Gå til innhold

fordøyelsesplager


bisa

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en 40 år ung 3 barnsmor, yrkesaktiv og ellers akttiv. Har i alle år hatt noe plager fra fordøyelsen men nå nylig fått en diagnose: kronisk atrofisk gastritt og derav også kronisk pernisiøs anemi. Behandles med B12 injeksjoner og spiser jerntabletter. Lever et sunt og ganske harmonisk liv men har noen bekymringer pga. helsa. Jeg ble litt skuffet når jeg ikke fikk noen praktiske råd i forhold til min diagnose når jeg etterlyste disse på sykehuset hvor jeg ble utredet. Særlig i forhold til kosthold. Er det noe jeg bør være forsiktig med? De siste månedene har mine plager forverret seg ved at jeg får mat og spytt i vrangstrupen og det verste er at jeg aspirerer på nettene og våkner da ved noen fryktelige kvelingsopplevelser og hostekast. Halsen blir tykk og sår og den vonde sirkelen blir vanskelig å bryte. Har begynt å passe på å la det gå flere timer mellom måltid og legging og har bygget opp med klosser under hodeenden på senga. Dette hjelper faktisk noe men det har sine upraktiske sider f.eks. at ryggen ikke hviler godt på natta og jeg sover litt dårlig av den grunn. Finnes det noen gode råd til meg?? Bør jeg be min lege om mer utredelse?? Hvor kan jeg evt. henvende meg?? Vennlig hilsen og på forhånd takk for fornuftige, brukelige svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...