Gå til innhold

Når legen skriver sms under konsultasjonen

Anbefalte innlegg

Gjest Bare kall meg Kari

Hadde en legetime hos en annen lege enn fastlegen i går. Det som forundret meg og ergret meg var at hun hele tiden satt og skrev sms. Hun skrev på Dataen med en hånd og sms med den andre hånda. Hun pratet med meg under konsultasjonen men hadde knapt øyekontakt med meg.

Hadde dere blitt irritert om legen deres hadde brukt tida til sms under besøket?

Er dette vanlig hos legene? Har dere observert at de sitter og chatter også mens de skriver på dataen?

Fortsetter under...

Hva??? Nei, det har jeg da heldigvis aldri opplevd og du er i din fulle rett til å si at legen kan legge fra seg telefonen. Og du kan jo reise deg og si:"Jeg går ut på venterommet jeg til du er ferdig, så kan vi snakke etterpå."

Aldri hørt maken, nok at dem sitter og skriver på pc'n mens vi sitter der.

Husker jeg for mange år siden gikk hos en kvinnelig lege som en gang under konsultasjonen satt og gjespa i ett sett og tok etter håndkremen på pulten og begynte å smøre seg inn. Synes dette var en merkelig legetime jeg da.

Ei venninne var hos en lege en gang til underlivskontroll. Ved samtale etterpå kom hun til å si til legen at hun hadde hatt litt kløe nedentil. Da sa legen: Ja, når du sier det så var det litt urolig inni der. en resept ble med en gang skrevet ut på soppmiddel, men om ikke pasienten hadde sagt noe da......ingen resept!

Hater sånne leger, byttet lege fordi den jeg fikk tildelt brukte totalt 5 minutter på meg mens han var vekke i opp til 25 min (og da snakker jg ikek om tiden på venterommet men tiden jeg var *inne* på kontoret hans..han hadde to turer ut fra kontoret a ca 10-12min hver...rakk å lese nesten et helt kapittel i pensumboka jeg heldigvis hadde med meg...og det hadde ikke noe med meg å gjøre, disse turene heller...

Annonse

Gjest rutangis netu

Da hadde jeg sagt at bare gjør deg ferdig med tastinga, så kan vi snakke videre etterpå! Er jo rett og slett uhøflig da! Det synes jeg forøvrig med helt private personer også som prater med venner og taster på telefonen samtidig.

Gjest rutangis netu

Hva??? Nei, det har jeg da heldigvis aldri opplevd og du er i din fulle rett til å si at legen kan legge fra seg telefonen. Og du kan jo reise deg og si:"Jeg går ut på venterommet jeg til du er ferdig, så kan vi snakke etterpå."

Ja, du kan jo lure på om de faktisk går glipp av viktige ting som har med pasientes helse å gjøre når de prøver å gjøre flere ting samtidig. Pasient, data'n OG SMS-tasting.

Har forøvrig hørt om kontorsøstre å legekontor som snakker med pasienter på telefon om viktige ting (ofte lytt, vet dere...) og samtidig taster på mobilen. Like ille det. Er nesten så en får lyst til å si ifra så alle på venterommet hører det!

Wish I did.

Jeg ville klagd denne legen inn til fylkeslegen. Det er direkte uhørt!! J

eg blir oppført når tyggegummijafsende ungdommer sitter i kassa på Rimi og leser SMS i stedet for å slå inn varene mine. Jeg tror jeg ville blitt rasende og gått derfra!!

Annonse

Min sovna under konsultasjon, våkna ikke før etter ti minutter......helt sant!

Legen sovna......jøss.

Har hørt om en pasient som sovna, av alle steder på gyn.benken! Hun var så utslitt at hun rett og slett sovna og legen trodde hun hadde besvimt.

Stakkar, fælt når man ikke får slappet av andre steder enn på den benken. Andre pleier jo ikke å slappe av der.

Legen sovna......jøss.

Har hørt om en pasient som sovna, av alle steder på gyn.benken! Hun var så utslitt at hun rett og slett sovna og legen trodde hun hadde besvimt.

Stakkar, fælt når man ikke får slappet av andre steder enn på den benken. Andre pleier jo ikke å slappe av der.

Var det et sted jeg _ikke_ hadde sovnet, så var det vel på GU-benken.

Nei, tenk deg det da....!:)

Stakkar dame sier jeg. Var nok utslitt og mere enn det, dobbeltarbeidende + nattevakter + en mann som krevde sitt både her og der.

Hadde du et lite anfall inne på Allmennmedisin?

LOL

*vrir meg på gulvet i latter*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...