Gå til innhold

Jeg trenger å si...


fudge

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hvorfor jeg skriver her...

De aller fleste av dere som er aktive her nå vet ikke hvem jeg er og kjenner ikke min historie.. ikke at det er så viktig.. Men jeg vet også at endel av dere som kjenner meg er her. Uansett så trenger jeg bare å fortelle noen at nå har jeg det vondt... - noen som kanskje forstår.

Alt virker så umulig nå. Alt virker så tungt og mørkt. Jeg vet at jula har tappet meg, men jeg trodde jeg var godt nok forberedt til ikke å bli sittende fast i gjørma denne gangen. Det er tre år siden jeg sist feiret jul med familien.. kanskje har jeg mistet noe av guarden min.

Akkurat nå skjønner jeg ikke helt hvor jeg skal finne styrken.

Til å skulle ta fatt på et nytt semester.. å skulle starte et nytt år.. å åpne øynene for nye muligheter.. Å fortsette i terapi og grave rundt i fortiden...

Det er som om luften rundt meg er blitt til grøt.. alt trykker. Jeg vet at jeg må ta et oppgjør med min mor.. jeg klarer ikke å forholde meg til henne lenger. Jeg klarer ikke la være å føle at hun er en hykler... og jeg skammer meg så for det...

En del av meg er hysterisk opptatt av at hun ikke må merke mitt sinne mot henne. En annen del av meg har lyst til å gni virkeligheten i ansiktet hennes... så hun kan slippe oss alle ut av skuespillet.

Men... jeg vil ikke miste min mor. Selvom ordet "mor" kanskje ikke gjenspeiler henne, så er hun likevel den som er blitt tildelt den rollen. Kan man velge seg bort fra det...?

Jeg vet ikke hvor jeg vil med dette... jeg tror kanskje jeg bare trengte å si til noen at jeg ikke har det bra...

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg,

Ja, man kan velge seg bort fra den rollen, og noen gjør det. Og du kan velge henne bort fra den rollen, hvis du ønsker det. Uten at du skal ha dårlig samvittighet for det.

Når en person ikke bringer deg energi, gode følelser eller noe positivt, så er det ingen grunn til at du skal omgås denne personen. Da "skylder" du henne ikke noe, og langt mindre "plikter" du å gi noe av deg selv til henne. Heller ikke slite deg selv ut for å være der.

Etterhvert som man får mer erfaring i livet (man blir eldre) så finner man også mer styrke til å klare det du skal gjøre. Allerede går det mot lysere tider, og med den klokheten som jeg vet du har, vil du finne styrke og visdom inne i deg selv til å fortsette inn i 2005.

Men for sikkerhets skyld, sender jeg litt styrke også! ;-)

Husk - du har venner her som "ser" deg, og tenker på deg! Og som vil deg vel.

Alt godt til deg,

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om du har lest noen innlegg av meg her eller vet hvem jeg er, men uansett så vil jeg gjerne få sende deg en klem hvis du vil ha og noen gode tanker som jeg håper kan være med å gi ihvertfall litt styrke kanskje til å møte 2005.Vi går våren i møte, og det kan jo kanskje hjelpe litt det også. Forstår litt hvordan du har det, det med mor er ikke alltid like lett og ukomplisert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svaksterk

Jeg vet ikke om du har lest noen innlegg av meg her eller vet hvem jeg er, men uansett så vil jeg gjerne få sende deg en klem hvis du vil ha og noen gode tanker som jeg håper kan være med å gi ihvertfall litt styrke kanskje til å møte 2005.Vi går våren i møte, og det kan jo kanskje hjelpe litt det også. Forstår litt hvordan du har det, det med mor er ikke alltid like lett og ukomplisert....

Kjære deg.

Jeg synes det er trist å lese om hvor tungt det er for deg akkurat nå.

Bra du skriver her da. Vil bare du skal vite at jeg bryr meg om deg og setter utrolig stor pris på det vennskapet vi har fått dette året. Jeg Håper du får slappet av litt nå disse ukene og summet det. Det tærer fryktelig å gå å bære på hemmeligheter og spille flink pike. Så når du blir sliten blir du nede, og når du er nede blir du sliten. Håper det letner litt for deg. Vi snakkes imorra.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg.

Jeg synes det er trist å lese om hvor tungt det er for deg akkurat nå.

Bra du skriver her da. Vil bare du skal vite at jeg bryr meg om deg og setter utrolig stor pris på det vennskapet vi har fått dette året. Jeg Håper du får slappet av litt nå disse ukene og summet det. Det tærer fryktelig å gå å bære på hemmeligheter og spille flink pike. Så når du blir sliten blir du nede, og når du er nede blir du sliten. Håper det letner litt for deg. Vi snakkes imorra.

Klem

Tusen takk for varme ord og oppmuntring.. Du betyr veldig mye for meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg,

Ja, man kan velge seg bort fra den rollen, og noen gjør det. Og du kan velge henne bort fra den rollen, hvis du ønsker det. Uten at du skal ha dårlig samvittighet for det.

Når en person ikke bringer deg energi, gode følelser eller noe positivt, så er det ingen grunn til at du skal omgås denne personen. Da "skylder" du henne ikke noe, og langt mindre "plikter" du å gi noe av deg selv til henne. Heller ikke slite deg selv ut for å være der.

Etterhvert som man får mer erfaring i livet (man blir eldre) så finner man også mer styrke til å klare det du skal gjøre. Allerede går det mot lysere tider, og med den klokheten som jeg vet du har, vil du finne styrke og visdom inne i deg selv til å fortsette inn i 2005.

