Gå til innhold

Bruker dere sminke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men tror du gutta synes det er godt å kysse på foundation?

Og hvis du kliner litt, eller gråter på skulder'n til noen, så får de jo brunfarge på skjorta hvis den er hvit? Grisete, synes jeg.

Det er jo pent til fest, men jeg står over. Håper sjarmen overstiger detaljer i utseende ;p

Bruker sminke, men ikke på hele huden.

Det er aldri foundationflekker på skjortene til mannen min ;)

Bruker sikkert riktig type til huden, da. :)

Skrevet

Før forlot jeg ikke huset uten å sminke meg. Sminket meg for å gå til postkassen..... som var 10 meter unna døra.

Det begynte vel faktisk da jeg flytta til Oslo i august i fjor, at jeg plutselig ikke gadd å sminke meg mer. Nå bare til fest eller andre spesielle anledninger. Aldri til hverdags.

Er 22 år.

Skrevet

Hei igjen! Ja, jeg har prøvd forskjellige merker(nå sist Christian Dior, Créme Teintée), som jeg har trodd skulle være av god kvalitet. Men er ikke 100% fornøyd. Huden blir bl.a. fort skinnende. Du har ikke tilfeldigvis et tips om en bra foundation for fet/blandingshud?

Mvh,

Jeg har fet/blandingshud og er kjempefornøyd med Kashmere perfect.

Dyrere merker har jeg ikke forsøkt for jeg er blakk som ei kirkerotte :P

Skrevet

Selv har jeg lyst hår, medium brune øyevipper og nesten usynlige øyenbryn.

Tegner opp øyenbryna forsiktig (ikke sånn skarp strek), bruker en lett øyeskygge (beige/brun) og bruker foundation under øyene og på nesen (blå ringer under øynene, store porer på nesen).

Til festbruk legger jeg til mascara og eyeliner, eventuelt lebestift e.l.

Jeg er 25 år

Gjest baremei
Skrevet

Jeg har fet/blandingshud og er kjempefornøyd med Kashmere perfect.

Dyrere merker har jeg ikke forsøkt for jeg er blakk som ei kirkerotte :P

Kashmere perfect,er det L´oreal sin?

Billig og bra-det kan jeg like:)

Takk,

Skrevet

Kashmere perfect,er det L´oreal sin?

Billig og bra-det kan jeg like:)

Takk,

Jepp :-)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg bruker bare mascara.. + Øyenskygge til fest.

Jeg er 23 år :)

Skrevet

jeg er ikke deg, og har ikke sett deg heller,så det kan jeg ikke svare på.

Men har lyst å si at akkurat foundation synes jeg er noe griseri. Skjønner ikke at gutta liker at damer har sånt klin på seg.

Er du sikker på at du ikke blander foundation og den litt mer gammeldagse brunkremen nå?

En god foundation er jo ikke mer grisete enn en lett, vanlig dagkrem.

Skrevet

Jeg er 32 år, og for meg kommer det an på dagsformen. Noen dager går jeg helt uten sminke, evt med litt mascara. Det går fint.

Skal jeg i et viktig møte, føler meg ekstra blass el.l, liker jeg å friske meg opp litt mer. Da bruker jeg en lett foundation, litt bruntonet øyenskygge, mascara, eyeliner og rouge, pluss diskret lipgloss.

Til fest er det dypdykk i godteposen (les: sminkeveska) og full pakke. Men jeg er opptatt av at det ikke skal se ut som ei maske.

Jeg er etterhvert blitt veldig flink til å sminke meg, takket være kyndig veiledning. ;o)

Skrevet

Jeg bruker sminke daglig, det har jeg gjort siden jeg var fjorten. Ikke mye sminke, men dog.

Du er over tredve og burde være gammel nok til å gjøre det som passer deg, uansett hva andre gjør.

Skrevet

Jeg bruker det samme til hverdag og fest - mascara, vippene er lange nok så det holder (blir mascaraflekker på glassene om jeg tar dem på for tidlig etter pålegging!), men lyse selv om jeg er mørkhåret ellers. Litt leppestift, men for tiden den gullskimrende leppegreia fra Dove. Og that's it. :o) Har aldri skjønt meg på sminke.

Skrevet

Er "bare" 25, men bruker aldri sminke til hverdags..ei heller kremer og sånn...

Skulle gjerne blitt litt flinkere på foundation og sånn til fester, tidligere forsøk ender alltid med at jeg synes huden ser litt fake ut, iallefall i lyset (selv med hjelp tl å velge prod. og farge fra parfymeriansatte) så har bare latt være...bruker det nesten aldri uansett så..(tenker liksom på det skarpe lyset på diskoteker når det er stengetid...lite flatterende da :P)

Liker å freshe meg til fester/byturer dog, bruker da bare neglelakk lepestift og avogtil eyeliner/litt øyeskygge.

Skrevet

Ja, jeg bruker sminke, og med stor glede! Men jeg sminker meg ikke om jeg skal være mest hjemme en dag, da pleier jeg heller huden litt ekstra med masker og kremer. Men til vanlig bruker jeg litt concealer, litt pudder, solpudder/rouge, øyebrynspenn, gloss/leppefarge og mascara. Hvis jeg skal pynte meg bruker jeg det samme pluss foundation, øyeskygge og pudder-eyeliner. Jeg synes det er moro å sminke meg og elsker å prøve nye farger. Men det er kun nøytrale farger jeg kan bruke, borsett fra noen sprell med leppestiftfarger. Liker dessverre bare dyre merker som stort sett ikke fås her i landet, så det er ikke så ofte jeg handler sminke. Jeg er 30.

Skrevet

Hei! Kommer kanskje an på hudtypen?Jeg føler også huden min blir klissete av foundation. Har tendens til fet hud jeg, da.

Man må velge krem etter hudtype her også.

Og så er det viktig å rense huden først og å bruke en dagkrem under foundationen.

Skrevet

Til daglig bruker jeg mascara, eyeliner og leppestift. Litt mer hvis jeg skal noe spesielt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...