Gå til innhold

var det overgrep??trenger svar og trøst


xena

Anbefalte innlegg

Jeg drakk meg drita igår, og det var det dummeste jeg har gjort på lenge!!

Møtte en fyr på byen, han spanderte øl(den vanlige regla)

Men det ble for mye, hadde allerede drukket en flaske sterkvin(16%)

Han sjenka meg, og tok meg med på etterpåfest---men det var egentlig ikke det.

Det var 3 menn der, og jeg var dritings.. måtte bare legge meg ned, for jeg var helt borte og svimmel.

Jeg var halveis helt svima, og klarte ikke å sammstemme vilje med motorikk..

2 av mennene satt å yppa til at han ene skulle bare ta seg til rette, fordi jeg var skyldig selv i å være der--hun ber om det-- sa de.

De begynte å klø på meg, og jeg sa nei, Han tok av meg trusa og buksa og han gjorde ting der nede.

Jeg lagde lyd, og mumlet noe om at han skulle stoppe.

Så sa han ynskyld, og ventet til han trodde jeg sov(jeg var helt borte, og svak i kroppen-men jeg forsto en del av det som foregikk)

De sa at hvis ikke han gjorde noe så skulle de gjøre det..

Han begynte igjen, og jeg sa ingenting, jeg vred meg litt unna og jeg prøvde å sove(var helt knust og svimmel og kvalm)

Så trang han inn i meg.

Og jeg gjorde ikke noe; delvis pga forvirring og delvis pga at jeg var så drita at jeg ikke klarte!

Han sa at jeg måtte ligge stille, hvis ikke voknet kompissene og da ble jeg kasta ut gjennom vinduet(var langt hjemmefra)

Han sa at kompissen var stor og sterk, og han kunne klikke!

Jeg vred på meg og gråt litt, og han kom ut av meg, men jeg begynte å slå meg selv, og han..

Så han holdt meg fast, han vred armen min og det gjorde vondt!

Så sa han at jeg måtte huske at når man var full gjorde man dumme ting, og at det var jeg som ville ha sex!!

Jeg vet jeg ikke ville, for han er 30 år, og jeg er 19, han var ikke min type, og jeg har angst for sex!!!

Han sa at han ikke hadde gjort noe, og at jeg måtte ti stille(jeg gråt litt og jeg hadde litt pusteproblemer)

Men jeg sa jo ikke nei egentlig--bare når han begynte å beføle meg...

Jeg lå bare å tok imot all drittn han gjorde mot meg.

Jeg var dritings og dum.. jeg hater meg selv, jeg er ei skitten hore!!!!!!!!!!!!!!!!

Ingen ville tro at jeg ikke hadde lyst, for jeg ble med han, og jeg vart vennlig mot han hele kvelden!!

ER DETTE OVERGREP, ELLER VAR ALT MIN SKYLD??????

Jeg har tidligere blitt seksuelt missbrukt og voldtatt, så jeg har aldri hatt sex fra min side, og jewg vet, jeg VEET at jeg ikke villet ha gjort det om jeg var klarere i hodet--for jeg var halveis bevisstløs(i kropp og tale)--men forsto egentlig hva som skjedde..

Vet ikke hvorfor jeg ikke reagerte mere.

VÆR SÅ SNILL Å HJELP MEG!!

Jeg vill dø, jeg klarer ikke puste og jeg er kvalm og skitten og rewdd og redd!

Jeg vet ikke hva dette er, det er min feil, for jeg dro med han.

Hvorfor gjør menn slikt, hvorfor!??!!!!!

Kanskje er alle menn voldtekts menn, jeg har vært utsatt for flere overgrep (av de jeg ALDRI ville trodd kunne skade meg slik)

Jeg skjemmes, jeg er kvalm og skitten!!!!!

Hvordan kunne jeg la dette skje???????

Kanskje er det best å la alle steine meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Xena!

Dette likner veldig på historien til Adya den 21.1. Du kan jo lese svarene hun har fått.

Det er jo vanskelig for meg å svare på hvorfor menn gjør slik, det kan jo være så mange forskjellige årsaker til det. Kan du ikke heller fokusere på deg selv - hva kan du lære av dette for at det ikke skal skje igjen? Et viktig stikkord her er jo alkohol. Hvis du hadde vært edru hadde sikkert ikke dette skjedd? Mitt råd er i hvert fall å passe bedre på deg selv, ikke la deg skjenke, ikke gå så langt at du mister kontrollen igjen.

