Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Med (snart voksent) astmabarn, var jeg bekymret for å ta inn juletre før. Men ikke alle reagerer på det, vårt barn har aldri gjort det.

Men nylig leste jeg at om man spyler juletreet før man tar det inn, får man bort veldig mye av smådyr og gammel pollen fra sommeren som allergikere kan reagere på.

Noen tåler dårlig julestjerne også (planten), bare så det er sagt. Og støv fra nøtter som blir knekket...

Lista er lang og julen full av skjulte farer for allergikere. Men sjøl har jeg faktisk aldri kjent noen som har reagert på akkurat juletre, så jeg ve tikke hvor vanlig det er. Tror altså ikke det er selve grana, men smådyr og pollen fra i sommer. Sjøl er jeg allergiker også, og jeg tåler ikke å klippe hekken mer, fordi det alltid er igjen pollen fra bjerk osv til og med l angt ut på høsten.

Så å spyle treet og la det stå og renne av seg en dag eller to, det ville jeg virkelig gjort om jeg var deg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/167759-juletre-og-astma/#findComment-1099551
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...