Gå til innhold

Pizzadeig som kan stå over natta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Trenger oppskrift på pizzadeig til tykkbunnet pizza som kan stå i kjøleskapet over natta!

Noen som har?

Gjest Pizzaguri
Skrevet

Skal du ha pizza til frokost?

Pleier å bruke øyemålmetoden når jeg mekker pizza, og bruker ca fem minutt på å lage den. Begynner med ca 500 g mel, blander med en pose tørrgjær, pittelitte sukker og enda mindre salt, så har jeg i lunkent vann og masse olivenolje før jeg knar den sammen i full fart (skal ikke overarbeide deigen vettø) - dekker til bollen og lar den stå og vokse seg stor og sterk i en halv times tid.

Hvis du putter en deig i kjøleskapet, vil du vel ikke få den til å heve...?

Skrevet

Pleier å bruke øyemålmetoden når jeg mekker pizza, og bruker ca fem minutt på å lage den. Begynner med ca 500 g mel, blander med en pose tørrgjær, pittelitte sukker og enda mindre salt, så har jeg i lunkent vann og masse olivenolje før jeg knar den sammen i full fart (skal ikke overarbeide deigen vettø) - dekker til bollen og lar den stå og vokse seg stor og sterk i en halv times tid.

Joda, enkelte deiger skal faktisk stå i kjøleskapet, ganske fasinerende! Og hever kjempemye, men bruker mye lengre tid.

Men allikevel, jeg skal ha barnebursdag i morgen og har 10000 ting å ordne på morran - frister ikke å lage deig også.

Gjest kan man godt
Skrevet

Joda, enkelte deiger skal faktisk stå i kjøleskapet, ganske fasinerende! Og hever kjempemye, men bruker mye lengre tid.

Men allikevel, jeg skal ha barnebursdag i morgen og har 10000 ting å ordne på morran - frister ikke å lage deig også.

Ja, pizzadeig kan godt stå i kjøleskapet natten over! Ha den i en skål, og ha aluminiumsfolie over. Mannen min er baker og gjør det av og til om det blir noe deig til overs.

Gjest Pizzaguri
Skrevet

Hva jeg ikke vet om deiger da! ;)

Lykke til med bursdag i morgen!

Skrevet

Å joda, noen pizzadeiger blir bedre jo lenger du knar dem. Andras Viestads oppskrift på tynn, italiensk pizzabunn, for eksempel.

Skrevet

Å joda, noen pizzadeiger blir bedre jo lenger du knar dem. Andras Viestads oppskrift på tynn, italiensk pizzabunn, for eksempel.

..og den pizzabunnen er bare helt suveren!!!

Skrevet

..og den pizzabunnen er bare helt suveren!!!

Jepp!

*slafse*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...