Gå til innhold

muskelsmerter og trening

comomilla

Anbefalte innlegg

hei

er som så mange andre plaget av smerter i skuldre, nakke, rygg og korsrygg. Dette pga stress. Og det fører til at jeg får hodepine. Jeg har vært hos massasjespesialist flere ganger, og det hjelper, men har ikke råd til å gå der flere ganger i uka i et par mnd for å bli kvitt problemet.

Jeg merker ikke at jeg er stresset slik at kroppen min spenner seg, men den gjør det jo tydeligvis.

noen øvelser jeg kan gjøre?

vil trening hjelpe på mot hodepinen og muskelsmertene?

håper noen kan svare meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, vil jeg svare ganske ubetinget selv om jeg ikke er faglig utdannet.

Jeg har imidlertid kanskje den best "utdanning" nettopp fordi jeg har mye smerter selv og har trent regelmessig i ti år flere ganger i uka for å "gjøre det beste ut av det". Og det hjelper! Både på lang sikt -men også mange ganger etter trening er jeg bedre.

Jeg tar ofte badstu etter treningsøkten slik at jeg får roet ned og myket opp. Jeg er også nøye med å tøye ut, selv om ikke alle bryr seg så mye om tøying.

Erfaringen min er at muskler som er belastet feil og/eller er anspent har godt av å bli brukt (moderat og jevnlig), samt å bli tøyd ut for å slippe spenning.

Prøv deg forsiktig frem. Bruk instruktør hvis du skal trene i sal -og bruk sunn fornuft.

Ellers vil jeg anbefale gåturer -helst i skog og mark. Godt for kropp og sinn:-)

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilføyelse til trollets svar: Stavgang er ypperlig for ømme skuldre, nakke, rygg osv.

Da får du løst opp og myket opp muskulaturen, og får fart på blodsirkulasjonen. Gå deg svett og varm og lykkelig, så fort du orker og helst i skog og mark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...