Gå til innhold

2 spørsmål vedr. styrketrening

Gjest Siggurr

Anbefalte innlegg

Gjest Siggurr

Heisann.

Jeg lurer på om det er noen spesielle øvelser du kan ta for å øke muskelvekst i den øverste delen av brystet? Nå tar jeg benkpress og armhevinger for brystet.

Ellers så lurer jeg på pusteteknikk. Skal du puste inn når du pusher eller omvendt?

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skrå benkpress skal ta mer på den øvre delen av brystmusklene enn flat. Vet ikke helt hvordan man skal treffe disse med push-ups. Når det gjelder pustingen, så puster du inn før anstrengelse, og holder pusten mens to løfter, for så å puste ut. Evt. puste ut mens du løfter.

".........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Skråbenk. Men du trener hele brystet med benkpress, og for de fleste holder det lenge. Pass på at du utfører øvelsen korrekt. Alt for mange jukser som idioter i benkpress for å dytte opp mest mulig, og den slags tull blir det ikke optimale resultater av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...
Gjest luskelarz

Brystprogrammet mitt er som følger:

Benkpress gir jeg full gass på hvor jeg først løfter lett med høyt antall repetisjoner, starter på 50 x 20 1 sett, 70 x 10 1 sett, 80 x 5 1 sett (som en del av oppvarmingen, løfter ikke så jeg er helt kake i armene), så maxer jeg ut på 95 x 1-3 på 3 sett... Så trapper jeg ned igjen, kjører samme vekter men kjører istedet 2 sett på hvert men tar meg helt ut og løfter det antallet reps jeg klarer.

Så kjører jeg skråbenk med handtler, 3 sett, deretter skrå flyers 2 sett og pullover 2 sett.

Har fått bra høyde på brystet av dette opplegget og synes det fungerer bra for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...