Alis Skrevet 6. desember 2004 Skrevet 6. desember 2004 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=257598 Er det mange som har vaksinert seg? Uff, jeg takke nei da jeg kunne få den på jobben. Angrer litt nå. Tenker også på om jeg skulle vaksinert ungene. De har Astma men jeg vil ikke akkurat si at de har alvorlig lungesykdom (selv om de i perioder kan være syke nok). Folkehlesa anbefaler at barn med blant annet dette bør vaksineres. Hva mener dere? 0 Siter
Gjest camilla`n Skrevet 6. desember 2004 Skrevet 6. desember 2004 Jeg mener dette "sprøyte-hysteriet" er noe for....a tull! Det tukler med imunforsvaret våres! Har et par stykker i familien som tar influensa sprøyte hvert år, og er mye mer syk enn det jeg er.. 0 Siter
Alis Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Skrevet 7. desember 2004 Jeg mener dette "sprøyte-hysteriet" er noe for....a tull! Det tukler med imunforsvaret våres! Har et par stykker i familien som tar influensa sprøyte hvert år, og er mye mer syk enn det jeg er.. Forsåvidt enig. Det er defor jeg ikke tok den. Men hvis den kommer en pandemi....! 0 Siter
Gyda Skrevet 7. desember 2004 Skrevet 7. desember 2004 Jeg takka ja til en vaksine her på jobben, og ser ingen grunn til å la være. Har en kollega som i alle år gikk og lo av alle som vaksinerte seg og kalte dem feiginger. Så fikk han influensa selv et år, og sa etterpå at han ikke ante at det gikk an å bli såpass dårlig over så lang tid uten "å stryke med". Etter den influensaen var han fast på plass når vaksinetilbudet kom, og advarte alle som ikke tok. Det som er viktig å huske på her, er at man må skille mellom en (kraftig) fokjølelse og influensaen. Det er altfor mange som ikke vet hva influensaen egentlig er, og bruker uttrykket når de har noen snørrete dager. Man hører jo stadig om folk som snakker om at de har influensa både i mars og august, men det er jo totalt misforstått. Så lenge jeg har et gratis tilbud der bedriftslegen kommer hit og stikker helt gratis, så takker jeg gladelig ja til det framfor å risikere to-tre uker halvdød i senga. For influensa (og da mener jeg den årlige _influensa_) er virkelig jævlig. 0 Siter
Gyda Skrevet 7. desember 2004 Skrevet 7. desember 2004 Jeg mener dette "sprøyte-hysteriet" er noe for....a tull! Det tukler med imunforsvaret våres! Har et par stykker i familien som tar influensa sprøyte hvert år, og er mye mer syk enn det jeg er.. Husk at det er den årlige influensaen de vaksinerer seg mot, da. Ikke noe annet. Småsyk blir man da av helt andre årsaker. 0 Siter
Lurveline Skrevet 7. desember 2004 Skrevet 7. desember 2004 Jeg takka ja til en vaksine her på jobben, og ser ingen grunn til å la være. Har en kollega som i alle år gikk og lo av alle som vaksinerte seg og kalte dem feiginger. Så fikk han influensa selv et år, og sa etterpå at han ikke ante at det gikk an å bli såpass dårlig over så lang tid uten "å stryke med". Etter den influensaen var han fast på plass når vaksinetilbudet kom, og advarte alle som ikke tok. Det som er viktig å huske på her, er at man må skille mellom en (kraftig) fokjølelse og influensaen. Det er altfor mange som ikke vet hva influensaen egentlig er, og bruker uttrykket når de har noen snørrete dager. Man hører jo stadig om folk som snakker om at de har influensa både i mars og august, men det er jo totalt misforstått. Så lenge jeg har et gratis tilbud der bedriftslegen kommer hit og stikker helt gratis, så takker jeg gladelig ja til det framfor å risikere to-tre uker halvdød i senga. For influensa (og da mener jeg den årlige _influensa_) er virkelig jævlig. Jeg hørte ei dame sa en dag her, "influensaen hos meg var så rar denne gangen for jeg fikk ikke feber". Har ikke hørt at det er kommet noen influensa enda, i allefall ikke der jeg bor. 0 Siter
Gyda Skrevet 7. desember 2004 Skrevet 7. desember 2004 Jeg hørte ei dame sa en dag her, "influensaen hos meg var så rar denne gangen for jeg fikk ikke feber". Har ikke hørt at det er kommet noen influensa enda, i allefall ikke der jeg bor. Hoho - den var god! Hun var heldig som fikk en sånn lett en i år da. Jeg har ikke hørt om noen tilfeller her jeg bor heller. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.