Gå til innhold

Hva er morsomt med T5PC-listene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg undres hva som er så morsomt med disse listene, og hva betyr det om hvem som står på disse. Lurt eller ikke, de fleste som gir seg ut på slike eventyr må jo forvente å kunne tape, eller? Det er jo ikke synd på noen, men de som har "investert" mindre summer og tapt, har jo heller ikke gjort noe kriminelt. Med dette mener jeg at man ikke må kaste stein om man sitter i glasshus. Eller som en kjent mann sa det: Dens som mener seg ren og rettferdig, eller er uten "synd" kan jo kaste den første stenen. Resultat, alle forlot plassen. Der i mot må rettsvesenet gjøre jobben ovenfor de man mener har svindlet folk, det blir vel litt mer riktig?

Gjest tonjeanette
Skrevet

Dette er noen medieskapte greier.Er folk så interesserte ?

Skrevet

enig - for langt de fleste dreier det seg nok om relativt små beløp - kanskje litt for moro skyld. Gjennomsnittsnordmannen bruker 12.000,- på tipping og andre pengespill pr år - kan ikke se at dette er så mye verre/ dummere.

Skrevet

enig - for langt de fleste dreier det seg nok om relativt små beløp - kanskje litt for moro skyld. Gjennomsnittsnordmannen bruker 12.000,- på tipping og andre pengespill pr år - kan ikke se at dette er så mye verre/ dummere.

12000 i året på tipping?

*tenker på alle pengene vi sparer*

Skrevet

12000 i året på tipping?

*tenker på alle pengene vi sparer*

Er faktisk sant - ihvertfall i følge avisene på vårparten i år.

Vi satte faktisk litt penger i et annet nettverksselskap omtrent på den tiden - foreløbig virker de en del mer seriøse enn T5PC, har blant annet en del produkter som faktisk ser ut til å være bra, men selvsagt er det like stor risiko for å tape pengene som å tjene noe særlig. Da sa vi at det skulle være vår form for tipping - siden vi ikke har brukt en eneste krone på slikt på over ti år, og da dreide det seg om bitte små beløp noen få ganger.

Skrevet

Skadefryd er også en fryd.

...det er den sanne fryd, påståes det:)

Gjest what comes around..
Skrevet

Pyramidespill er jo per definisjon "slemt", den eneste måten en kan vinne / tjene på, er at du kommer med tidlig nok til at det kommer flere til under deg, som du kan tjene penger på, før det hele stopper opp. Det må jo stoppe, og det er om å gjøre å ikke være nederst når det stopper / raser sammen. Noen må tape pengene sine for at du kan vinne.

Da er det ikke så rart at man smiler litt når også de på toppen opplever det de trodde bare de på bunnen skulle oppleve..

Skrevet

Det er jo litt morsomt å se hvem som virkelig trodde at de skulle bli blant de 5% rikeste i verden.

Gjest oh skadefryd
Skrevet

Jeg er ganske fornøyd med at noen som mobbet meg kraftig da jeg var yngre har tapt masse penger, hehe.

skorpionfisken
Skrevet

Jeg synes det var betryggende å se at ingen av mine venner eller min familie hadde falt for fristelsen.

Godt å se at jeg menger meg med oppegående mennesker som gjennomskuer sånt....

...evt mennesker som er så blakke at de ikke hadde råd til å satse noe da tilbudet kom :-).

Gjest rutangis netu
Skrevet

Jeg synes det var betryggende å se at ingen av mine venner eller min familie hadde falt for fristelsen.

Godt å se at jeg menger meg med oppegående mennesker som gjennomskuer sånt....

...evt mennesker som er så blakke at de ikke hadde råd til å satse noe da tilbudet kom :-).

Eller kanskje har noen av dem lært leksa ved å ha satset og tapt på tidligere sats-og-bli-rik-eventyr?

En gang må vel selv dumme folk skjønne at penger ikke gror på trær. At noen må tape for at noen skal bli ekstremt rike.

Men, ikke for det, mange av oss slenger bort 100, 200 kanskje enda mer hver måned i tipping og Lotto. DA blir vi ikke sinna på de som innkasserer millioner fordi vi tapte! Rart det der!?

Skrevet

Eller kanskje har noen av dem lært leksa ved å ha satset og tapt på tidligere sats-og-bli-rik-eventyr?

En gang må vel selv dumme folk skjønne at penger ikke gror på trær. At noen må tape for at noen skal bli ekstremt rike.

