Gå til innhold

"Alltid" forkjølet


Sugar Babe

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg er ei jente på 26 år som går konstant forkjølet. Jeg rekker ikke å bli frisk før en ny en dukker opp. Sånn har jeg hatt det de siste årene, sommer som vinter.

Begynner å bli drittlei av å være slapp, pottetett i nesen, ha vondt i ørene, sår hals og tørrhoste. Dessuten har jeg lite med smak -og luktesans den første uken etter en ny forkjølelse har brutt ut.

Jeg er på jobb så sant jeg ikke har feber, men det er jo slitsomt da.

Det kan da ikke være normalt å være så mye syk!? Jeg lever sunt; spiser mye frukt og grønt, går lange turer hver dag (har hund), sover og spiser regelmessig, røyker ikke og er normalvektig. M.a.o. lever jeg sunt.

Jeg er av den formening at jeg ikke vil "plage" legen min når jeg bare er forkjølet.

Har noen noe som helst peil på hva det kan være? Kanskje en allergi?

Snørrvått nuss fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Synes du kan få sjekket allergi mot evt. hund og midd.

Kanskje kan du ha nytte av en allergi-medisin, eller sjekk av lokale forhold i nesen som gir tetthet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Synes du kan få sjekket allergi mot evt. hund og midd.

Kanskje kan du ha nytte av en allergi-medisin, eller sjekk av lokale forhold i nesen som gir tetthet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...