Gå til innhold

Min diett

Huskeberta

Anbefalte innlegg

Jeg er 38 år, 170 cm høy og veier 94 kg. Målet mitt er å gå ned til 65 + - 5 kg. Jeg har vært oppe i 116 kg. Men begynte å røyke igjen og gått ned ca. 10 kg på det og slanket meg resten i løpet første halvår i år. Jeg har testet meg selv og spist hva jeg vil i en periode på 2 år før det, hvor jeg ser at jeg ikke går opp eller ned. Kun når jeg slutter å røyke og får barn(har 4 stk.)

Begynte å slanke meg igjen for 11 dager siden og nå lever jeg på nutrilettprodukter, vanlig middager (har sluttet m saus utenom til fest og lørdager), jack a snack, te, vann, cappuccino (som man får kjøpt i pulverform i butikken) og pepsi max.

Jeg trener vel egentlig ikke, men går en halv times tur hver dag, plasker litt i svømmehallen en gang i uka og _prøver_ å trene etter Kari Jackeson-video 2-3 ganger i uka.

I kcalorier får jeg i meg gjennomsnitlig 1500 pr. dag og trimmen forbruker ca. 500 og har gått ned ca. 2 kg. Hvis jeg skjønner min egen regning riktig, vil det si at jeg får i meg ca. 1000 kcal om dagen (eller litt mindre fordi jeg tross alt står opp og gjør andre ting også)Føler meg ikke sulten utenom måltidene og gjør jeg det, tar jeg meg noe å spise feks. salat m/ dressing eller en nutrilettbar/shake. Tar også bamse-vitaminer og b-vitaminer hver dag.

Har vært litt svimmel dann og vann i de to siste dagene, men skal ha mensen. (Pleier ikke være svimmel da, men regner det er pga. slankingen)

Jeg har liksom en rar tanke om at hvis jeg får i meg like mange kcal som jeg tar bort på trim om dagen, må det si at kroppen vil tære på fettet, men likevel kan det ikke være skadelig? Og da er det jo bare å spise litt mer og trimme mer. Eller er det bare helt tullete å tenke? I så fall, kvitter jeg meg med den tanken med en gang!!

Men nå er det snart jul og ribbe og annet godt skal jeg ha, uansett slanking eller ikke:) Da pleier jeg å spise litt mindre dagen før og etter.

Jeg har tenkt til å holde denne dietten til jeg har gått ned ti kilo. Da kommer jeg til å lage en diett som inneholder omtrent samme kalorimengde, men med brød og pålegg.

Så kommer spørsmålet/ene: Er dette uforsvarlig? Får jeg i meg for lite næring? Eller kan jeg fortsette med denne dietten en stund til, før jeg begynner med normalmat(uten sauser/majones og sånn) igjen? Hvis jeg kan fortsette, hvor lenge er det forsvarlig?

Håper du/noen vil svare, da jeg ikke vil bli syk på noe som helst måte, bare for å bli kvitt overflødig fett. Jeg synes selv at jeg har en flott kropp nå, men den er bare litt stor. Det hadde vært gøy å få på seg bukser som man ikke kjøper i BB-butikker. Men er denne dietten min uforsvarlig, vil jeg heller det!

Takke på forhånd så mye for svar med ønsker om en god jul til alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden du spiser 1500 kcal, så er det liten vits i å holde på med nutrilett og sånt.

Spis heller normal sunn mat. Grovbrød med magert pålegg og sunne middager med magert hvitt kjøtt.

Alle sauser er ikke like ille. Vanlig brunsaus fra pose er heller ikke ille. Så lenge du holder seg unna gotteri kan du spise det meste så lenge du teller kaloriene. Begrense mengden er tingen.

Mange gode oppskrifter på http://www.greteroede.no/oppskrifter/middager/

Der er kalorimenden utregnet pr porsjon. Pass på å få i deg nok vitaminer og mineraler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...