Gå til innhold

Hva ville dere gjort?

Gjest trythisone

Anbefalte innlegg

Gjest trythisone

Jeg har i et par år gått i klasse med ei jente som åpenbart lider av anoreksia eller noe liknende. Hvis jeg ser henne spise, dreier det seg om druer, sukkerfrie drops og liknende. Hun er tynn som en strek og har pipestilker til bein og armer. Jeg kjenner henne ikke veldig godt, men vi prater når vi møtes. Jeg vil gjerne ha råd om hva jeg kan gjøre for å få henne til å innse at hun er altfor tynn. I det siste har jeg hørt flere kommentarer om at hun er blitt tynnere i det siste. Nylig var vi på julebord sammen, men da spiste hun ingenting. Jeg har også hørt at hun kan finne på å kaste opp mat. Jeg vet at noen er tynne uten å greie å gå opp i vekt, men dette er nok ikke tilfelle her. Hun virker ikke ulykkelig, hun er ei blid og god jente, men bare altfor altfor tynn!! Hva kan jeg gjøre for å prøve å hjelpe henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest alive&kicking

Jeg synes du skal la henne være i fred. Jeg var utrolig tynn som tenåring og ble fora opp av alle mulige folk jeg kom til. Jeg har aldri hatt spisevegring. Jeg var bare tynn. Er ikke tynn nå lengre...er akkurat passe faktisk. Men jeg synes det var utrolig pes at alle blandet seg inn i at jeg var så tynn. Du sier hun ikke er ulykkelig. Nei, så da trenger du vel ikke gjøre noe heller da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du ikke kjenner henne så godt, så synes jeg ikke du skal blande deg inn i dette.

Skulle hun ha en spiseforstyrrelse, så er det en privatsak som kun angår henne og hennes nærmeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trythisone

Jeg synes du skal la henne være i fred. Jeg var utrolig tynn som tenåring og ble fora opp av alle mulige folk jeg kom til. Jeg har aldri hatt spisevegring. Jeg var bare tynn. Er ikke tynn nå lengre...er akkurat passe faktisk. Men jeg synes det var utrolig pes at alle blandet seg inn i at jeg var så tynn. Du sier hun ikke er ulykkelig. Nei, så da trenger du vel ikke gjøre noe heller da?

Jeg sa at hun ikke VIRKER ulykkelig. Gode skuespillere finnes overalt. Uansett har hun et problem når hun ikke spiser, eller kaster opp det hun spiser. Det er lov å bry seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde vært deg så hadde jeg satt meg ned sammen med henne en dag og fortalt henne om bekymringene dine.

Fortell henne veldig saklig at du synes at hun er veldig tynn og at du er bekymret for henne. Fortell henne at du er usikker på om hun har anoreksia eller bare er så utrolig tynn.

Har selv hatt anoreksia, og det besta var når ei venninne av meg tok en alvorsprat med meg. Synet mitt har ikke forandret seg men jeg sliter ennå med vekten og spiseforstyrrelsen, har bare utviklet det til bulumi.

Gjør hva du synes er riktig, følg hjertet ditt. Alle kan spille, tru meg. Folk trur det de vil tru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...