Men når det er sagt, er det klart at det er helt sykt at menn på 30 år (uansett alder forresten) oppfører seg på denne måten. Han burde få seg en på pungen! Vet du hvem han er eller hvor han vanker? Kan det være en idé å snakke med ham om det som skjedde? Kanskje du kan skrive et brev om hvordan du føler det nå etterpå?

Har du noen du kan snakke med som du stoler på? Det tror jeg er veldig viktig. Snakk ut om det som skjedde!

Vennlig hilsen Grete :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dagbladet.no/dinside/2001/01/24/238491.html

Ikke alle menn er slik nei.

Det er lettere å skille mellom lort og kanel om en ikke er så full.

Ja jeg skammer meg nok, og jeg vet at jeg var helt IDIOT som drakk meg helt av føttene..

Men jeg kunne ikke skjerpe meg, jeg klarte ikke stå, klarte ikke prate ordentlig, klarte ikke røre meg så veldig mye...

Var helt borte.. men jeg sier jo at det var min feil!!

Liker bare ikke at det skal hintes om at det var noe jeg hadde kontrol over, og at hvis jeg ville så hadde jeg skjerpa meg, frøs liksom!!

Jeg ville ikke, men jeg klarte ikke skjerpe meg, var fullm i dag og(bakrus)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Xena!

Dette likner veldig på historien til Adya den 21.1. Du kan jo lese svarene hun har fått.

Det er jo vanskelig for meg å svare på hvorfor menn gjør slik, det kan jo være så mange forskjellige årsaker til det. Kan du ikke heller fokusere på deg selv - hva kan du lære av dette for at det ikke skal skje igjen? Et viktig stikkord her er jo alkohol. Hvis du hadde vært edru hadde sikkert ikke dette skjedd? Mitt råd er i hvert fall å passe bedre på deg selv, ikke la deg skjenke, ikke gå så langt at du mister kontrollen igjen.

Men når det er sagt, er det klart at det er helt sykt at menn på 30 år (uansett alder forresten) oppfører seg på denne måten. Han burde få seg en på pungen! Vet du hvem han er eller hvor han vanker? Kan det være en idé å snakke med ham om det som skjedde? Kanskje du kan skrive et brev om hvordan du føler det nå etterpå?

Har du noen du kan snakke med som du stoler på? Det tror jeg er veldig viktig. Snakk ut om det som skjedde!

Vennlig hilsen Grete :-)

Jeg leste nettopp adja(har lest det før)

Jeg bruker ikke drikke meg i nærheten av å være så full engang.. jeg hadde ikke planlagt det, og jeg kan ikke fatte at jeg drakk alt det han gav meg, pluttselig var jeg drita--helt uten forevarsel!!

Selv om alt er min feil så ville jeg ikke ha sex, og det viste han(det fortalte jeg tidligere på kvelden da han spurte om jeg ble med ham hjem)-jeg sa at jeg ikke ville bli med, og senere sa han at han hadde funnet narspiel(dumme fulle meg som trodde det da)

Jeg vet at jeg fortjente all dritten, men det er så fælt, jeg var så dessorientert og dårlig!!!!!!!!!

Nå føler jeg meg som en hore, og vil at ingen noen gang skal få vite dette!

Venninnen min som jeg dro ut ilagmed vet det nå--for jeg hadde vist sent en mld på natten om at jeg var kvalm og redd og sint for at hun forlot meg da jeg var så full!!

Hun spurte meg i dag, og jeg fortalte alt.. hun mener jeg bør anmelde han!.-men det kan jeg ikke når alt er min feil.

Jeg vil glemme alt, det har ikke skjedd--skulle ønske jeg ikke dro ut igår, skulle ønske jeg ikke husket noe!!

Nå er jeg bare deppa og kvalm og skitten, alt forandret seg på noen timer... :((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste nettopp adja(har lest det før)

Jeg bruker ikke drikke meg i nærheten av å være så full engang.. jeg hadde ikke planlagt det, og jeg kan ikke fatte at jeg drakk alt det han gav meg, pluttselig var jeg drita--helt uten forevarsel!!

