Gå til innhold

Albue smerter/muskel smerter

rorar

Anbefalte innlegg

Hei! Har den siste 1,5 til 2 mnd. hatt smerter/betennelse? i albueleddet, eller rettere sagt muskulaturen rundt albuen. Når jeg griper tak i noe for å løfte dette får jeg smerter i muskulaturen rundt albueleddet, spesiellt på framsiden/oversiden av underarmen. Det er nok å løfte en kaffekopp for å provosere fram ubehaget. Det er smertefullt når jeg strekker armen helt ut, og samtidlig knytter neven hardt. Smertene kommer da fra selve albueleddet og framover på oversiden av underarmen.Det kjennes ikke ut som om det er en vanlig betennelse,potetmel følelse, i muskulaturen fra albuen og fremover. Har vært hos min fastlege og fått en tablettkur (Arcoxia)uten resultat, har deretter tatt 2 kortisonsprøyter, også de uten nevneverdig resultat. Etter den siste kortisonsprøyten spurte jeg legen min om hva jeg måtte gjøre hvis den heller ikke virket? Han svarte at da måtte vi ta tiden til hjelp. Jeg trener 1-2 ganger pr. uke på treningsinstitutt og er i god fysisk form, midt i førtiårene, mann. Finnes det noen annen form for behandling for dette, absolutt ro, akkupunktur, etc ?? Håper noen kan hjelpe meg med dette.mvh rorar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

-rorar.

Jeg tror det er viktig og se tilbake på om du kan finne noe som var ekstra belastende for armen din på det tidspunkt det startet. Mye arbeide med PC, maling, saging, bruk av hammer, eller at du tok ekstra i med treningsapparatene ???

Slike smerter er vanligvis uttrykk for overbelastning av armen med det resultat at det blir en betennelses-reaksjon. Derfor er det også prøvd betennelses-dempende medisiner.

Prøv nå både i fritid og arbeide å unngå ting som provoserer armen. Men trene ellers er bare fint. Dyp massasje hos naprapat (eller fysioter.) har jeg hatt god erfaring med. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...