mari37 Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 jeg er en dame på 37 som har ødelagt fremre korsbånd i høyre kne det ble ikke oppdaget før jeg var på kontroll en uke etter jeg skadet meg legen har henvist meg videre til fysioterapeut trenger litt forklaring på hva som skjer har hatt veldige smerter og kramper når jeg har beveget foten kan trø på den men jeg får en slags refleksreaksjon i noen bevegelser det har resultert i at jeg har hatt ett par stygge fall opplever at jeg ikke har kontroll foten låser seg og smertene er slik at jer blir kvalm og svett må bruke hendene for å få rettet foten ut igjen fikk en skinne på sykehuset for å forhindre at det skjedde om natten (turde ikke sove pga dette)legen har ikke hørt om en slik reaksjon og jeg orket heller ikke fremprovosere det selv har forstått at det kan ta lang tid før det er bra igjen til vanlig er jeg i mye bevegelse arbeider i en naturbarnehage og driver med hester på fritiden vil jeg bli helt bra igjen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drizzle Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Siden korsbåndet er røket, er kneet ustabilt. Noen kan leve bra med instabiliteten, men mennesker med et høyt aktivitetsnivå bør vurderes for operasjon der man får et nytt korsbånd. Denne operasjonen fører til en ganske lang rehabiliteringstid for kneet, opptil et år. Kneet har antakelig begrenset bevegelsesutslag på grunn av hevelse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 -mari37. Det du beskriver er ganske typisk det vi føler når fremre korsbånd i kneet har røket. (snakker med spesiell empati, idet jeg selv har hatt en slik skade !!). 4-5 uker etter skaden, pleier vi foreta en operativ rekonstruksjon av et nytt korsbånd. Når man ikke er eldre enn deg bør man vurdere dette. Smertene med kvalme, svetting osv. oppstår i denne sammenheng når leddet kommer i stillinger som det "ikke er laget for". Operativ behandling av korsbåndskade krever en lang rehabiliteringsperiode. Det tar opptil et år før benet fungerer godt igjen. Og før det kreves mye spesifikk muskeltrening som ihvertfall til å begynne må skje hos fysioterapeut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marus1365380733 Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 operasjon er sikkert bra som han andre foreslår,men i tillegg vil jeg anbefale deg å gå til en helt spesiell lazer akupunktør som har fixet både ben og armer på meg,han annonserer ikke men er du interessert så si fra da jeg kan gi deg telnr.holder til på hamar,det er en annen med samme type laser i bodø.ikke gå til noen som annonserer med lazer,det er ikke bra nok-jeg har prøvd dem...mvh mari 42 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.