Selv om alt er min feil så ville jeg ikke ha sex, og det viste han(det fortalte jeg tidligere på kvelden da han spurte om jeg ble med ham hjem)-jeg sa at jeg ikke ville bli med, og senere sa han at han hadde funnet narspiel(dumme fulle meg som trodde det da)

Jeg vet at jeg fortjente all dritten, men det er så fælt, jeg var så dessorientert og dårlig!!!!!!!!!

Nå føler jeg meg som en hore, og vil at ingen noen gang skal få vite dette!

Venninnen min som jeg dro ut ilagmed vet det nå--for jeg hadde vist sent en mld på natten om at jeg var kvalm og redd og sint for at hun forlot meg da jeg var så full!!

Hun spurte meg i dag, og jeg fortalte alt.. hun mener jeg bør anmelde han!.-men det kan jeg ikke når alt er min feil.

Jeg vil glemme alt, det har ikke skjedd--skulle ønske jeg ikke dro ut igår, skulle ønske jeg ikke husket noe!!

Nå er jeg bare deppa og kvalm og skitten, alt forandret seg på noen timer... :((

Nå vet jeg ikke hvor du bor,og

hvem du kjenner.Hvis du vet om

noen forståelsesfull politi,kan

du snakke med vedkommende, og få

hans/hennes vurdering.Ellers så trenger du tydeligvis noen å

snakke med.Det er voldteksmotak

mange steder.Siden dette er så

nylig,kan du henvende deg der.

Kanskje du kan få din veninne med.Legevakter er også åpne.

Ellers så har krisesenter åpen

telefon i helga.Kirkens SOS er

ogå åpent foruten dette stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De hadde ingen rett til å gjøre det de gjorde mot deg!!! Uansett om du var full eller edru!!

Du er _ikke_ en hore!!!!

*god klem fra meg til deg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde ingen rett til å gjøre det de gjorde mot deg!!! Uansett om du var full eller edru!!

Du er _ikke_ en hore!!!!

*god klem fra meg til deg*

Tusen takk for klemmer og støtte, men jeg er så skamfull..

Vet ikke om det var overgrep, for jeg kunne ha gjort så mye mer, jeg kunne ha hylt, slått.. kort sagt -motstand-

Jeg ville ikke ha sex, dette viste han -fordi jeg hadde sagt dette tidligere (han spurte meg nemlig om jeg hadde vært utsatt for seksuelle overgrep!!?)

Jeg sa nei helt i begynnelsen -så sa han "unskyld" og så begynte han kort tid etter -da jeg falt mer i søvn!!

Og da gjorde jeg ikke motstand, han sa også at jeg burde være stille osv.. for ellers ville kompissen klikke -jeg viste de ikke ville ha reagert om jeg gjorde motstand, fordi de oppmuntret han!!

Jeg er så usikker, det er jo min feil, og mitt ansvar (jeg bruker ikke å bli full)

Jeg sa det til han , hvor jævlig han var da jeg ble mere voken.

Jeg gråt litt, og slo både han og meg, og det var da han sa at de ville kaste meg ut om jeg ikke oppførte meg.

Han sa det var jeg som oppmuntret han(men hvordan kan jeg ha gjort det..jeg var drita, og han er ikke min type--ikke særlig vakker heller)

Uansett, så er det min feil!

Takk for støtte, vi prates senere.. nå vil jeg bare glemme alt... vet ikke engang om det var et overgrep!!

Håper jeg ikke blir en byrde..

Mange klemmer og bønner

:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvor du bor,og

hvem du kjenner.Hvis du vet om

noen forståelsesfull politi,kan

du snakke med vedkommende, og få

hans/hennes vurdering.Ellers så trenger du tydeligvis noen å

snakke med.Det er voldteksmotak

mange steder.Siden dette er så

nylig,kan du henvende deg der.

Kanskje du kan få din veninne med.Legevakter er også åpne.

Ellers så har krisesenter åpen

telefon i helga.Kirkens SOS er

ogå åpent foruten dette stedet.

Takk for at dere orker å svare..

men dette er min feil og mitt ansvar

Jeg har sikkert bare overreagert... Klem fra meg

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere orker å svare..

men dette er min feil og mitt ansvar

Jeg har sikkert bare overreagert... Klem fra meg

Mvh

Kjære deg xena!

Jeg tror du har en helt normal reaksjon.

Jeg følte meg også slik, etter at jeg ble utsatt for en voldtekt, ikke så ulik din.

