Gjest den ekte noor Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Da har du vel diabetes da siden du ikke tåler sukker? Jeg merker i allefall at jeg får søthunger av å drikke lightbrus, men jeg har ikke diabetes heller... Det er nok inviduelt fra person til person hvordan man reagerer på å drikke lightbrus... Har nok ikke diabetes nei. Beklager. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
carma Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Da har du vel diabetes da siden du ikke tåler sukker? Jeg merker i allefall at jeg får søthunger av å drikke lightbrus, men jeg har ikke diabetes heller... Det er nok inviduelt fra person til person hvordan man reagerer på å drikke lightbrus... Jeg drikker relativt mye light-brus, men syns ikke jeg får noen større søthunger fordet. Sukkerholdig brus drikker jeg ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaller du det ekstremt mye? Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Men kjære deg - vanlig brus ER jo "søtsaker" så da har du jo *allerede* spist "søtsaker". Med vennlig hilsen Jeg vil ikke akkurat kalle en vanlig brus med sukker for "søtsaker". Det er jo en drikk som man ikke får noe særlig søthunger av siden det er en del sukker i... Søthunger har jeg derimot lagt merke til at man får når man drikker lightbrus... Når man nevner ordet søtsaker, så forbinder jeg det med smågodt, sjokolade osv... Ikke brus som er noe flytende.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 ikke lenge siden jeg leste det ihvertfal. Det er 100% feil. Derimot kan du øke sjansen for å få diabetes type 2 ved å drikke **vanlig** brus, pga sukker/fedme. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Jeg vil ikke akkurat kalle en vanlig brus med sukker for "søtsaker". Det er jo en drikk som man ikke får noe særlig søthunger av siden det er en del sukker i... Søthunger har jeg derimot lagt merke til at man får når man drikker lightbrus... Når man nevner ordet søtsaker, så forbinder jeg det med smågodt, sjokolade osv... Ikke brus som er noe flytende.. Hei, Jo, men poenget er at selv om du faktisk får søthunger av å drikke lettbrus, så er man "like langt" om man bare drikker vanlig brus (og ikke får søthunger), fordi du har jo ALLEREDE fått sukkeret inn i deg (gjennom den vanlige brusen). Ergo så er det jo ikke verre enn vanlig brus. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaller du det ekstremt mye? Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Jeg drikker relativt mye light-brus, men syns ikke jeg får noen større søthunger fordet. Sukkerholdig brus drikker jeg ikke. Da er vi helt to forskjellige på det området... Får litt trang til å spise godteri og litt sultfølelse av å drikke lightbrus. Spesielt hvis jeg drikker en del brus.. Skulle gjerne ha visst hvordan man fikk redusert dette sultbehovet? Drakk litt vanlig brus i jula, og merket ikke den søthungeren, men det kan vel komme av at det ikke er så mange kunstige tilsetningsstoffer i vanlig brus som i light brus... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaller du det ekstremt mye? Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Har nok ikke diabetes nei. Beklager. Hvorfor tåler du ellers ikke sukker da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaller du det ekstremt mye? Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Hei, Jo, men poenget er at selv om du faktisk får søthunger av å drikke lettbrus, så er man "like langt" om man bare drikker vanlig brus (og ikke får søthunger), fordi du har jo ALLEREDE fått sukkeret inn i deg (gjennom den vanlige brusen). Ergo så er det jo ikke verre enn vanlig brus. Med vennlig hilsen Det er sant Takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
