hadlaskar Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Jeg er plaget av vandrende ile-/stikkesmerter i musklene og muskelstivhet som kommer og går, gjerne flere ganger daglig. Særlig armer og ben. Legene finner ingenting galt med blodprøver, og jeg kommer dermed ikke videre. Symptomene har jeg hatt i noen år. Der er også noen tilleggssymptomer som kløe i hodebunnen, kløe i hals/bryst (bilder av lungene viser ingenting galt) og slim i halsen. Muskelsmertene begynte for noen år siden med lokale varmefølelser. En gang har den ene leggen hovnet opp. Det kan se ut som om jeg har svakt overskudd av veske rundt noen muskler. Jeg er 54 år, normalt i god form, men muskelproblemene nedsetter min evne til å opprettholde treningsnivået. Ikke røker. Korteson hjelper bare delvis. Takknemlig for råd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 -hadlaskar. For meg høres det ut som en eller annen form for reumatisk inflammasjon (betennelse) i muskulaturen. Det er ikke alle slike tilstander som gir forandringer som kan sees ved blodprøver. Ellers går jeg ut ifra at legen din har sjekket ting som angår din generelle helsetilstand. Den som best kan hjelpe deg videre, tror jeg er legespesialist i reumatiske sykdommer. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.