Man kan analysere til man får gråe hår.. Enn hvis jeg ikke hadde drukket så mye, enn hvis jeg ikke hadde dratt på festen, enn hvis jeg hadde bodd på et annet sted, enn hvis jeg ikke var født...

Slik har jeg kunnet sitte å tenke meg frem til at det hele var min feil.

Kjære deg! Det er overgriperne som har gjort noe forferdelig galt! Ikke du!

Du kan sikkert si det at du kunne latt være og drikke så mye osv.. men, likevel, uansett hvor mye du har drukket, ingen har rett til å berøre kroppen din, så lenge de ikke har fått et klart å tydelig ja! De så hvordan din tilstand var, de burde ha visst mye bedre!

Jeg synes du skal prate med noen om det, ring til noen eller prat med noen du kjenner, som kan hjelpe deg..

Du kan jo stikke innom dixi`s hjemmesider, der finner du diverse tlf. nr.!

Kjære deg, stå på!! Ikke gi opp!!

*go`klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg xena!

Jeg tror du har en helt normal reaksjon.

Jeg følte meg også slik, etter at jeg ble utsatt for en voldtekt, ikke så ulik din.

Man kan analysere til man får gråe hår.. Enn hvis jeg ikke hadde drukket så mye, enn hvis jeg ikke hadde dratt på festen, enn hvis jeg hadde bodd på et annet sted, enn hvis jeg ikke var født...

Slik har jeg kunnet sitte å tenke meg frem til at det hele var min feil.

Kjære deg! Det er overgriperne som har gjort noe forferdelig galt! Ikke du!

Du kan sikkert si det at du kunne latt være og drikke så mye osv.. men, likevel, uansett hvor mye du har drukket, ingen har rett til å berøre kroppen din, så lenge de ikke har fått et klart å tydelig ja! De så hvordan din tilstand var, de burde ha visst mye bedre!

Jeg synes du skal prate med noen om det, ring til noen eller prat med noen du kjenner, som kan hjelpe deg..

Du kan jo stikke innom dixi`s hjemmesider, der finner du diverse tlf. nr.!

Kjære deg, stå på!! Ikke gi opp!!

*go`klem*

Hei, tusen takk for et støttende svar... :))

Jeg har tidligere vært utsatt for overgrep, og vet hvor jævlig det er (da fortrengte jeg det totalt i over et halvt år etter missbrukene var ferdige)

Men dette er jeg enda mer usikker på, føler at jeg ikke fikk vist det klart nok at jeg ikke ville.. siden jeg ikke gjorde motstand eller sa noe mye!

Jeg vil bare glemme alt, og jeg skulle ønske jeg ikke føler meg så skitten.

Kan ikke fortelle mamma det, for hun vet om de andre episodene, og det ville være så mye dritt å gjennomgå den skammen -å måtte se alle i øynene-

De kjeftet ganske på meg da jeg kom hjem(halv syv) og hadde vært på et sted som er beryktet for alkoholikere/narkomaner osv!

---men det viste ikke jeg, jeg viste ikke engang hvor jeg var da jeg ringte pappa for at han kunne hente meg.. så jeg måtte lete etter skilt på veien o.l for å se hvor jeg var!!

Jeg sakl prøve å prate litt om det med bestevenninna mi -men jeg skammer meg så-

Som jeg sier så kan jeg ikke si at det var voldtekt, for jeg gjorde ikke motstand eller noe, så det er min feil.. men jeg føler meg så depprimert og kvalm.

Har vondt i magen!!!

Jeg setter pris på din omtanke

Ta vare på deg selv.. du fortjener det beste

klemmer fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, tusen takk for et støttende svar... :))

Jeg har tidligere vært utsatt for overgrep, og vet hvor jævlig det er (da fortrengte jeg det totalt i over et halvt år etter missbrukene var ferdige)

Men dette er jeg enda mer usikker på, føler at jeg ikke fikk vist det klart nok at jeg ikke ville.. siden jeg ikke gjorde motstand eller sa noe mye!

Jeg vil bare glemme alt, og jeg skulle ønske jeg ikke føler meg så skitten.

Kan ikke fortelle mamma det, for hun vet om de andre episodene, og det ville være så mye dritt å gjennomgå den skammen -å måtte se alle i øynene-

De kjeftet ganske på meg da jeg kom hjem(halv syv) og hadde vært på et sted som er beryktet for alkoholikere/narkomaner osv!