Men for sikkerhets skyld, sender jeg litt styrke også! ;-)

Husk - du har venner her som "ser" deg, og tenker på deg! Og som vil deg vel.

Alt godt til deg,

*klem*

Takk for at du har tro på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke om du har lest noen innlegg av meg her eller vet hvem jeg er, men uansett så vil jeg gjerne få sende deg en klem hvis du vil ha og noen gode tanker som jeg håper kan være med å gi ihvertfall litt styrke kanskje til å møte 2005.Vi går våren i møte, og det kan jo kanskje hjelpe litt det også. Forstår litt hvordan du har det, det med mor er ikke alltid like lett og ukomplisert....

Tusen takk skal du ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjaere lille deg. Jeg saa ikke innlegget ditt foer naa *klemmer godt*.

Julen kan ta kverken paa selv den sterkeste.. Jeg skal sende deg det jeg har av styrke :)

mange gode klemmer til min lille venn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjaere lille deg. Jeg saa ikke innlegget ditt foer naa *klemmer godt*.

Julen kan ta kverken paa selv den sterkeste.. Jeg skal sende deg det jeg har av styrke :)

mange gode klemmer til min lille venn

Takk, bella.. *klemme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du har tro på meg.

Du kan virkelig tro jeg har tro på deg, fudge!

Med din visdom og styrke er jeg sikker på at du klarer deg!

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan virkelig tro jeg har tro på deg, fudge!

Med din visdom og styrke er jeg sikker på at du klarer deg!

*klem*

Jeg tror du overvurderer meg, gitt... :-x

Jeg klarer ikke ta vare på meg selv for tiden. Klarer ikke en gang gjøre det jeg vet vil være bra for meg... for det er alltid noen annen som trenger støtte mer enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du overvurderer meg, gitt... :-x

Jeg klarer ikke ta vare på meg selv for tiden. Klarer ikke en gang gjøre det jeg vet vil være bra for meg... for det er alltid noen annen som trenger støtte mer enn meg.

Da er det ihvertfall bra at det ikke finnes en bestemt mengde med "støtte" (akkurat som med kjærlighet og vennskap), men at man kan få det uten at man skal trenge å ha dårlig samvittighet.

Når du har det vanskelig så fortjener du all den støtten du kan få. Og minn deg selv på at ingen gjør det riktige hele tiden.

Sender deg styrke til å gå videre, og til å se deg som andre ser deg: som et flott menneske om som en venn.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid så lett å begynne på et nytt semester. Men hvis du begynner i det små, med et lite skritt i riktig retning, og så et lite til, så vil du plutselig føle at du er igang.

Og jeg er enig med Sør. Man kan velge bort mennesker som ikke bidrar til noe positivt i livet ens. Kjenner jeg deg rett, så vil du vel fremdeles gi henne en sjanse. Men når du kommer så langt som til konfrontasjonen, vit hva du må vinne og gå for alt eller intet.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke alltid så lett å begynne på et nytt semester. Men hvis du begynner i det små, med et lite skritt i riktig retning, og så et lite til, så vil du plutselig føle at du er igang.

Og jeg er enig med Sør. Man kan velge bort mennesker som ikke bidrar til noe positivt i livet ens. Kjenner jeg deg rett, så vil du vel fremdeles gi henne en sjanse. Men når du kommer så langt som til konfrontasjonen, vit hva du må vinne og gå for alt eller intet.

*klem*

Tusen takk for fornuftige råd. Det føltes godt å lese det.

*reklem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er fattig på ord i natt.. er tappet selv, men jeg ville bruke den siste lille energien til å svare deg. fordi jeg mener du fortjener det!

livet går visst både opp og ned. det har vi vel begge så smertelig erfart.

jeg kan ikke annet enn å gi deg en klem og ønske deg det beste. jeg vil deg så gjerne vel,fudge.

håper du finner styrke hos deg selv og andre i tiden så kommer, slik at du kan kravle deg opp på de sterke beina dine igjen.

jeg har tro på deg!

reana/agapetos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er fattig på ord i natt.. er tappet selv, men jeg ville bruke den siste lille energien til å svare deg. fordi jeg mener du fortjener det!

livet går visst både opp og ned. det har vi vel begge så smertelig erfart.

jeg kan ikke annet enn å gi deg en klem og ønske deg det beste. jeg vil deg så gjerne vel,fudge.

håper du finner styrke hos deg selv og andre i tiden så kommer, slik at du kan kravle deg opp på de sterke beina dine igjen.

jeg har tro på deg!

reana/agapetos

Tusen takk for svar - selvom jeg syns du heller skulle bruke kreftene på deg selv!

Jeg ser at du sitter i grøfta selv for tiden.. håper du snart får fotfeste og kommer deg opp på veien igjen.

Prøv å ikke la deg stoppe av de som ikke tror deg, selvom det gjør så vondt så vondt... VI tror deg...!

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar - selvom jeg syns du heller skulle bruke kreftene på deg selv!

Jeg ser at du sitter i grøfta selv for tiden.. håper du snart får fotfeste og kommer deg opp på veien igjen.

Prøv å ikke la deg stoppe av de som ikke tror deg, selvom det gjør så vondt så vondt... VI tror deg...!

*klem*

tusen hjertelig takk! aldri har ord som " vi tror deg!" betydd så mye for meg.

fra av mitt hjerte; TAKK!

klem, om du vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen hjertelig takk! aldri har ord som " vi tror deg!" betydd så mye for meg.

fra av mitt hjerte; TAKK!

klem, om du vil ha.

det skulle stå: fra dypet av mitt hjerte, TAKK!

tastaturet klikka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...