tiliti Skrevet 3. desember 2004 Skrevet 3. desember 2004 Hei! Trenger oppskrift på pizzadeig til tykkbunnet pizza som kan stå i kjøleskapet over natta! Noen som har? 0 Siter
Gjest Pizzaguri Skrevet 3. desember 2004 Skrevet 3. desember 2004 Skal du ha pizza til frokost? Pleier å bruke øyemålmetoden når jeg mekker pizza, og bruker ca fem minutt på å lage den. Begynner med ca 500 g mel, blander med en pose tørrgjær, pittelitte sukker og enda mindre salt, så har jeg i lunkent vann og masse olivenolje før jeg knar den sammen i full fart (skal ikke overarbeide deigen vettø) - dekker til bollen og lar den stå og vokse seg stor og sterk i en halv times tid. Hvis du putter en deig i kjøleskapet, vil du vel ikke få den til å heve...? 0 Siter
tiliti Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Skrevet 3. desember 2004 Skal du ha pizza til frokost? Pleier å bruke øyemålmetoden når jeg mekker pizza, og bruker ca fem minutt på å lage den. Begynner med ca 500 g mel, blander med en pose tørrgjær, pittelitte sukker og enda mindre salt, så har jeg i lunkent vann og masse olivenolje før jeg knar den sammen i full fart (skal ikke overarbeide deigen vettø) - dekker til bollen og lar den stå og vokse seg stor og sterk i en halv times tid. Hvis du putter en deig i kjøleskapet, vil du vel ikke få den til å heve...? Joda, enkelte deiger skal faktisk stå i kjøleskapet, ganske fasinerende! Og hever kjempemye, men bruker mye lengre tid. Men allikevel, jeg skal ha barnebursdag i morgen og har 10000 ting å ordne på morran - frister ikke å lage deig også. 0 Siter
Gjest kan man godt Skrevet 3. desember 2004 Skrevet 3. desember 2004 Joda, enkelte deiger skal faktisk stå i kjøleskapet, ganske fasinerende! Og hever kjempemye, men bruker mye lengre tid. Men allikevel, jeg skal ha barnebursdag i morgen og har 10000 ting å ordne på morran - frister ikke å lage deig også. Ja, pizzadeig kan godt stå i kjøleskapet natten over! Ha den i en skål, og ha aluminiumsfolie over. Mannen min er baker og gjør det av og til om det blir noe deig til overs. 0 Siter
Gjest Pizzaguri Skrevet 3. desember 2004 Skrevet 3. desember 2004 Joda, enkelte deiger skal faktisk stå i kjøleskapet, ganske fasinerende! Og hever kjempemye, men bruker mye lengre tid. Men allikevel, jeg skal ha barnebursdag i morgen og har 10000 ting å ordne på morran - frister ikke å lage deig også. Hva jeg ikke vet om deiger da! Lykke til med bursdag i morgen! 0 Siter
Gjest malun Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 Skal du ha pizza til frokost? Pleier å bruke øyemålmetoden når jeg mekker pizza, og bruker ca fem minutt på å lage den. Begynner med ca 500 g mel, blander med en pose tørrgjær, pittelitte sukker og enda mindre salt, så har jeg i lunkent vann og masse olivenolje før jeg knar den sammen i full fart (skal ikke overarbeide deigen vettø) - dekker til bollen og lar den stå og vokse seg stor og sterk i en halv times tid. Hvis du putter en deig i kjøleskapet, vil du vel ikke få den til å heve...? Å joda, noen pizzadeiger blir bedre jo lenger du knar dem. Andras Viestads oppskrift på tynn, italiensk pizzabunn, for eksempel. 0 Siter
Nikki Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 Å joda, noen pizzadeiger blir bedre jo lenger du knar dem. Andras Viestads oppskrift på tynn, italiensk pizzabunn, for eksempel. ..og den pizzabunnen er bare helt suveren!!! 0 Siter
Gjest malun Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 ..og den pizzabunnen er bare helt suveren!!! Jepp! *slafse* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.