004 Skrevet 2. desember 2004 Etter utvidelsen av EU så har mange østeuropeere kommet hit for å jobbe? Hvordan liker dere dette? En trussel for jobbene våre eller en ressurs? 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 2. desember 2004 Skrevet 2. desember 2004 En ressurs for f.eks dem som får huset sitt vasket for 25 kroner timen. En trussel for dem som bor her fast, har vasking som yrke, og skal leve av det. ------------------- Bare et eksempel, men det er vel problemstillingen i et nøtteskall. 0 Siter
Gjest werwe Skrevet 2. desember 2004 Skrevet 2. desember 2004 Det har kommet adskillig færre enn EU-motstanderne "håpet" på. 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 2. desember 2004 Skrevet 2. desember 2004 Det har kommet adskillig færre enn EU-motstanderne "håpet" på. Ja, det har det. Og på sikt vil lønnsforskjellene utjevnes i de ulike land. 0 Siter
Gjest osiris Skrevet 3. desember 2004 Skrevet 3. desember 2004 Jeg kjenner ingen EU-motstandere som ser det som et problem at folk fra Østblokkland får jobb i Norge. Problemet oppstår når bedrifter utnytter disse ved å underbetale dem og lønne dem etter hjemlandets normer. Hvordan skal de kunne leve i Norge på en slik lønn? Folk som jobber i Norge bør få en anstendig lønn, det er det jeg og mine meningsfeller er opptatt av 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.