---men det viste ikke jeg, jeg viste ikke engang hvor jeg var da jeg ringte pappa for at han kunne hente meg.. så jeg måtte lete etter skilt på veien o.l for å se hvor jeg var!!

Jeg sakl prøve å prate litt om det med bestevenninna mi -men jeg skammer meg så-

Som jeg sier så kan jeg ikke si at det var voldtekt, for jeg gjorde ikke motstand eller noe, så det er min feil.. men jeg føler meg så depprimert og kvalm.

Har vondt i magen!!!

Jeg setter pris på din omtanke

Ta vare på deg selv.. du fortjener det beste

klemmer fra meg

Du sier at det var din feil pga. at du ikke gjorde motstand eller noe.. men, du sa da heller ikke ja til at de fikk lov til å gjøre det de ville. Du gav uttrykk for at du ikke ville, og de burde skjønt det. dessuten, du var, som du sier, i en tilstand der du ikke klarte å gjøre motstand. Sånn var det for meg også, jeg hadde black-out/var ikke tilstedet..

De har _ingen_ rett til å bruke deg på den måten!! Det er _de_ som har gjort noe galt, noe kriminelt!

Disse linjene er klippet fra felines hjemmeside, de sier ganske mye om hva et nei er..

"Nei betyr nei. Ikke nå betyr nei.

Dra til $#@!! betyr nei.

Jeg liker deg godt, men... betyr nei.

Kan vi ikke bare sove betyr nei.

Stillhet betyr nei. betyr nei.

VOLDTEKT - Å ikke ta et nei

for et nei"

Jeg håper du snakker med bestevenninna di om dette, la henne hjelpe deg.. Hvis du klarer det, snakk med moren din også, hun blir nok glad for at du vil fortelle om det..

Lykke til!!

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære xena, om du ser dette utnefra -synes du da at det var din feil?

Om du hadde vært i hans sko, hadde du da skjønt at det var feil det du gjorde? Ja, det ville du! Det er han som har behandlet deg som dritt -du havna i en skummel situasjon, og det som skjedde var ille -men det var ikke din skyld. Det er hans skyld. Uten at han hadde handlet som han gjorde så villeikke dette skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Xena,

Lenge siden vi har tastet, og det var synd at bakgrunnen skulle være så trist som dette. *klem*

Det er IKKE din feil "fordi du dro med ham". Der er ikke lov å voldta jenter som blir med deg hjem. Det er heller ikke lov å voldta jenter som er "dritings". Og hvis de har skjenket deg dritings med vilje, er det faktisk en "skjerpende omstendighet" i straffeloven.

Slik du beskriver hendelsen er det ikke tvil om at et overgrep fant sted. Han både truet deg, og holdt deg fast, og du sa "nei".

Og *om* du hadde vært fullstendig naken og bevisstløs så hadde han fremdeles INGEN RETT til å forgripe seg på deg, mer enn man har rett til å gå inn i en annen persons soveværelse og voldta en person som sover!

Dessverre (pga mangel på vitner/bevis) vil en anmeldelse nok bli henlagt, fordi de nok ikke kommer til å innrømme det som skjedde.

=====

Du er hverken "skitten", "hore" eller noe lignende. Det er konsepter som hører hjemme i "den mørke middelalderen".

Og følg med "i timen" nå, Xena:

Hvis en eldre dame på 80 år gikk tur alene i Oslo om natten og ble ranet, ville det da være "OK" å rane henne?

Er hun "fredløs" fordi hun er 80 år, og for svak til å forsvare seg mot en ransmann? Har hun ikke RETT på akkurat samme beskyttelse under loven, på tross av at hun ikke er så sterk som ransmannen?

Du var forsvarsløs, men det gjør det IKKE lov å voldta deg, mer enn det er "lov" å rane eldre om kvelden.

Du har *akkurat like mye rett til kunne drikke deg full* som menn. Det er IKKE noen mindre voldtekt fordi om du lå naken på Karl Johan foran Stortinget!

En "aksept" på at "man kan voldta fulle kvinner" gjør kvinner rettsløse i samfunnet. Hvis så var tilfelle ville det jo også være *LOV* å stjele lommeboken til fulle menn. Men det er det IKKE!

