Gjest dølsfkbg Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Går man ned i vekt om man spiser knekkebrød i stedenfor vanlig mat? Jeg mååå ned i vekt nå. alvorlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tips Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Det kommer jo an på hva slags knekkebrød, hva du har på det, og hva du erstatter (hva du mener med "vanlig mat"). Spiser du mindre kalorier enn du forbrenner, så går du ned i vekt. Men spiser du for lite, hvis også forbrenningen skrus ned, og du vil legge på deg med en gang du begynner å spise mer normalt igjen. Så du bør sette opp en plan med mange små måltider, da holder du forbrenningen oppe. Du kan gjerne lese litt på fedon lindbergs sider på nettet, og få tips om matvarers glykemiske indeks (hvrdan de påvirker blodsukkeret ditt), det har hjulpet mange til å gå ned i vekt. Bl.a går det ut på å kutte ut/ ned på hvetemel, sukker, stivelsesrik mat som poteter osv. De fleste brød fra dagligvarebutikken inneholder altfor mye hvitt mel. I tillegg til dette kan du lese litt om mer tradisjonell kaloritelling, som feks på grethe roedes sider. I de store linjene er fedon og roede enige, mht fiberrik mat i stedet for hvitt mel, kutte ut det meste av sukkeret, spise mye mer grønnsaker, spise oftere osv. Spis fem måltider om dagen, spis grovt mel (fiberknekkerbrød), kutt ut hvitt mel og sukker, spis mye grønnsaker, spis magert kjøtt, spis gjerne fet fisk, velg magert pålegg, kutt ut fete melkeprodukter (velg skummetmelk, cottage cheese osv). Tren skikkelig feks tre ganger i uken, og gå en lang tur de dagene du ikke trener. http://www.greteroede.no/ www.drlindbergs.no 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kinaputten Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Hei! Anbefaler deg knekkebrödet som heter Wasa Fiberrik. Veldig godt og anbefalt av Fedon... Klem 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glad i knekkebrød Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 jeg har funnet ut at jeg blir fortere mett av knekkebrød enn av brødskiver, kanskje fordi man tygger knekkebr.mye lengre, og dermed bruker lengre tid på måltidet?! Og metthetsfølelsen holder seg lengre også. Det finnes veldig mange gode knekkebr. å velge i, ikke bare sånne kjedelige brune... Jeg elsker et nokså nytt et fra Wasa, det har rosa pakning, og inneholder fruktbiter (visstnok). Prøv det med litt hvitost eller noe annet lett på!! Nam! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.