Gå til innhold

Kostholdseksperter - hjelp meg

Gjest snop eller sunt?

Anbefalte innlegg

Gjest snop eller sunt?

En matvare som inneholder 349 kalorier pr. 100 gram, 23 gram protein, 38 g kullhydrater og 11 gram fett, hvordan er den sammensatt? For lite proteiner i forhold til karbohydrater eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo

En meget kjapp hoderegning forteller meg at denne retten ligger på 25-30 % fett, 25-30 % proteiner, og 40-50 % karbohydrater.

Ikke spesielt ideelt for min del, men hva en matvare inneholder sier fint lite om ditt generelle kosthold.

Dette høres uansett ut som en liten pizza eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo også an på hva slags karbohydrater det er, rent sukker eller stivelse i form av f.eks. kornprodukter? Er det animalske eller vegetabilske proteiner? Likeså med fett? Og er det mettet, umettet eller flerumettet fett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...