Gå til innhold

Kjenner ikke meg selv igjen


Gjest jko

Anbefalte innlegg

Hei :-)

Jeg har bestandig vært ei blid og sprudlende jente ,men nå føler jeg meg trøtt og sliten og negativ nesten hele tiden .

Jeg er 29 år ,gift og har ei tulle på 2 år . For 8 mnd. siden mistet vi en liten gutt i dødfødsel. Føler egentlig at jeg har fått snakket mye om ham og det som skjedde , selv om det selvfølgelig ennå er veldig ,veldig tungt . Føler liksom ikke at jeg kommer ovenpå og finner tilbake til mitt gamle jeg ! Føler liksom at kroppen og sinnet ikke vil være med på å få tilbake " gnisten ". Mistet mye blod under fødselen og reiste hjem med en blodprosent på 5,2 ( ville ikke ha blodoverf. ). Blod prosenten er bra nå , men jeg har lave jernlagre. Kan dette ha noen innvirkning på opplagtheten/ humøret ?

Takknemlig for svar !

jko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Windsong

Hei,

Det var vondt å høre om sønnen din! Forstår at det er tungt for deg!

Om det finnes en sorggruppe el. lignende der du bor, kan kanskje den være til hjelp for deg. Ofte er det best hjelp i at mennesker i samme vonde situasjon kan møte hverandre, og dele det. Da vil man ikke føle seg så alene i alle fall.

Jeg tror at man kan være bøde trøtt og deprimert som følge av sparsomme jernlagre. Mora mi opplevde at disse gikk nesten tomme, før blodprosenten hennes begynte å synke. I den perioden følte hun seg ganske ute av form. Derfor kan det være lurt å få sjekket dette hos legen.

Håper dette var til litt hjelp for deg, og at du får hjelp videre.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Både lavt stoffskifte, lavt jernlager og evt. feil med blodsukkeret bør utelukkes.Imidlertid kan det høres ut som en depresjon, det du har fått. Tegn på depresjon er nedstemthet, manglende lyst, initiativ og glede. Nedsatt konsentrasjon og matlyst, samt evt. urolig søvn. Snakk med legen din, det er hjelp å få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...