Gå til innhold

tung følelse i underliv etter fødsel


eremitten

Anbefalte innlegg

Hei

Etter en fødsel jeg hadde i fjor sommer, har det oppstått flere problemer. Det ene av dem er at jeg lekker hvis jeg skal løfte tungt eller ved hosting og nysing. Det er vel sikkert normalt etter en fødsel, men saken er den at jeg har nå fem barn. To par tvillinger og henne jeg fødte i fjor som var et stort barn ved fødselen. Hun var 4.300. De andre har jo vært små i mot henne. Jeg tenkte kanskje at det var grunnen til mitt problem. Burde jeg opereres?

Jeg har også en del av skjedeveggen ut igjennom skjedeåpningen. Det engster meg, og jeg har ikke hatt sex på grunn av at jeg er redd at det skal gjøre det hele verre. Jeg vet ikke om du kan svare meg på dette siste.

Håper på hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kulseng-Hanssen

Du behøver ikke å være redd for å ha sex. Det kan ikke skade skjeden. Lekkasje ved hoste og løft kan behandles enten ved bekkenbunnstrening hos fysioterapeut eller ved operasjon dersom det er plagsomt. Kontakt legen din og be ham råde deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...