Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!Jeg har lest deres svar på innlegg ang. rødming tidligere, men jeg har en litt annen vri på samme spørsmål:Jeg rødmer ganske lett, men er ikke særlig plaget av dette da jeg har lært å leve med det og har en ganske høy selvtillitt som gjør at jeg sjelden rødmer allikevel. Men hvis jeg stresser mye på jobb (psykisk) eller trener fysisk el.l, blir jeg varm i ansiktet - og dette forsvinner ikke på en stund. Det rett og slett koker... Rødming er plagsomt i noen sekunder, men jeg blir kjempevarm i kinnene (f.eks. hvis jeg gruer meg og stresser før et jobbintervju o.l) og dette vedvarer til jeg får kjølt meg helt ned igjen. Dette er fryktelig plagsomt, da jeg går rundt og ser ut som om jeg har trent aktivt enkelte dager - men alt jeg har gjort er å stresse f.eks. på jobb... (Uten å anstrenge meg fysisk...). Jeg vet at det finnes operasjoner som hjelper mot rødming

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/167719-skjemmende-r%C3%B8dhet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Operasjon mot rødming finnes, men er ikke så vanlig dersom det sitter isolert i ansiktet. Dette bør du eventuelt diskutere grundig med fastlegen din. Det er ikke mange i Norge som gjør denne operasjonen enda; mener at Colosseumklinikken eller muligens Volvat i osla gjør det. Rikshospitalet har vel også startet.. Ville i ditt tilfelle prøve en omgang med psykolog først; men det bør være en psykolog som har spesiell kompetanse på såkalt "eksponeringsterapi". Høres imidlertid ut som du takler det hele bra. Kanskje synes folk rundt deg at du ser "frisk" ut??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...