Gå til innhold

DYREPLAGERI!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt enig med deg.

Hvis du virkelig vil bli upopulær på DOL så starter du en tråd om det emnet du nevnte i den siste paragrafen.

;-)

Med vennlig hilsen

Jeg tror ærlig talt det skyldes at vi her i Norge stort sett ikke har fått føle det på kroppen. Vi har ikke gatebarn, men derimot masse hjemløse katter, som er et svært vanlig kjæledyr.

Det blir sterkest fokus på det vi ser mest av med egne øyne, tror jeg.

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

21

• amber sun

5

• Goliath

3

• fyrlykt

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg tror ærlig talt det skyldes at vi her i Norge stort sett ikke har fått føle det på kroppen. Vi har ikke gatebarn, men derimot masse hjemløse katter, som er et svært vanlig kjæledyr.

Enig i det, og det er selvsagt FLOTT at vi ikke har det slik.

Samtidig så plikter vi jo å sette oss inn i hvordan andre mennesker har det. Jeg tror at hvis man istedet for førstegangstjeneste hadde sendt ungdommene til å hjelpe i en flyktningeleir, så hadde forståelsen vært en helt annen.

Og Frp ville hatt en oppslutning på 0%. :D

Med vennlig hilsen

Skrevet

hehe

:)

Tror nok ikke hun er så veldig farlig når det kommer til stykket ;)

Du er vel ikke en av disse fryktelig uansvarlige mødrene som lar ungene dine gå forbi huset til "tottlå"?

:sjokk:

Med vennlig hilsen

Skrevet

Enig i det, og det er selvsagt FLOTT at vi ikke har det slik.

Samtidig så plikter vi jo å sette oss inn i hvordan andre mennesker har det. Jeg tror at hvis man istedet for førstegangstjeneste hadde sendt ungdommene til å hjelpe i en flyktningeleir, så hadde forståelsen vært en helt annen.

Og Frp ville hatt en oppslutning på 0%. :D

Med vennlig hilsen

Hm, godt forslag..

Skrevet

Du er vel ikke en av disse fryktelig uansvarlige mødrene som lar ungene dine gå forbi huset til "tottlå"?

:sjokk:

Med vennlig hilsen

*Svelg...*

Det ser ut til at jeg plutselig havnet i kategorien "uansvarlige mødre"...

;)

Skrevet

*Svelg...*

Det ser ut til at jeg plutselig havnet i kategorien "uansvarlige mødre"...

;)

*ringer barnevernet*

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg er enig med deg, vi burde hylt høyt og inderlig hver eneste dag over alle barn som lider her i verden. Når vi var ferdig med å hyle kunne vi kanskje begynt å gjøre noe med det?

Selv om jeg forferdes over at barn plager dyr forferdes jeg mer over at vi bruker tusener på å mate katter og hunder mens barn sulter ihjel. Og ikke minst, at mange har mer omsorg for hjemløse katter enn fattige barn.

Det er mulig å gi penger til barn som sulter i tillegg til å holde liv i en katt og to. Jeg klarer utmerket godt å gjøre begge deler.

Skrevet

Det er mulig å gi penger til barn som sulter i tillegg til å holde liv i en katt og to. Jeg klarer utmerket godt å gjøre begge deler.

Joda, men alternativt kunne du droppet katten, og hjulpet enda et barn (i tillegg).

Med vennlig hilsen

Skrevet

Tenk om vi en dag virkelig opplever sultkatastrofe her i Norge, tenk om vi må se på at barna våre sulter ihjel foran øynene på oss. Tenk hvor absurd tanken blir da hvis vi vet at i andre deler av verden prioriterer de kattene sine fremfor barna våre.

Skrevet

Det er mange det er noe galt med. Hva med krek som voldtar, og etterpå påstår at "kvinnen ville selv"?

Eller de som begår sexsuelle overgrep mot barn - og får 9 måneder i fengsel (hvis de overhodet blir dømt).

Selvsagt er "katt i mikrobølgeovn" hårreisende, men det er merkelig å bli sint over dette, når man ikke også skriver rasende innlegg om overgrep, voldtekter, mishandling og fattigdom.

Med vennlig hilsen

Nå er det vel ikke helt unaturlig at slike guttunger etterhvert blir til voksne menn som nettopp utfører slike handlinger du nevner.

Så hvorfor ikke reagere hardt overfor slikt FØR de blir voksne overgripere og voldsmenn?

Hvis man bare skulle reagere hardt overfor de som virkelig begår grove avskyelige handlinger overfor andre mennesker, så kommer man fort "på hæla".

Men det er visst ganske så tydelig noe du ikke har forstått.

Skrevet

Nå er det vel ikke helt unaturlig at slike guttunger etterhvert blir til voksne menn som nettopp utfører slike handlinger du nevner.

Så hvorfor ikke reagere hardt overfor slikt FØR de blir voksne overgripere og voldsmenn?

Hvis man bare skulle reagere hardt overfor de som virkelig begår grove avskyelige handlinger overfor andre mennesker, så kommer man fort "på hæla".

Men det er visst ganske så tydelig noe du ikke har forstått.

Hvem har sagt man ikke skal reagere "hardt"?

Og hva tilsier at de vil gjøre det mindre i fremtiden hvis du straffer dem "hardt" enn "mildt"?

Skrevet

Joda, men alternativt kunne du droppet katten, og hjulpet enda et barn (i tillegg).

