Gå til innhold

Hvem er det som støtter Erna Solberg & Co?

Anbefalte innlegg

Den bemerkningen må du forsvare :o)

Ingen politikere driter i hvordan andre har det.

Uten sosialt ansvar og engasjement er de ferdig som politikere ganske fort.

Men det er ikke alltid de får til ting i det tempo de ønsker. Slik er parlamentarismen.

Fortsetter under...

Gjest kommuneansatt

Så langt har man forsøkt med "positive" virkemidler, men det ser ikke ut til å nytte.

Jeg er enig med deg i at regjeringen (gjennom stortinget) nå bør sette i gang denne prosessen og overstyre kommunenes vrangvilje.

Men vi vet jo hva det avstedkommer; "Rasering av lokaldemokratiet, overkjøring av distriktene, rasering, sentralstyring osv osv.."

Jeg håper kommunestrukturen blir en valgkampsak ved det kommende valget. Jeg er enig i at vi kan ikke fortsette slik lengre.

I gjennomsnitt bor det litt over 10.000 i hver kommune, og 60% av alle kommuner har under 5000 innbyggere. Det går fan ikke an.

Jeg er kommuneansatt, og har vært det i noen få år. Jobber i administrasjonen på rådhuset. Jeg er helt sjokkert over for et arbeidspress det er. Gamle rykter om at man har gode dager i kommunene er bare tull, jobbe for to er nok mer korrekt. Høyre og Frp kutter ned stillinger, og arbeidstilsynet kommer inn fordi arbeidspresset er for høyt.

Mener også at jeg har lest at de kommunesamarbeidene som har vært til nå ikke har lønt seg.

Er ikke så veldig politisk interessert. Men husker at Høyre og Frp var de som fikk lagt ned mange ting for barn og unge i Oslo for noen år siden. På meg virker det som de kutter på velferd for at de rike skal få enda mer.

Jeg er kommuneansatt, og har vært det i noen få år. Jobber i administrasjonen på rådhuset. Jeg er helt sjokkert over for et arbeidspress det er. Gamle rykter om at man har gode dager i kommunene er bare tull, jobbe for to er nok mer korrekt. Høyre og Frp kutter ned stillinger, og arbeidstilsynet kommer inn fordi arbeidspresset er for høyt.

Mener også at jeg har lest at de kommunesamarbeidene som har vært til nå ikke har lønt seg.

Er ikke så veldig politisk interessert. Men husker at Høyre og Frp var de som fikk lagt ned mange ting for barn og unge i Oslo for noen år siden. På meg virker det som de kutter på velferd for at de rike skal få enda mer.

Jeg snakker endel med de som er ansatte i bydelen og de er helt fortvilet og sier det er stor forskjell på hvem som sitter i regjering og hvem som sitter i bystyret. Det er mye større bevilgninger når de røde har ledelsen og de blå bare kutter og kutter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...