bajas1 Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Hei!Jeg har lest deres svar på innlegg ang. rødming tidligere, men jeg har en litt annen vri på samme spørsmål:Jeg rødmer ganske lett, men er ikke særlig plaget av dette da jeg har lært å leve med det og har en ganske høy selvtillitt som gjør at jeg sjelden rødmer allikevel. Men hvis jeg stresser mye på jobb (psykisk) eller trener fysisk el.l, blir jeg varm i ansiktet - og dette forsvinner ikke på en stund. Det rett og slett koker... Rødming er plagsomt i noen sekunder, men jeg blir kjempevarm i kinnene (f.eks. hvis jeg gruer meg og stresser før et jobbintervju o.l) og dette vedvarer til jeg får kjølt meg helt ned igjen. Dette er fryktelig plagsomt, da jeg går rundt og ser ut som om jeg har trent aktivt enkelte dager - men alt jeg har gjort er å stresse f.eks. på jobb... (Uten å anstrenge meg fysisk...). Jeg vet at det finnes operasjoner som hjelper mot rødming 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/167719-skjemmende-r%C3%B8dhet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Operasjon mot rødming finnes, men er ikke så vanlig dersom det sitter isolert i ansiktet. Dette bør du eventuelt diskutere grundig med fastlegen din. Det er ikke mange i Norge som gjør denne operasjonen enda; mener at Colosseumklinikken eller muligens Volvat i osla gjør det. Rikshospitalet har vel også startet.. Ville i ditt tilfelle prøve en omgang med psykolog først; men det bør være en psykolog som har spesiell kompetanse på såkalt "eksponeringsterapi". Høres imidlertid ut som du takler det hele bra. Kanskje synes folk rundt deg at du ser "frisk" ut?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/167719-skjemmende-r%C3%B8dhet/#findComment-1099205 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.