Gå til innhold

Bruker dere sminke

Anbefalte innlegg

Gjest ikke jålete
Skrevet

Er det sli at nesten alle jenter over 30 år bruker sminke?

Jeg er 34 år og bruker aldri noe bortsett fra når jeg skal på noe fest eller lignende.

Jeg har helt svarte øyevipper, har ikke noe poser under øynene og har mørke blå øyner. Ville du ha brukt øyesminke om du var meg? Føler kanskje jeg ser litt kjedelig ut, men vil jo ikke sminke meg bare for jåleri heller.

Skrevet

Ja, jeg bruker sminke og har gjort det i mange år. Det er gått automatikk i det, bruker ikke mer enn ca 5min på det hver morgen.

Sminker meg mer når jeg skal ut, da bruker jeg lenger tid.

Jeg er lys, og trenger å markere øyne og vipper. Nå om vinteren trenger huden mer glød, og dermed må det til litt foundation osv også.

Syns ikke det er noe stress, er så vant med det.

Om jeg var deg, vel vet ikke. Men om jeg hadde hatt mørke vipper og bryn, veldig fin hud med gyllen farge osv, så hadde jeg nok ikke brukt noe særlig til vanlig.

Skrevet

Jeg bruker foundation, mascara og øyenbrynsblyant, men kan gå ut uten også.

På fest bruker jeg leppestift i tillegg.

mil1365380270
Skrevet

Er 33 og bruker også bare sminke ved spesielle anledninger, synes ikke det er noe kjekt å ha et belegg på huden/vippene. Føler meg ikke kjedelig, og om jeg allikevel er det, har jeg ingen tro på at jeg blir mer spennende av sminke ;-)

Skrevet

Jeg er 22 og sminker meg en del. Har gjort det siden jeg var 12 tror jeg.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

jeg er ikke deg, og har ikke sett deg heller,så det kan jeg ikke svare på.

Men har lyst å si at akkurat foundation synes jeg er noe griseri. Skjønner ikke at gutta liker at damer har sånt klin på seg.

Skrevet

jeg er ikke deg, og har ikke sett deg heller,så det kan jeg ikke svare på.

Men har lyst å si at akkurat foundation synes jeg er noe griseri. Skjønner ikke at gutta liker at damer har sånt klin på seg.

Hvis du syns foundation er noe griseri eller belegg, så har du nok ikke skjønt hvordan man gjør det ;)

Det skal verken synes eller kjennes, den skal bare jevne ut huden så den ser fin ut.

Meningen er ikke å se sminket ut, men å se bedre ut.

Gjest baremei
Skrevet

Hei! Føler jeg får "kladdete" hud av foundation, så til hverdags bruker jeg bare mascara og lipgloss(fargeløs)+ eventuelt litt dekkstift/pudder hvis jeg har en "dårlig" dag:) Er 22 år.

Gjest baremei
Skrevet

Hvis du syns foundation er noe griseri eller belegg, så har du nok ikke skjønt hvordan man gjør det ;)

Det skal verken synes eller kjennes, den skal bare jevne ut huden så den ser fin ut.

Hei! Kommer kanskje an på hudtypen?Jeg føler også huden min blir klissete av foundation. Har tendens til fet hud jeg, da.

Skrevet

Hei! Kommer kanskje an på hudtypen?Jeg føler også huden min blir klissete av foundation. Har tendens til fet hud jeg, da.

Har du prøvd forskjellige typer foundation? Det er nok riktig det du sier at det kommer an på hudtype, men jeg er rimelig sikker på at det fins en som passer for hud som har tendens til å bli fet, også.

Men føler du ikke at du trenger det, så er det jo greit.

Mener bare at grunnen til at en bruker foundation ikke er at en vil ha et slags lag eller å bli kladdete, men heller å få huden til å se jevn, fin og ikke så gusten.

:)

mvh

Skrevet

Nå er jeg ikke 30 ennå, men jeg bruker sminke hver dag. Går sjeldent ut døren uten å fikset meg litt.

Til vanlig bruker jeg foundation (lett type), rouge, mascara og lipgloss.

Blir ikke oversminket av dette, selv om det høres mye ut. De aller fleste jeg kjenner bruker sminke, uten at jeg vil kalle det jåleri.

Viss du føler deg mer vel med sminke, så bruk det. Er du ukomfortabel med sminke til vanlig så dropp det.

Skrevet

Jeg har også gode farger i utgangspunktet. Det er ingen krise å gå uten, men jeg bruker mascara til hverdags, ofte også en diskré lipliner og 8 hour cream på leppene. En gang eller to i uka har jeg også øyenskygge og/eller eyeliner på dagtid. Når jeg har ujevnheter i huden jvner jeg dem ut med concealer. Hvis jeg skal ut på noe forsterker jeg det hele litt.

Skrevet

Men tror du gutta synes det er godt å kysse på foundation?

Og hvis du kliner litt, eller gråter på skulder'n til noen, så får de jo brunfarge på skjorta hvis den er hvit? Grisete, synes jeg.

Det er jo pent til fest, men jeg står over. Håper sjarmen overstiger detaljer i utseende ;p

Bruker sminke, men ikke på hele huden.