Men, ikke for det, mange av oss slenger bort 100, 200 kanskje enda mer hver måned i tipping og Lotto. DA blir vi ikke sinna på de som innkasserer millioner fordi vi tapte! Rart det der!?

Ikke rart i det hele tatt. Det er ingen som forteller oss at vi kan fordoble vår innsats i lotto, vi vet at sjansen for å vinner er liten.

T5PC-folkene trodde at de skulle bli blant verdens 5% rikeste.

Skrevet

Ikke rart i det hele tatt. Det er ingen som forteller oss at vi kan fordoble vår innsats i lotto, vi vet at sjansen for å vinner er liten.

T5PC-folkene trodde at de skulle bli blant verdens 5% rikeste.

Fnis - merkelig så mye folk vet om andre og deres motivasjone bare fordi de har "spilt" i et pyramidespill, kanskje mindre enn de selv tippet for forrige måned.Trenger ikke tro på alt reklamen lover for å kjøpe et produkt.

Nå var kanskje T5PC av de aller mest "hallelujaende" blant disse, uten at jeg har noe direkte kjennskap til dem selv, men er ikke reklamene med lottomillionærer litt i samme stil, "løfte" om rikdom?

Skrevet

Fnis - merkelig så mye folk vet om andre og deres motivasjone bare fordi de har "spilt" i et pyramidespill, kanskje mindre enn de selv tippet for forrige måned.Trenger ikke tro på alt reklamen lover for å kjøpe et produkt.

Nå var kanskje T5PC av de aller mest "hallelujaende" blant disse, uten at jeg har noe direkte kjennskap til dem selv, men er ikke reklamene med lottomillionærer litt i samme stil, "løfte" om rikdom?

Det er jo hele konseptet, ligger også i navnet, T5PC, de 5% rikeste.

Skrevet

Det er jo hele konseptet, ligger også i navnet, T5PC, de 5% rikeste.

Klar over det - men betyr ikke at alle trodde fullt og fast på det. Selvsagt gjorde en del det, da. Grunnen til at dette engasjerer meg, er at jeg synes det har blitt fryktelig mye mobbing av det.

Jeg synes ikke det er god tone å kalle andre dumme i den grad det er blitt gjort i denne saken, og for de som faktisk trodde fullt og fast på det og satset mer enn de kunne tåle å tape, er tragedien stor nok om ikke andre skal godte seg over det og gjenta i det uendelig hvor dumme de har vært.

Vi (de fleste av oss forhåpentligvis) prøver å lære barna våre at det ikke er lov å kalle andre for dumme, men det gjelder tydligvis ikke like sterkt mellom voksne.

mil1365380270
Skrevet

At de legges ut til spott og spe etter at media har hengt ut kjøperne som idioter, synes jeg er tvilsomt. Med tanke på hvorfor folk leter i listene altså.

Hvis disse menneskene hadde blitt lurt (latt seg lure) til å tro at pengene gikk til veldedige formål, tror jeg de hadde fått sympati i stedet for hets.

Liker heller ikke at folk godter seg i andres ulykke/dumhet. Synes det er smålig.

Gjest Big Mac
Skrevet

At de legges ut til spott og spe etter at media har hengt ut kjøperne som idioter, synes jeg er tvilsomt. Med tanke på hvorfor folk leter i listene altså.

Hvis disse menneskene hadde blitt lurt (latt seg lure) til å tro at pengene gikk til veldedige formål, tror jeg de hadde fått sympati i stedet for hets.

Liker heller ikke at folk godter seg i andres ulykke/dumhet. Synes det er smålig.

"Hvis disse menneskene hadde blitt lurt (latt seg lure) til å tro at pengene gikk til veldedige formål, tror jeg de hadde fått sympati i stedet for hets."

Men det er jo ikke tilfellet her. De har tvertimot meldt seg på disse listene for å lure penger fra andre. Da er det helt ok at de henges ut.

Skrevet

Hvor er listene? Har på følelsen at jeg kjenner noen som MÅ ha investert der..

mil1365380270
Skrevet

"Hvis disse menneskene hadde blitt lurt (latt seg lure) til å tro at pengene gikk til veldedige formål, tror jeg de hadde fått sympati i stedet for hets."

Men det er jo ikke tilfellet her. De har tvertimot meldt seg på disse listene for å lure penger fra andre. Da er det helt ok at de henges ut.

Tja, lure og lure. De som solgte visste jo at de selv ble lurt av de de kjøpte fra i tilfelle. Så mange må jo ha trodd det var et bra konsept. De fleste lurer ikke moren sin og de på jobben tror jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...