Gå til innhold

korsbånd

kallema

Anbefalte innlegg

Heia...'

Jeg lurte på om det er noen som har røket korsbåndet og har slede med å få full bevegelighet i kneet. Har ikke operert og sliter med å få foten skikkelig til meg, kan ikkje sitte på huk f.eks. Men klarer å strekke foten ud....Korsbåndet røk for nesten 4 mnd siden nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og håper kneet ditt leger seg.

De sier at 25 % av de som ødelegger korsbåndet får full stabilitet igjen etter god opptrening med balanse, tøying/strekking, og gradvis belastning. Har man en treningsbakgrunn så står man sterkere, men hvis en ikke har det så kan alikvel være blant de 25% som får full stabilitet.

Jeg fikk "ruptur i fremre ligament" ved en telemarkski episode i -96, tok så artoskopi (fjernet rester). Jeg drev med idrett som utdanning, så jeg var tilbake i aktiv trening og spill etter 8-12 måneder. Men var litt forsiktig, og veldig nøye med opptreningen inne balanse spesielt. Men dessverre så blei jeg taklet i en fotballkamp i -98 og fikk satt inn et nytt korsbånd i -98. Har siden ikke fått full stabilitet, men jobber fortsatt med treningen. Det tar tid, og tålmod. Men jeg har et spørsmål til legen selv som jeg kommer tilbake til. Som sagt lykke til med opptreningen, stå på og ikke la deg bli slått av en slik skade, det er muligheter for å komme seg tilbake.

Ha videre en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei og håper kneet ditt leger seg.

De sier at 25 % av de som ødelegger korsbåndet får full stabilitet igjen etter god opptrening med balanse, tøying/strekking, og gradvis belastning. Har man en treningsbakgrunn så står man sterkere, men hvis en ikke har det så kan alikvel være blant de 25% som får full stabilitet.

Jeg fikk "ruptur i fremre ligament" ved en telemarkski episode i -96, tok så artoskopi (fjernet rester). Jeg drev med idrett som utdanning, så jeg var tilbake i aktiv trening og spill etter 8-12 måneder. Men var litt forsiktig, og veldig nøye med opptreningen inne balanse spesielt. Men dessverre så blei jeg taklet i en fotballkamp i -98 og fikk satt inn et nytt korsbånd i -98. Har siden ikke fått full stabilitet, men jobber fortsatt med treningen. Det tar tid, og tålmod. Men jeg har et spørsmål til legen selv som jeg kommer tilbake til. Som sagt lykke til med opptreningen, stå på og ikke la deg bli slått av en slik skade, det er muligheter for å komme seg tilbake.

Ha videre en fin dag!

har akkurat vært hos ortopeden selv nå, og fått beskjed om at jeg ikke trengte å operere, og hos meg var det snakk om en totalruptur. men skal inn å gjøre en atroskopi. håper bare jeg kan fortsette å spille fotball, som jeg før skaden gjorde 4 ganger i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...