Så ikke la det være tvil om at det de gjorde er ULOVLIG.

Problemet er at det er svært vanskelig å BEVISE at det som skjedde var en voldtekt, og ikke frivillig. Så en eventuell anmeldelse vil nok bli henlagt. Ikke fordi det var "lovlig", men fordi de ikke kan bevise i en rettssal at det skjedde.

Loven SKAL beskytte ALLE, også de som drikker. Og akkurat som at det er like ulovlig å stjele 10000 kr for Enkefru Johnsen på 80 år som fra Norges Bank, er det også like ulovlig å voldta en full jente som har sagt "nei", som det er å bryte seg inn i et kloster. Det er HANDLINGEN som er ulovlig, ikke offerets omstendighet som avgjør.

Tenker på deg.

Foreslår du leser litt på www.dixi.no og Felines hjemmesider http://home.no.net/feline/

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Xena,

Lenge siden vi har tastet, og det var synd at bakgrunnen skulle være så trist som dette. *klem*

Det er IKKE din feil "fordi du dro med ham". Der er ikke lov å voldta jenter som blir med deg hjem. Det er heller ikke lov å voldta jenter som er "dritings". Og hvis de har skjenket deg dritings med vilje, er det faktisk en "skjerpende omstendighet" i straffeloven.

Slik du beskriver hendelsen er det ikke tvil om at et overgrep fant sted. Han både truet deg, og holdt deg fast, og du sa "nei".

Og *om* du hadde vært fullstendig naken og bevisstløs så hadde han fremdeles INGEN RETT til å forgripe seg på deg, mer enn man har rett til å gå inn i en annen persons soveværelse og voldta en person som sover!

Dessverre (pga mangel på vitner/bevis) vil en anmeldelse nok bli henlagt, fordi de nok ikke kommer til å innrømme det som skjedde.

=====

Du er hverken "skitten", "hore" eller noe lignende. Det er konsepter som hører hjemme i "den mørke middelalderen".

Og følg med "i timen" nå, Xena:

Hvis en eldre dame på 80 år gikk tur alene i Oslo om natten og ble ranet, ville det da være "OK" å rane henne?

Er hun "fredløs" fordi hun er 80 år, og for svak til å forsvare seg mot en ransmann? Har hun ikke RETT på akkurat samme beskyttelse under loven, på tross av at hun ikke er så sterk som ransmannen?

Du var forsvarsløs, men det gjør det IKKE lov å voldta deg, mer enn det er "lov" å rane eldre om kvelden.

Du har *akkurat like mye rett til kunne drikke deg full* som menn. Det er IKKE noen mindre voldtekt fordi om du lå naken på Karl Johan foran Stortinget!

En "aksept" på at "man kan voldta fulle kvinner" gjør kvinner rettsløse i samfunnet. Hvis så var tilfelle ville det jo også være *LOV* å stjele lommeboken til fulle menn. Men det er det IKKE!

Så ikke la det være tvil om at det de gjorde er ULOVLIG.

Problemet er at det er svært vanskelig å BEVISE at det som skjedde var en voldtekt, og ikke frivillig. Så en eventuell anmeldelse vil nok bli henlagt. Ikke fordi det var "lovlig", men fordi de ikke kan bevise i en rettssal at det skjedde.

Loven SKAL beskytte ALLE, også de som drikker. Og akkurat som at det er like ulovlig å stjele 10000 kr for Enkefru Johnsen på 80 år som fra Norges Bank, er det også like ulovlig å voldta en full jente som har sagt "nei", som det er å bryte seg inn i et kloster. Det er HANDLINGEN som er ulovlig, ikke offerets omstendighet som avgjør.

Tenker på deg.

Foreslår du leser litt på www.dixi.no og Felines hjemmesider http://home.no.net/feline/

*klem*

Tuusen takk for svar sør! :)

Du har en egen måte å rasjonalisere ting på.

Det er godt å få litt logisk resonemang på slike følelsesfulle vonde hendelser!

Jeg har merket at du engasjerer deg for at kvinner skal få støtte og rettferdighet ang overgrep, det er betrygende å vite at det enda finns menn som bryr seg, og som ikke mener kvinner er varer!

