Camillaeb Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Hei, etter en menisk operasjon(hadde mediale meniskskade med palpasjonssmerter og rotasjonssmerter) fikk jeg foelgende skriv hvor det stod: patellofemoralledd viser kondromalasoforandringer paa store deler av patella, delvis ser man helt ned til brusken. Hva betyr egentlig dette?Jeg trener veldig aktivt med loeping, og er bekymret for om jeg kan begynne med dette igjen.Hilsen Kristiansen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 -Camillaeb. Beklager sent svar, jeg reiser "litt for mye". Det patellofemurale ledd er den del av kneleddet som består av bruskgliflaten på kneskjellets underside og fremre del av lårbensknoken. Chondromalaci betyr er beskrivelsen på ødelagt, skadet bruskflate. Den er da ikke glatt men ruglete. Dette fører til økt friksjon og smerter. Noen ganger blir dette så galt at man behandler det operativt, artroscopisk. Men hvordan trene ?? Aktiviteter som ikke fører til smerter er bra. Svømming og sykling med lett tråkk pleier å gå ganske greit. Men vedvarer problemene, bør nok ortopeden se på deg igjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.