Med vennlig hilsen

Hva er det som gjør at man setter opp det å mate en katt mot det å hjelpe et barn?

Kan man ikke like gjerne si at man kan droppe å kjøpe den cd'en og gi et barn mat for en måned? Eller droppe internett-forbindelsen og PC'en?

Eller blir det liksom noen magisk kobling mellom de pengene man bruker til mat (katt eller barn)??? Tenk litt lenger, hva?

Skrevet

Hva er det som gjør at man setter opp det å mate en katt mot det å hjelpe et barn?

Kan man ikke like gjerne si at man kan droppe å kjøpe den cd'en og gi et barn mat for en måned? Eller droppe internett-forbindelsen og PC'en?

Eller blir det liksom noen magisk kobling mellom de pengene man bruker til mat (katt eller barn)??? Tenk litt lenger, hva?

Fordi det handler om mat, som for folk som (som har bodd i fattige land) er et symbol på "overlevelse".

Når du har masse mat, så tenker man ikke over det.

Når du sulter, som mange gjør, så blir ditt forhold til mat helt forskjellig.

Derfor! :)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hvem har sagt man ikke skal reagere "hardt"?

Og hva tilsier at de vil gjøre det mindre i fremtiden hvis du straffer dem "hardt" enn "mildt"?

"Hvem har sagt man ikke skal reagere "hardt"?"

Du - ved hele tiden minne alle om at det finnes være ting her i verden, så hvorfor ikke heller fokusere på det....og således fouksere mindre på det som du mener er "mindre viktig".

"Og hva tilsier at de vil gjøre det mindre i fremtiden hvis du straffer dem "hardt" enn "mildt"?"

All erfaring tilsier at de som ikke blir gitt klare rammer, og som ikke opplever at deres egne handlinger får uheldige konsekvenser for dem, vil utvikle seg i svært negativ retning.

Det gjelder for enkeltindivider og for samfunnet som helhet.

Skrevet

Fordi det handler om mat, som for folk som (som har bodd i fattige land) er et symbol på "overlevelse".

Når du har masse mat, så tenker man ikke over det.

Når du sulter, som mange gjør, så blir ditt forhold til mat helt forskjellig.

Derfor! :)

Med vennlig hilsen

Jeg tror det spiller liten rolle for dem som sulter om jeg bruker mitt overskudd til kattemat, en eller annen dyr hobby eller setter dem i banken! Så lenge jeg faktisk bruker flere penger til de fattige enn det jeg gjør til dyrene mine.

Jeg hadde ikke sendt flere penger til hjelpeorganisasjoner om jeg ikke hadde hatt dyr.

Skrevet

Jeg tror det spiller liten rolle for dem som sulter om jeg bruker mitt overskudd til kattemat, en eller annen dyr hobby eller setter dem i banken! Så lenge jeg faktisk bruker flere penger til de fattige enn det jeg gjør til dyrene mine.

Jeg hadde ikke sendt flere penger til hjelpeorganisasjoner om jeg ikke hadde hatt dyr.

Det handler også om symbolikk. Det krever ikke mye innlevelsesevne å forstå at når barnet ditt sulter ihjel, så er det heller bittert å se folk kjøpe dyr boksmat til kattene sine...

Med vennlig hilsen

Skrevet

"Hvem har sagt man ikke skal reagere "hardt"?"

Du - ved hele tiden minne alle om at det finnes være ting her i verden, så hvorfor ikke heller fokusere på det....og således fouksere mindre på det som du mener er "mindre viktig".

"Og hva tilsier at de vil gjøre det mindre i fremtiden hvis du straffer dem "hardt" enn "mildt"?"

All erfaring tilsier at de som ikke blir gitt klare rammer, og som ikke opplever at deres egne handlinger får uheldige konsekvenser for dem, vil utvikle seg i svært negativ retning.

Det gjelder for enkeltindivider og for samfunnet som helhet.

Vås, og vås. For å si det kort.

Skrevet

Det handler også om symbolikk. Det krever ikke mye innlevelsesevne å forstå at når barnet ditt sulter ihjel, så er det heller bittert å se folk kjøpe dyr boksmat til kattene sine...

Med vennlig hilsen

Så kjøper ikke jeg kattematen min mens de står og ser på heller,da!

Men det passer vel deg bra å mene at man må tenke på symbolikken her,- så kan du - ved å droppe dyreholdet (du liker sikkert ikke dyr, så det ikke er noe offer for deg) - likevel kan unne deg det meste uten å ha dårlig samvittighet for de fattige...

Skrevet

Det er mange det er noe galt med. Hva med krek som voldtar, og etterpå påstår at "kvinnen ville selv"?

Eller de som begår sexsuelle overgrep mot barn - og får 9 måneder i fengsel (hvis de overhodet blir dømt).

Selvsagt er "katt i mikrobølgeovn" hårreisende, men det er merkelig å bli sint over dette, når man ikke også skriver rasende innlegg om overgrep, voldtekter, mishandling og fattigdom.

Med vennlig hilsen

Så alle innlegg hvor man opprøres av noe (i alle fall hvis det dreier seg om dyr eller noe annet som du ikke har noe til overs for) må innledes med noe slikt:

SELVSAGT er det mye verre at de fattige sulter, at mennesker blir voldtatt, at jøder dreper muslimer (ikke omvendt, tror jeg det var??), at det er krig i land x, y, z osv. osv....

Blir du fornøyd da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...