Gjest EarlGrey Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Jeg spør fordi jeg har prøvd å unngå svart te i perioder, og får det da merkbart bedre. Jeg er svært glad i te, og drikker vanligvis mange kopper i løpet av dagen. Men generelt sett plages jeg mye av slapphet. Nå har jeg lurt på om svart te kan hindre opptak av viktige mineraler/vitaminer?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Skal vi se - er det ikke slik at melk hemmer jernopptak og svart te / kaffe hemmer opptaket av vitamin C tro? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EarlGrey Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Skal vi se - er det ikke slik at melk hemmer jernopptak og svart te / kaffe hemmer opptaket av vitamin C tro? Hemmer melk jernopptak?? Det visste jeg ikke. Er det sikkert? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Hemmer melk jernopptak?? Det visste jeg ikke. Er det sikkert? Mener å ha hørt det ja. C-vitaminer øker jernopptaket, men jern skal vel helst ikke tas sammen med melk? Søkte litt på nettet og melk kan hemme jernopptaket fra tarmen ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.