carma Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Da er vi helt to forskjellige på det området... Får litt trang til å spise godteri og litt sultfølelse av å drikke lightbrus. Spesielt hvis jeg drikker en del brus.. Skulle gjerne ha visst hvordan man fikk redusert dette sultbehovet? Drakk litt vanlig brus i jula, og merket ikke den søthungeren, men det kan vel komme av at det ikke er så mange kunstige tilsetningsstoffer i vanlig brus som i light brus... Krom skal visstnok dempe søthunger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest den ekte noor Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Hvorfor tåler du ellers ikke sukker da? Man kan bli dårlig av sukker av mange andre grunner enn diabetes. Selv lider jeg av en annen sykdom som kalles IBS, ta deg et søk på nettet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaller du det ekstremt mye? Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Krom skal visstnok dempe søthunger. Da får jeg dra ned til en helsekostforretning og se etter Crom en dag.. Takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest den ekte noor Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Krom skal visstnok dempe søthunger. Ja, min veninne tar edikk-kapsel med krom i, og sier at det hjelper... selv tenker jeg placebo, menmen:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Det er 100% feil. Derimot kan du øke sjansen for å få diabetes type 2 ved å drikke **vanlig** brus, pga sukker/fedme. Med vennlig hilsen Vel jeg leste hvertfal noe annet og forklaringen virket ganske logisk, men jeg skal ikke si det for sikkert. Hvordan kan du være så sikker da Sør? Uansett kan det umulig være bra å drikke 4 liter lettbrus om dagen, lurer på når hun får i seg vann. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Jeg vet at det er ganske mye å drikke ca.4liter hver dag... Det var derfor jeg stusset litt over at du som ikke drikker mer enn to flasker pepsi max om dagen kaller det for ekstremt mye... Vel jeg synes det er mye å drikke to flasker dagen jeg da. Har til og med prøvd å kutte ned fordi jeg ikke liker tanken på alle de kunstige stoffene jeg får i meg via lettbrus. Men du har rett, det er jo ikke mye i forhold til mengden du drikker. Får du itillegg drukket mye vann? Det er også en grunn til at jeg vil kutte ned på lettbrusen, fordi jeg ikke får i meg nok vann når jeg erstatter vann med lettbrus. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Vel jeg leste hvertfal noe annet og forklaringen virket ganske logisk, men jeg skal ikke si det for sikkert. Hvordan kan du være så sikker da Sør? Uansett kan det umulig være bra å drikke 4 liter lettbrus om dagen, lurer på når hun får i seg vann. Hei, Diabetes type 1 er vanlivis genetisk betinget, og DNAet ditt endres ikke av å drikke lettbrus. Diabetes type 2 kan man få fra fedme, men man blir fet av vanlig brus, og ikke av lettbrus. Brus inneholder jo 99,9% vann, så man får jo i seg nok vann. Men jeg er enig i at det neppe er bra å drikke 4 liter lettbrus daglig, ei heller 4 liter vanlig brus. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baremei Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Hei, Diabetes type 1 er vanlivis genetisk betinget, og DNAet ditt endres ikke av å drikke lettbrus. Diabetes type 2 kan man få fra fedme, men man blir fet av vanlig brus, og ikke av lettbrus. Brus inneholder jo 99,9% vann, så man får jo i seg nok vann. Men jeg er enig i at det neppe er bra å drikke 4 liter lettbrus daglig, ei heller 4 liter vanlig brus. Med vennlig hilsen Bare en liten opplysning:man kan få diabetes type to selv om man er slank. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Som du har fått svar på her legger man ikke på seg av det. Og moderat bruk er ikke farlig (sier noen). MOderat for meg er ca. 1/2 liter pepsi MAx om dagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baremei Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Hei på deg!Ser at flere har svart deg med at du kan drikke så mye lightbrus du bare orker, for du legger ikke på deg av det. Da glemmer de at brus-også den sukkerfrie-er svært sur væske, som kan gi betydelige skader på tannemaljen din om du drikker store mengder. Tennene etses rett og slett bort! Så noe lightbrus er ok, men jeg ville ikke gått og supt det hele dagen, var jeg deg.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Bare en liten opplysning:man kan få diabetes type to selv om man er slank. Hei, Selvsagt. Jeg skrev at man kan få det av fedme, og ikke at "fedme er den eneste årsaken". Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.