-Jeg veet at det er galt av meg å være redd alle menn, men mine erfaringer sørger for at jeg altid er på vakt (litt for mye og)

Det føles veldig som min feil -at det må være noe med meg som gjør at jeg tilltrekker meg syke menn!("offre tilltrekker seg samme situasjon helt til man har bearbeidet hendelsene")??

Jeg kan ikke fatte at jeg ble med dem.. men følte meg trygg(?) siden en av de var en god venn av min beste venninnes kjæreste (han er en flott kar!)

De syntes det var morsomt at jeg var full og mumlet..

for jeg hørte dem le og si "jo jo jo" da jeg sa "nei nei nei"

De sa til han at jeg ba om det!

Det gjør vondt å tenke på, for jeg føler meg skitten og syndefull, og skyldig!!!!

Igjen hjertelig takk for støtte og fornuft... skal prøve å tro på at det ikke var min feil, men det er vanskelig.. -at det skal være så "tillfeldig" at slike ting skjer gjentatte ganger med meg!!??

Jeg er glad for at en gutt kan si at det ikke var min feil!!!

Keep upp the good work.. :))

Mange klemmer og godetanker*

fra.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at det var din feil pga. at du ikke gjorde motstand eller noe.. men, du sa da heller ikke ja til at de fikk lov til å gjøre det de ville. Du gav uttrykk for at du ikke ville, og de burde skjønt det. dessuten, du var, som du sier, i en tilstand der du ikke klarte å gjøre motstand. Sånn var det for meg også, jeg hadde black-out/var ikke tilstedet..

De har _ingen_ rett til å bruke deg på den måten!! Det er _de_ som har gjort noe galt, noe kriminelt!

Disse linjene er klippet fra felines hjemmeside, de sier ganske mye om hva et nei er..

"Nei betyr nei. Ikke nå betyr nei.

Dra til $#@!! betyr nei.

Jeg liker deg godt, men... betyr nei.

Kan vi ikke bare sove betyr nei.

Stillhet betyr nei. betyr nei.

VOLDTEKT - Å ikke ta et nei

for et nei"

Jeg håper du snakker med bestevenninna di om dette, la henne hjelpe deg.. Hvis du klarer det, snakk med moren din også, hun blir nok glad for at du vil fortelle om det..

Lykke til!!

*klem*

Tusen takk for støtte.. jeg klarer ikke helt å legge fra meg at det er min feil...

Men det hjalp å lese hva som defineres som et nei/ufrivillighet!!!!!!

Takk for de ordene...

*med mange lykkeønskninger og klemmer*

fra meg :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære xena, om du ser dette utnefra -synes du da at det var din feil?

Om du hadde vært i hans sko, hadde du da skjønt at det var feil det du gjorde? Ja, det ville du! Det er han som har behandlet deg som dritt -du havna i en skummel situasjon, og det som skjedde var ille -men det var ikke din skyld. Det er hans skyld. Uten at han hadde handlet som han gjorde så villeikke dette skjedd.

Takk for svar og støtte pip..

det betyr mye for meg!!

Jeg var livredd når jeg skrev dette innlegge.. -redd for at alle skulle "bue" på meg eller si at "ærlig talt, du er løs" - "det var din feil"

håper jeg kan gi støtte når andre trenger det!!!

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere orker å svare..

men dette er min feil og mitt ansvar

Jeg har sikkert bare overreagert... Klem fra meg

Mvh

Nei så sannelig er dette ikke bare din feil og ditt ansvar.

Du har vært utsatt for overgrep

før sier du.Har du fått bearbeid

dette?Hvis ikke,så er det desverre vanlig at normale grenser er forstyrret.

Du bør absolutt snakke med noen.

Den fyren som gjorde dette,bør

absolutt få høre hva han egentlig har gjort.Hvis han ikke

har skjønt dette,bør han lære.

Jeg skjønner det er en ung mann,

som kan gjøre mange lignende ting framover hvis han ikke lærer.Søk hjelp hos noen som forstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var voldtekt.Så lenge du sa nei når han begynte å beføle deg så er det voldtekt.Husk at uansett hva du eventuelt hadde gjort eller sakt før på kvelden....så er det lov å ombestemme seg.

Har ikke noe å si det for så lenge du NEI....så er det voldtekt.Uansett om du ikke hadde sakt noe fordi du var så full som du var...så er det voldtekt.Så lenge du har vært igjenom det før så vet du også det innerst inne.

Hilsen en som åxå har blitt voldtatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...