Gå til innhold

Kløe og blemmer under foten


Gjest Julla

Anbefalte innlegg

Jeg får stadig tilbakevendende kløe under den ene foten (et bestemt område)og utvikling av flere små, harde blemmer i underhuden som går sammen til få store blemmer med klargul væske. Jeg stikker hull på disse fordi det etterhvert gjør vondt. Jeg har hatt føttene daglig i grønnsåpevann og prøvd fotsoppkrem, men kløen og blemmene kommer stadig tilbake. Hva kan det være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, lege

Ut i fra beskrivelsen tenker jeg at du kanskje har såkalt dyshidrotisk eksem. Du finner en omtale av denne eksemvarianten på følgende side:

http://www.doktoronline.no/pub/skin/300111.html

Man kan også overveie psoriasis eller soppinfeksjon. Ved sistnevnte vil det ikke alltid være tilstrekkelig med krem som eneste behandling. Tabletter kan være nødvendig i tillegg.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...