Gjest baremei
Skrevet

Har du prøvd forskjellige typer foundation? Det er nok riktig det du sier at det kommer an på hudtype, men jeg er rimelig sikker på at det fins en som passer for hud som har tendens til å bli fet, også.

Men føler du ikke at du trenger det, så er det jo greit.

Mener bare at grunnen til at en bruker foundation ikke er at en vil ha et slags lag eller å bli kladdete, men heller å få huden til å se jevn, fin og ikke så gusten.

:)

mvh

Hei igjen! Ja, jeg har prøvd forskjellige merker(nå sist Christian Dior, Créme Teintée), som jeg har trodd skulle være av god kvalitet. Men er ikke 100% fornøyd. Huden blir bl.a. fort skinnende. Du har ikke tilfeldigvis et tips om en bra foundation for fet/blandingshud?

Mvh,

Skrevet

Men tror du gutta synes det er godt å kysse på foundation?

Og hvis du kliner litt, eller gråter på skulder'n til noen, så får de jo brunfarge på skjorta hvis den er hvit? Grisete, synes jeg.

Det er jo pent til fest, men jeg står over. Håper sjarmen overstiger detaljer i utseende ;p

Bruker sminke, men ikke på hele huden.

hehe vet ikke hva slags foundation du har brukt men;0) jeg har hvertfall aldri opplevd noe av det du nevnte.

Skrevet

Hei igjen! Ja, jeg har prøvd forskjellige merker(nå sist Christian Dior, Créme Teintée), som jeg har trodd skulle være av god kvalitet. Men er ikke 100% fornøyd. Huden blir bl.a. fort skinnende. Du har ikke tilfeldigvis et tips om en bra foundation for fet/blandingshud?

Mvh,

Det er mange foundation som er laget spesielt til fet hud. Dette er foundation som ikke inneholder olje og alkohol. Flere merker har det , en ekspediør på esthetique burde kunne hjelpe deg finne en som passer din hud.

Har en tendens til å få litt fet og skinnende hud jeg også, men nå bruker jeg 'bare minerals' foundation (i pulverform) og den er kjempe bra. Jeg har også en Mary Kay foundation som er veldig bra og som i tillegg reduserer produksjonen av talgkjertler, den er såpass bra at du kan sove med den. Ellers har Chanel, Shiseido,og Clinique foundation uten olje.

Gjest baremei
Skrevet

Det er mange foundation som er laget spesielt til fet hud. Dette er foundation som ikke inneholder olje og alkohol. Flere merker har det , en ekspediør på esthetique burde kunne hjelpe deg finne en som passer din hud.

Har en tendens til å få litt fet og skinnende hud jeg også, men nå bruker jeg 'bare minerals' foundation (i pulverform) og den er kjempe bra. Jeg har også en Mary Kay foundation som er veldig bra og som i tillegg reduserer produksjonen av talgkjertler, den er såpass bra at du kan sove med den. Ellers har Chanel, Shiseido,og Clinique foundation uten olje.

Takk for svar! Skal spørre på make-up-butikken neste gang(har forsåvidt gjort det før, med dårlig hell..får finne en bedre butikk). Men Minerals og Mary Kay har jeg aldri hørt om, selger de disse merkene i vanlige butikker?

Mvh,

Skrevet

Takk for svar! Skal spørre på make-up-butikken neste gang(har forsåvidt gjort det før, med dårlig hell..får finne en bedre butikk). Men Minerals og Mary Kay har jeg aldri hørt om, selger de disse merkene i vanlige butikker?

Mvh,

nope, Mary Kay selges bare via homeparties, men Bare Minerals selges i noen hudpleiesalonger, men jeg kjøper det over internet.

De fleste damene som jobber på Esthetique har litt greie om sånt, ikke spør de unge delansatte, de kan ikke alltid så mye. Men som sagt er det viktig å velge en foundation for fet hud, ellers blir huden bare fetere som kan føre til tetteporer og kviser.

Skrevet

hehe vet ikke hva slags foundation du har brukt men;0) jeg har hvertfall aldri opplevd noe av det du nevnte.

hihi... åssen vet du hvordan skjorta til gutta har sett ut, da? I dagslys, mener jeg :)

Uansett, jeg synes det er ubehagelig med foundation, det vi i gamle dager kalte brunkrem, men nå er den jo ikke så brun lenger..

Skrevet

hihi... åssen vet du hvordan skjorta til gutta har sett ut, da? I dagslys, mener jeg :)

Uansett, jeg synes det er ubehagelig med foundation, det vi i gamle dager kalte brunkrem, men nå er den jo ikke så brun lenger..

jeg vasker klærene til kjæresten min, og det er aldri noe foundation flekker på skjortene hans:-)

Nå det er sagt bruker jeg ikke foundation hverdag, bruker til daglig mest bronze-pudder for å jevne ut huden.

Men jeg tror brunkrem har blitt ganske annerledels iforhold til hva det var før. En foundation trenger ikke være en heavy tykk brunkrem som gjør deg helt orange i ansiktet. Jeg bruker en pudder foundation og man kan absolutt ikke se at jeg har på meg noe som helst på huden:0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...