Mysticom Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Kjæresten min på 20 år tar 6-7 gram ulike smertestillende hver dag på grunn av sterk hodepine og tannverk. Dette har hun gjort i 3 uker. Er det noen som vet om dette kan påvirke leveren, og evt. hvor lang tid det tar? Jeg er bekymret. 0 Siter
Gjest ikke alene Skrevet 5. desember 2004 Skrevet 5. desember 2004 Jeg tar også sterke smertestillende daglig. Dette har jeg gjort over flere år uten at leveren har tatt noe skade av det. Men hvis man er urolig for at det skal ha blitt noe skade så er det bare å be om å få tatt en blodprøve. Da blir det sjekket. 0 Siter
Dorthe Skrevet 6. desember 2004 Skrevet 6. desember 2004 Jeg synes det var mye. Det er over den "normale" dosen som er max 4 gram om dagen. Jeg tror ikke det er å anbefale i lengden, det er mer enn dobbelt dose. Men egentlig er det litt vanskelig å svare i å med at du ikke skriver hva hun spiser. Jeg spiser endel sjøl og har gjort det i mange år men har ikke fått noen problemer med leveren men jeg går aldri over maxdosen heller 0 Siter
frosken Skrevet 6. desember 2004 Skrevet 6. desember 2004 Dersom dette ikke gjøres i samråd med lege eller tannlege, så er det grunn til bekymring. Du skriver ikke hvilke preparater som benyttes, og hvor skadelig det er vil avhenge av det. Dersom tannpinen ikke har opphørt etter behandling, så må tannlegen kontaktes. Og langvarig hodepine skal utredes hos lege, og ikke behandles med smertestillende over tid da dette bidrar til å opprettholde hodepine. 0 Siter
Lillemus Skrevet 6. desember 2004 Skrevet 6. desember 2004 Hun bør vel heller gå til tannlegen kanskje? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.