Gjest Snoopy83 Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Jeg har i den siste tiden, nesten to år, spist meget usunn mat. Mye feit mat, og mye godteri. Fett godteri. Det har resultert i overvekt, noe som er ganske forståelig. Jeg har i perioder spist sunt, og gått ned litt, men det er bare når jeg har hatt det bra. Grunnen til at jeg lever så usunt er at jeg ikke har det noe bra. Men nå har jeg det i alle fall endel bedre, og føler ikke lenger noe behov for godteri eller feit middag. Så jeg har spist lapskaus til middag/lunsj noen dager. Og maula tebriks. Dette er jo sunn kost, men jeg blir jo så skrekkelig sulten! Må spise 4 ganger om dagen jo! Sånn hadde jeg det ikke før, da jeg fikk i meg mye fett. Er dette et godt eller dårlig tegn? Tror dere at jeg kommer til å gå ned i vekt (på bakgrunn av dette)? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Prøv å spise mer proteiner (kjøtt, fisk, kylling, linser) og mer fiber (GROVT brød, fiberrik, korn). Dessuten må du ha i deg nok fett for at kroppen skal kunne fungere optimalt og for at du skal kunne gå ned i vekt. Men du må få i deg det riktige fettet. Dvs. olivenolje, rapsolje, linfrøolje, fett fra avocado, mandler, valnøtter bl.a. Dessuten er det gunstig å spise 4-5 måltider om dagen. Dvs. frokost, lunsj, mellommåltid, middag og kvelds. Til alle disse måltidene bør det være med noe protein og noe fett, samt grønnsaker og av og til frukt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke matmons lenger Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Prøv å spise mer proteiner (kjøtt, fisk, kylling, linser) og mer fiber (GROVT brød, fiberrik, korn). Dessuten må du ha i deg nok fett for at kroppen skal kunne fungere optimalt og for at du skal kunne gå ned i vekt. Men du må få i deg det riktige fettet. Dvs. olivenolje, rapsolje, linfrøolje, fett fra avocado, mandler, valnøtter bl.a. Dessuten er det gunstig å spise 4-5 måltider om dagen. Dvs. frokost, lunsj, mellommåltid, middag og kvelds. Til alle disse måltidene bør det være med noe protein og noe fett, samt grønnsaker og av og til frukt. Lapskaus inneholder for mye karbs med alle potetene. Tebricks er iallefall usunt. Spis rugbrød med magert pålegg..og kjøtt/grønnsaker/litt ris til middag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Lapskaus inneholder for mye karbs med alle potetene. Tebricks er iallefall usunt. Spis rugbrød med magert pålegg..og kjøtt/grønnsaker/litt ris til middag. Det svaret var vel ikke til meg, vel? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Hvis det er lapskaus på boks og tebriks av hvitt mel du snakker om så tar du feil. Lapskaus på boks er vomfyll med masse salt og tebriks er tomme kalorier (er ikke de fulle av smør også?). Grovt brød, hjemmelaget lapskaus på ordentlige råvarer, skikkelig pålegg og masse frukt og grønnsaker derimot - da snakker vi sunn mat! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.