morojenta Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 light produkter er det jo ikke noe sukker eller lignende i, men vil det da si at man ikke legger på seg av å drikke det...?alle eksperter sier mye forskjellig, så ikke lett å vite.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 "light" er ikke en beskyttet tittel, så det kan enten bety kalorifri, eller med færre kalorier enn hoved-produktet. Cola Light og Pepsi Max legger du overhodet ikke på deg av. Solo Pluss har også svært svært få kalorier. I praksis kan du drikke så mye av disse du bare orker. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Light-produkter er produkter uten sukker, men med kunstige søtningsmidler. "Faren" med disse er at de øker sultfornemmelsen, slik at du kan legge på deg av dem fordi du får trang til å spise mer. Og siden de er veldig søte vil du vedlikeholde trangen til å spise søte ting. Så ikke gå "bananas" med light-produkter, men bruk det med måte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Light-produkter er produkter uten sukker, men med kunstige søtningsmidler. "Faren" med disse er at de øker sultfornemmelsen, slik at du kan legge på deg av dem fordi du får trang til å spise mer. Og siden de er veldig søte vil du vedlikeholde trangen til å spise søte ting. Så ikke gå "bananas" med light-produkter, men bruk det med måte. Siden alternativet ofte er "brus med sukker" (som formodentlig øker sultfornemmelsen like mye) så blir ikke light-produktene verre. Man blir sikkert også sulten av bare å drikke vann. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morojenta Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 "light" er ikke en beskyttet tittel, så det kan enten bety kalorifri, eller med færre kalorier enn hoved-produktet. Cola Light og Pepsi Max legger du overhodet ikke på deg av. Solo Pluss har også svært svært få kalorier. I praksis kan du drikke så mye av disse du bare orker. Med vennlig hilsen Takk for alle svar!! drikker vel mest vann nå, men tenkte å drikke litt cola light innimellom, kanskje det kunne stoppe søthunger ...? blir litt lei av å bare drikke vann og.. klem 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Siden alternativet ofte er "brus med sukker" (som formodentlig øker sultfornemmelsen like mye) så blir ikke light-produktene verre. Man blir sikkert også sulten av bare å drikke vann. Med vennlig hilsen Vel, det er ikke det jeg har lest. Men selvsagt, sukret brus skal man også nyte i små mengder. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Man legger ikke på seg av lett brus ihvertfall, og det sier jeg av erfaring. Jeg drikker ekstremt mye pepsi max, dvs minst to flasker (0.5 liter) om dagen, og har gjort dette lenge. Derimot vil jeg fraråde deg å drikke for mye for man kan faktisk bli litt avhengig av det, slik jeg har blitt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaller du det ekstremt mye? Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Man legger ikke på seg av lett brus ihvertfall, og det sier jeg av erfaring. Jeg drikker ekstremt mye pepsi max, dvs minst to flasker (0.5 liter) om dagen, og har gjort dette lenge. Derimot vil jeg fraråde deg å drikke for mye for man kan faktisk bli litt avhengig av det, slik jeg har blitt. Jeg synes da ikke at du drikker så ekstremt mye pepsi max... To flasker om dagen, er jo ingenting... Jeg drikker minst 4liter pepsi max hver dag, og å være avhengig av pepsi max er ikke noe særlig... Nei, man legger ikke på seg av pepsi max, men jeg får der i mot et stort søthungerbehov i tillegg til alt pepsi max drikkingen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaller du det ekstremt mye? Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Light-produkter er produkter uten sukker, men med kunstige søtningsmidler. "Faren" med disse er at de øker sultfornemmelsen, slik at du kan legge på deg av dem fordi du får trang til å spise mer. Og siden de er veldig søte vil du vedlikeholde trangen til å spise søte ting. Så ikke gå "bananas" med light-produkter, men bruk det med måte. Det har jeg faktisk erfart at hvis man drikker mye light brus så får man ekstra stort søthungerbehov.. Må da være mye bedre å drikke vanlig cola, for da får man ikke akkurat den samme søthungeren... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaller du det ekstremt mye? Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Siden alternativet ofte er "brus med sukker" (som formodentlig øker sultfornemmelsen like mye) så blir ikke light-produktene verre. Man blir sikkert også sulten av bare å drikke vann. Med vennlig hilsen Jeg merker forskjell fra da jeg drakk vanlig brus med sukker i til jeg begynte å drikke lightbrus... Fikk større sukkerbehov av lightbrus, og trang til å spise søtsaker 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaller du det ekstremt mye? Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Takk for alle svar!! drikker vel mest vann nå, men tenkte å drikke litt cola light innimellom, kanskje det kunne stoppe søthunger ...? blir litt lei av å bare drikke vann og.. klem Da lønner deg seg nok heller å ta et vanlig glass med brus som inneholder sukker en sjelden gang i bland... Drikker selv mye lightbrus, og jeg merker i allefall at man får mer søthunger av lightbrus enn med vanlig sukkerbrus....Altså større trang til søtsaker 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Det har jeg faktisk erfart at hvis man drikker mye light brus så får man ekstra stort søthungerbehov.. Må da være mye bedre å drikke vanlig cola, for da får man ikke akkurat den samme søthungeren... Hvis du hadde drukket 4 liter vanlig sukkerholdig Cola hver dag, så ville du selvsagt få langt større helseproblemer enn "litt søthunger"! Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Jeg synes da ikke at du drikker så ekstremt mye pepsi max... To flasker om dagen, er jo ingenting... Jeg drikker minst 4liter pepsi max hver dag, og å være avhengig av pepsi max er ikke noe særlig... Nei, man legger ikke på seg av pepsi max, men jeg får der i mot et stort søthungerbehov i tillegg til alt pepsi max drikkingen Hvis du drikker 4 liter pepsi max om dagen vil jeg si det nesten er litt bekymringsfult. Du øker sjangsen for å få diabetes betydelig av å drikke så mye lettbrus. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Hvis du drikker 4 liter pepsi max om dagen vil jeg si det nesten er litt bekymringsfult. Du øker sjangsen for å få diabetes betydelig av å drikke så mye lettbrus. Hva er det du påstår? Man øker IKKE sjansen for å få diabetes ved å drikke lettbrus! Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Da lønner deg seg nok heller å ta et vanlig glass med brus som inneholder sukker en sjelden gang i bland... Drikker selv mye lightbrus, og jeg merker i allefall at man får mer søthunger av lightbrus enn med vanlig sukkerbrus....Altså større trang til søtsaker Men kjære deg - vanlig brus ER jo "søtsaker" så da har du jo *allerede* spist "søtsaker". Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Hva er det du påstår? Man øker IKKE sjansen for å få diabetes ved å drikke lettbrus! Med vennlig hilsen ikke lenge siden jeg leste det ihvertfal. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest den ekte noor Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Da lønner deg seg nok heller å ta et vanlig glass med brus som inneholder sukker en sjelden gang i bland... Drikker selv mye lightbrus, og jeg merker i allefall at man får mer søthunger av lightbrus enn med vanlig sukkerbrus....Altså større trang til søtsaker Har drukket lettbrus i alle de år, og aldri hatt noe behov for søtsaker, Men så tåler jeg heller ikke sukker da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaller du det ekstremt mye? Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Hvis du drikker 4 liter pepsi max om dagen vil jeg si det nesten er litt bekymringsfult. Du øker sjangsen for å få diabetes betydelig av å drikke så mye lettbrus. Jeg vet at det er ganske mye å drikke ca.4liter hver dag... Det var derfor jeg stusset litt over at du som ikke drikker mer enn to flasker pepsi max om dagen kaller det for ekstremt mye... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaller du det ekstremt mye? Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Hvis du hadde drukket 4 liter vanlig sukkerholdig Cola hver dag, så ville du selvsagt få langt større helseproblemer enn "litt søthunger"! Med vennlig hilsen Det er nok sant... Drikker litt brus med sukker innimellom for å avlaste litt av den lightbrusen.. men det skjer ikke ofte 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaller du det ekstremt mye? Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Har drukket lettbrus i alle de år, og aldri hatt noe behov for søtsaker, Men så tåler jeg heller ikke sukker da. Da har du vel diabetes da siden du ikke tåler sukker? Jeg merker i allefall at jeg får søthunger av å drikke lightbrus, men jeg har ikke diabetes heller... Det er nok inviduelt fra person til person hvordan man reagerer på å drikke lightbrus... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.