Gjest farvel Skrevet 3. desember 2004 Skrevet 3. desember 2004 http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/12/03/416479.html Jeg står i samemanntallet og stemmer ved samtingsvalg men denne og lignende saker gjør meg betenkt, kanskje like godt å legge ned hele sametinget?? 0 Siter
noami Skrevet 3. desember 2004 Skrevet 3. desember 2004 Hører ikke noe om sametinget bortsett fra om det er noe negativt sånn i mediene generelt, så... hva gjør egentlig sametinget? Sånn konkret..har det en "ordentlig" funksjon, eller er også sametinget underlagt Storting/andre innsatser slik at det ikke er selvstendig (når det gjelder avgjørelser)? 0 Siter
Gjest Mr Papp Skrevet 3. desember 2004 Skrevet 3. desember 2004 Hører ikke noe om sametinget bortsett fra om det er noe negativt sånn i mediene generelt, så... hva gjør egentlig sametinget? Sånn konkret..har det en "ordentlig" funksjon, eller er også sametinget underlagt Storting/andre innsatser slik at det ikke er selvstendig (når det gjelder avgjørelser)? Den har en "ordentlig funksjon" i form av å være en høringsinstans. Det er samenes forum for å diskutere saker som angår nettopp dem (ganske mange slike saker..). Forvaltning og lovgiver plikter deretter å putte Sametingets ord på vektskåla. 0 Siter
Jeg er en annen Skrevet 3. desember 2004 Skrevet 3. desember 2004 Problemet er vel særlig Hætta. Med en personlighet og refleksjonsevne som en hjerneskadet FrP'er burde han jo ikke være i nærheten av noe som helst sted hvor beslutninger tas. 0 Siter
Goliath Skrevet 3. desember 2004 Skrevet 3. desember 2004 Dette minner svært mye om korrupsjon og missbruk at statlige midler. Men nå har jeg for lengst mistet respekten for Sametinget. Og en ting er helt sikkert - de bidrar ikke til å gjøre samene noe mer populære og "forståtte" blandt folk flest. Et tragikomisk sitat fra artikkelen: "- Har du noen gang gjennomført stikkprøver for å se hvordan det har gått med prosjektene? - Nei, aldri. Man kan ikke drive å mistenke folk, sier Olaf Eliassen." He-he.....nei det skulle bare mangle. På hvilket spinkelt grunnlag skulle man kunne hevde at det fantes skjellig grunn til noen misstanke her...? 0 Siter
Goliath Skrevet 3. desember 2004 Skrevet 3. desember 2004 Den har en "ordentlig funksjon" i form av å være en høringsinstans. Det er samenes forum for å diskutere saker som angår nettopp dem (ganske mange slike saker..). Forvaltning og lovgiver plikter deretter å putte Sametingets ord på vektskåla. I tillegg til at de også forvalter en god del statlige midler som er tilskuddsordninger til samene. Og det er jo nettopp denne forvaltningen (og habiliteten) man her setter spørsmålstegn ved. 0 Siter
Gjest Mr Papp Skrevet 3. desember 2004 Skrevet 3. desember 2004 I tillegg til at de også forvalter en god del statlige midler som er tilskuddsordninger til samene. Og det er jo nettopp denne forvaltningen (og habiliteten) man her setter spørsmålstegn ved. Jeg gadd ikke lese artikkelen. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 3. desember 2004 Skrevet 3. desember 2004 Dette minner svært mye om korrupsjon og missbruk at statlige midler. Men nå har jeg for lengst mistet respekten for Sametinget. Og en ting er helt sikkert - de bidrar ikke til å gjøre samene noe mer populære og "forståtte" blandt folk flest. Et tragikomisk sitat fra artikkelen: "- Har du noen gang gjennomført stikkprøver for å se hvordan det har gått med prosjektene? - Nei, aldri. Man kan ikke drive å mistenke folk, sier Olaf Eliassen." He-he.....nei det skulle bare mangle. På hvilket spinkelt grunnlag skulle man kunne hevde at det fantes skjellig grunn til noen misstanke her...? Akkurat det avsnittet bet jeg meg merke i også, men jeg finner ikke ut hvordan jeg skal bli same *sutre* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.